Historie přeplňovaného sporťáku  Porsche 911  se datuje již od poloviny 70. let. S nedávným uvedením nejnovějšího modelu se nyní automobilka ohlíží zpět za dobře vykonanou prací. Není na to ale sama, na jedny z nejlepších vozů Porsche vzpomíná skutečný mistr volantu Walter Röhrl, který závodil nejen s vozy značky Porsche. Zdroj: Porsche

Historie přeplňovaného sporťáku Porsche 911 se datuje již od poloviny 70. let. S nedávným uvedením nejnovějšího modelu se nyní automobilka ohlíží zpět za dobře vykonanou prací. Není na to ale sama, na jedny z nejlepších vozů Porsche vzpomíná skutečný mistr volantu Walter Röhrl, který závodil nejen s vozy značky Porsche. | Zdroj: Porsche

 930:  „Předek všech Turbo modelů byl skutečnou technickou revolucí. První verze vozu s výkonem 260 koní a čtyřstupňovou převodovkou byla skutečně velmi ostrá... Zdroj: Porsche

930: „Předek všech Turbo modelů byl skutečnou technickou revolucí. První verze vozu s výkonem 260 koní a čtyřstupňovou převodovkou byla skutečně velmi ostrá... | Zdroj: Porsche

...ale zase to z ní dělalo skutečnou výzvu i pro skutečné řidiče,“ říká Walter. Zdroj: Porsche

...ale zase to z ní dělalo skutečnou výzvu i pro skutečné řidiče,“ říká Walter. | Zdroj: Porsche

V roce 1979, čtyři roky po uvedení vozu na trh, si jej koupil. Zdroj: Porsche

V roce 1979, čtyři roky po uvedení vozu na trh, si jej koupil. | Zdroj: Porsche

 964:  Nástupce měl stejně velký motor o objemu 3,3 litru. Vražedná síla tady ale byla mnohem lépe zkrocená.  Zdroj: Porsche

964: Nástupce měl stejně velký motor o objemu 3,3 litru. Vražedná síla tady ale byla mnohem lépe zkrocená.  | Zdroj: Porsche

Především pak pomohly brzdy s ABS a posilovač řízení. Podle Waltera však tato první varianta motoru byla pro model 964 již zastaralá a oproti předchůdci to nebyl moc velký krok kupředu. Zdroj: Porsche

Především pak pomohly brzdy s ABS a posilovač řízení. Podle Waltera však tato první varianta motoru byla pro model 964 již zastaralá a oproti předchůdci to nebyl moc velký krok kupředu. | Zdroj: Porsche

To napravila až verze Turbo 3.6 s větším motorem o výkonu 360 koní. Zdroj: Porsche

To napravila až verze Turbo 3.6 s větším motorem o výkonu 360 koní. | Zdroj: Porsche

 993:  „Další skvělý krok vpřed: pohon všech kol,“ říká Walter. Zmínil se také o tom, že na této změně v koncepci pohonu má tak trochu prsty. Zdroj: Porsche

993: „Další skvělý krok vpřed: pohon všech kol,“ říká Walter. Zmínil se také o tom, že na této změně v koncepci pohonu má tak trochu prsty. | Zdroj: Porsche

Tehdy totiž prohlásil, že auto bez pohonu všech kol je pouze „nouzovým východiskem“ a na začátku vývoje prohlásil, že není možné vyrobit auto s výkonem 408 koní bez pohonu všech kol. Zdroj: Porsche

Tehdy totiž prohlásil, že auto bez pohonu všech kol je pouze „nouzovým východiskem“ a na začátku vývoje prohlásil, že není možné vyrobit auto s výkonem 408 koní bez pohonu všech kol. | Zdroj: Porsche

Po mnoha zkouškách a změnách v tradiční koncepci Porsche tak vznikl finální produkt, který se může pyšnit, že ho pomáhala vyvíjet taková legenda. Zdroj: Porsche

Po mnoha zkouškách a změnách v tradiční koncepci Porsche tak vznikl finální produkt, který se může pyšnit, že ho pomáhala vyvíjet taková legenda. | Zdroj: Porsche

 996:  První Porsche 911 s vodním chlazením motoru. „996 bylo doposud tím nejlepším turbem, ale jeho vzhled se nestal příliš populárním. Lidé si stěžovali především na přední světlomety ve tvaru volských ok“, vzpomíná Walter. Zdroj: Porsche

996: První Porsche 911 s vodním chlazením motoru. „996 bylo doposud tím nejlepším turbem, ale jeho vzhled se nestal příliš populárním. Lidé si stěžovali především na přední světlomety ve tvaru volských ok“, vzpomíná Walter. | Zdroj: Porsche

V rámci jízdní dynamiky to ale bylo asi jedno. Porsche 911 Turbo této generace už dokonce mělo karbon-keramické brzdy ve standardní výbavě. Zdroj: Porsche

V rámci jízdní dynamiky to ale bylo asi jedno. Porsche 911 Turbo této generace už dokonce mělo karbon-keramické brzdy ve standardní výbavě. | Zdroj: Porsche

V dnešní verzi vozu za ně dáte 273.730 Kč. Walterovi nakonec ani tak nevadil vzhled, jako spíše absence manuální převodovky. Zdroj: Porsche

V dnešní verzi vozu za ně dáte 273.730 Kč. Walterovi nakonec ani tak nevadil vzhled, jako spíše absence manuální převodovky. | Zdroj: Porsche

 997 (997.2):  První Porsche 911 Turbo s automatickou dvouspojkovou převodovkou PDK. Zdroj: Porsche

997 (997.2): První Porsche 911 Turbo s automatickou dvouspojkovou převodovkou PDK. | Zdroj: Porsche

Omlazená verze vozu 997.2 pak poprvé dosáhla magické hranice výkonu 500 koní.  Zdroj: Porsche

Omlazená verze vozu 997.2 pak poprvé dosáhla magické hranice výkonu 500 koní.  | Zdroj: Porsche

„Ani dnes o něm stále nemohu říct nic negativního. To auto bylo skvělé a vždy se jeho volant rád posadím. Má v sobě úžasný analogový pocit z řízení, převodovky i brzd,“ dodává Walter. Zdroj: Porsche

„Ani dnes o něm stále nemohu říct nic negativního. To auto bylo skvělé a vždy se jeho volant rád posadím. Má v sobě úžasný analogový pocit z řízení, převodovky i brzd,“ dodává Walter. | Zdroj: Porsche

 991:  Široký a ramenatý postoj této generace připomíná závodníkovi původní turbo ze 70. let. Zdroj: Porsche

991: Široký a ramenatý postoj této generace připomíná závodníkovi původní turbo ze 70. let. | Zdroj: Porsche

K pohonu všech kol se u tohoto modelu připojilo ještě natáčení zadní nápravy pro přesnější vykrajování zatáček. Zdroj: Porsche

K pohonu všech kol se u tohoto modelu připojilo ještě natáčení zadní nápravy pro přesnější vykrajování zatáček. | Zdroj: Porsche

„Pohotové reakce, vyváženost a nespoutaná síla motoru - to je prostě neuvěřitelné,“ pochvaluje si 991 Turbo závodník. Zdroj: Porsche

„Pohotové reakce, vyváženost a nespoutaná síla motoru - to je prostě neuvěřitelné,“ pochvaluje si 991 Turbo závodník. | Zdroj: Porsche

 992:  Aktuální generace Porsche 911 Turbo, kterou v Česku koupíte od 5.278.000 Kč ve verzi kupé. Zdroj: Porsche

992: Aktuální generace Porsche 911 Turbo, kterou v Česku koupíte od 5.278.000 Kč ve verzi kupé. | Zdroj: Porsche

„992 Turbo jezdí na úrovní supersportovních aut, ale nemusíte mít strach se za jeho volant posadit. Není tu žádná nedotáčivost ani přetáčivost, jen neuvěřitelná rychlost.  Zdroj: Porsche

„992 Turbo jezdí na úrovní supersportovních aut, ale nemusíte mít strach se za jeho volant posadit. Není tu žádná nedotáčivost ani přetáčivost, jen neuvěřitelná rychlost.  | Zdroj: Porsche

Musím smeknout klobouk před vývojovým týmem, protože auto kombinující tyto různé talenty bylo před lety ještě nemyslitelné,“ uzavírá automobilový závodník Walter Röhrl své ohlédnutí na legendárními vozy ze Stuttgartu. Zdroj: Porsche

Musím smeknout klobouk před vývojovým týmem, protože auto kombinující tyto různé talenty bylo před lety ještě nemyslitelné,“ uzavírá automobilový závodník Walter Röhrl své ohlédnutí na legendárními vozy ze Stuttgartu. | Zdroj: Porsche

 930:  „Předek všech Turbo modelů byl skutečnou technickou revolucí. První verze vozu s výkonem 260 koní a čtyřstupňovou převodovkou byla skutečně velmi ostrá... Zdroj: Porsche
...ale zase to z ní dělalo skutečnou výzvu i pro skutečné řidiče,“ říká Walter. Zdroj: Porsche
V roce 1979, čtyři roky po uvedení vozu na trh, si jej koupil. Zdroj: Porsche
 964:  Nástupce měl stejně velký motor o objemu 3,3 litru. Vražedná síla tady ale byla mnohem lépe zkrocená.  Zdroj: Porsche
22
Fotogalerie

Walter Röhrl vzpomíná na Porsche 911 Turbo. Kterou generaci pomáhal vyvíjet?

Celosvětově respektovaný automobilový závodník Waler Röhrl se ohlíží za jedněmi z nejlepších automobilů z produkce Porsche.

Historie přeplňovaného sporťáku Porsche 911 se datuje již od poloviny 70. let. S nedávným uvedením nejnovějšího modelu se automobilka ohlíží zpět za dobře vykonanou prací. Není na to ale sama, na jedny z nejlepších vozů Porsche vzpomíná skutečný mistr volantu Walter Röhrl, který závodil nejen s vozy značky Porsche.

930

„Předek všech Turbo modelů byl skutečnou technickou revolucí. První verze vozu s výkonem 260 koní a čtyřstupňovou převodovkou byla skutečně velmi ostrá, ale zase to z ní dělalo skutečnou výzvu i pro skutečné řidiče,“ říká Walter. V roce 1979, čtyři roky po uvedení vozu na trh, si jej koupil.

964

Nástupce měl stejně velký motor o objemu 3,3 litru. Vražedná síla tady ale byla mnohem lépe zkrocená. Především pak pomohly brzdy s ABS a posilovač řízení. Podle Waltera Röhrla však tato první varianta motoru byla pro model 964 již zastaralá a oproti předchůdci to nebyl moc velký krok kupředu. To napravila až verze Turbo 3.6 s větším motorem o výkonu 360 koní.

993

„Další skvělý krok vpřed: pohon všech kol,“ říká Röhrl. Zmínil se také o tom, že na této změně v koncepci pohonu má tak trochu prsty. Tehdy totiž prohlásil, že auto bez pohonu všech kol je pouze „nouzovým východiskem“ a na začátku vývoje prohlásil, že není možné vyrobit auto s výkonem 408 koní bez pohonu všech kol. Po mnoha zkouškách a změnách v tradiční koncepci Porsche tak vznikl finální produkt, který se může pyšnit, že ho pomáhala vyvíjet taková legenda.

996

První Porsche 911 s vodním chlazením motoru. „996 bylo doposud tím nejlepším turbem, ale jeho vzhled se nestal příliš populárním. Lidé si stěžovali především na přední světlomety ve tvaru volských ok“, vzpomíná Walter Röhrl. V rámci jízdní dynamiky to ale bylo asi jedno. Porsche 911 Turbo této generace už dokonce mělo karbon-keramické brzdy ve standardní výbavě. V dnešní verzi vozu za ně dáte 273.730 Kč. Walterovi nakonec ani tak nevadil vzhled, jako spíše absence manuální převodovky.

997 (997.2)

První Porsche 911 Turbo s automatickou dvouspojkovou převodovkou PDK. Omlazená verze vozu 997.2 pak poprvé dosáhla magické hranice výkonu 500 koní. „Ani dnes o něm stále nemohu říct nic negativního. To auto bylo skvělé a vždy se jeho volant rád posadím. Má v sobě úžasný analogový pocit z řízení, převodovky i brzd,“ dodává Walter.

991

Široký a ramenatý postoj této generace připomíná závodníkovi původní turbo ze 70. let. K pohonu všech kol se u tohoto modelu připojilo ještě natáčení kol zadní nápravy pro přesnější vykrajování zatáček. „Pohotové reakce, vyváženost a nespoutaná síla motoru - to je prostě neuvěřitelné,“ pochvaluje si 991 Turbo závodník.

992

Aktuální generace Porsche 911 Turbo, kterou v Česku koupíte od 5.278.000 Kč ve verzi kupé. „992 Turbo jezdí na úrovní supersportovních aut, ale nemusíte mít strach se za jeho volant posadit. Není tu žádná nedotáčivost ani přetáčivost, jen neuvěřitelná rychlost. Musím smeknout klobouk před vývojovým týmem, protože auto kombinující tyto různé talenty bylo před lety ještě nemyslitelné,“ uzavírá automobilový závodník Walter Röhrl své ohlédnutí na legendárními vozy ze Stuttgartu.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud