Časy se prostě mění a podle informací webu Automotive News Europe se koncerny Volkswagen a PSA Group obávají o budoucnost segmentu malých kompaktních aut. | Volkswagen up! Zdroj: Volkswagen

Časy se prostě mění a podle informací webu Automotive News Europe se koncerny Volkswagen a PSA Group obávají o budoucnost segmentu malých kompaktních aut. | Volkswagen up! | Zdroj: Volkswagen

Přestože v Evropě tato vozidla v roce 2017 ještě zahrnovala 8 % prodaných aut na trhu, výrobci se obávají, že stále přísnější emisní normy a požadavky na stále rozsáhlejší výbavu v autech nakonec segment pomalu zničí. | Volkswagen up! Zdroj: Volkswagen

Přestože v Evropě tato vozidla v roce 2017 ještě zahrnovala 8 % prodaných aut na trhu, výrobci se obávají, že stále přísnější emisní normy a požadavky na stále rozsáhlejší výbavu v autech nakonec segment pomalu zničí. | Volkswagen up! | Zdroj: Volkswagen

Zisk z prodeje malých aut, jakými jsou třeba Volkswagen up! nebo Peugeot 108, se tak u automobilek stále snižuje. A v budoucnu tomu zřejmě nebude lépe. | Volkswagen up! Zdroj: Volkswagen

Zisk z prodeje malých aut, jakými jsou třeba Volkswagen up! nebo Peugeot 108, se tak u automobilek stále snižuje. A v budoucnu tomu zřejmě nebude lépe. | Volkswagen up! | Zdroj: Volkswagen

Například vedoucí koncernu VW Herbert Diess nyní zmínil hlavně nástup nových emisních limitů od roku 2020, které by u malých aut mohly razantně navýšit jejich ceny díky zástavbě nové techniky ke splnění těchto norem. | Volkswagen up! Zdroj: Volkswagen

Například vedoucí koncernu VW Herbert Diess nyní zmínil hlavně nástup nových emisních limitů od roku 2020, které by u malých aut mohly razantně navýšit jejich ceny díky zástavbě nové techniky ke splnění těchto norem. | Volkswagen up! | Zdroj: Volkswagen

A nízká cenovka byla samozřejmě v tomto segmentu vždy hlavní prodejní strategií, jelikož malá auta sedí na úplném začátku hierarchie dostupných aut. | Volkswagen up! Zdroj: Volkswagen

A nízká cenovka byla samozřejmě v tomto segmentu vždy hlavní prodejní strategií, jelikož malá auta sedí na úplném začátku hierarchie dostupných aut. | Volkswagen up! | Zdroj: Volkswagen

Podle Diesse by se tak mohla cena modelu up! zvýšit až o 3500 euro (asi 90 tisíc korun). „Nevím, kolik našich zákazníků by si poté mohlo naše nejnižší výchozí modely dovolit,“ dodal Diess. | Citroën C1 Zdroj: Citroën

Podle Diesse by se tak mohla cena modelu up! zvýšit až o 3500 euro (asi 90 tisíc korun). „Nevím, kolik našich zákazníků by si poté mohlo naše nejnižší výchozí modely dovolit,“ dodal Diess. | Citroën C1 | Zdroj: Citroën

V rámci francouzského PSA Group se poté mluví o ukončení produkce v závodu v Kolíně, který má od roku 2021 patřit Toyotě. | Citroën C1 Zdroj: Citroën

V rámci francouzského PSA Group se poté mluví o ukončení produkce v závodu v Kolíně, který má od roku 2021 patřit Toyotě. | Citroën C1 | Zdroj: Citroën

S ukončením výroby by podle informací Automotive News Europe mohlo PSA zcela odejít ze segmentu malých kompaktních aut, kdy se Peugeot 108 a Citroën C1 už nemají dočkat nástupce. | Citroën C1 Zdroj: Citroën

S ukončením výroby by podle informací Automotive News Europe mohlo PSA zcela odejít ze segmentu malých kompaktních aut, kdy se Peugeot 108 a Citroën C1 už nemají dočkat nástupce. | Citroën C1 | Zdroj: Citroën

S tím přitom souvisí zvyšování cenovek těchto vozů díky poptávce po stále rozsáhlejší výbavě, která uvnitř levných dostupných modelů prostě nedává smysl. | Citroën C1 Zdroj: Citroën

S tím přitom souvisí zvyšování cenovek těchto vozů díky poptávce po stále rozsáhlejší výbavě, která uvnitř levných dostupných modelů prostě nedává smysl. | Citroën C1 | Zdroj: Citroën

„Schopnost dosáhnout zisku právě v tomto segmentu je ohrožena pro všechny výrobce, a to již pouze z důvodu, kolik výbavy a technologií musíme do modelů přidávat,“ řekl novinářům provozní ředitel PSA pro Evropu Maxime Picat. | Citroën C1 Zdroj: Citroën

„Schopnost dosáhnout zisku právě v tomto segmentu je ohrožena pro všechny výrobce, a to již pouze z důvodu, kolik výbavy a technologií musíme do modelů přidávat,“ řekl novinářům provozní ředitel PSA pro Evropu Maxime Picat. | Citroën C1 | Zdroj: Citroën

Peugeot 108 Zdroj: Peugeot

Peugeot 108 | Zdroj: Peugeot

Peugeot 108 Zdroj: Peugeot

Peugeot 108 | Zdroj: Peugeot

Peugeot 108 Zdroj: Peugeot

Peugeot 108 | Zdroj: Peugeot

Peugeot 108 Zdroj: Peugeot

Peugeot 108 | Zdroj: Peugeot

Peugeot 108 Zdroj: Peugeot

Peugeot 108 | Zdroj: Peugeot

Přestože v Evropě tato vozidla v roce 2017 ještě zahrnovala 8 % prodaných aut na trhu, výrobci se obávají, že stále přísnější emisní normy a požadavky na stále rozsáhlejší výbavu v autech nakonec segment pomalu zničí. | Volkswagen up! Zdroj: Volkswagen
Zisk z prodeje malých aut, jakými jsou třeba Volkswagen up! nebo Peugeot 108, se tak u automobilek stále snižuje. A v budoucnu tomu zřejmě nebude lépe. | Volkswagen up! Zdroj: Volkswagen
Například vedoucí koncernu VW Herbert Diess nyní zmínil hlavně nástup nových emisních limitů od roku 2020, které by u malých aut mohly razantně navýšit jejich ceny díky zástavbě nové techniky ke splnění těchto norem. | Volkswagen up! Zdroj: Volkswagen
A nízká cenovka byla samozřejmě v tomto segmentu vždy hlavní prodejní strategií, jelikož malá auta sedí na úplném začátku hierarchie dostupných aut. | Volkswagen up! Zdroj: Volkswagen
15
Fotogalerie

Blíží se konec miniaut? Budou tak drahá, že přestanou dávat smysl

Městská miniauta auta mají možná na kahánku. Podle nejnovějších zpráv se o stav tohoto segmentu obávají i velcí giganti jako Volkswagen či PSA.

Časy se prostě mění a podle informací webu Automotive News Europe se koncerny Volkswagen a PSA Group obávají o budoucnost městských miniaut. Přestože v Evropě tato vozidla v roce 2017 ještě zahrnovala 8 % prodaných aut na trhu, výrobci se obávají, že stále přísnější emisní normy a požadavky na stále rozsáhlejší výbavu v autech nakonec segment pomalu zničí.

Zisk z prodeje miniaut, jakými jsou třeba Volkswagen up! nebo Peugeot 108, se tak u automobilek stále snižuje. A v budoucnu tomu zřejmě nebude lépe. Například vedoucí koncernu VW Herbert Diess nyní zmínil hlavně nástup nových emisních limitů od roku 2020, které by u malých aut mohly razantně navýšit jejich ceny díky zástavbě nové techniky ke splnění těchto norem.

A nízká cenovka byla samozřejmě v tomto segmentu vždy hlavní prodejní strategií, jelikož miniauta sedí na úplném začátku hierarchie dostupných aut. Podle Diesse by se tak mohla cena modelu up! zvýšit až o 3500 euro (asi 90 tisíc korun). „Nevím, kolik našich zákazníků by si poté mohlo naše nejnižší výchozí modely dovolit,“ dodal Diess.

V rámci francouzského PSA Group se poté mluví o ukončení produkce v závodu v Kolíně, který má od roku 2021 patřit Toyotě. S ukončením výroby by podle informací Automotive News Europe mohlo PSA zcela odejít ze segmentu malých kompaktních aut, kdy se Peugeot 108 a Citroën C1 už nemají dočkat nástupce.

S tím přitom souvisí zvyšování cenovek těchto vozů díky poptávce po stále rozsáhlejší výbavě, která uvnitř levných dostupných modelů prostě nedává smysl. „Schopnost dosáhnout zisku právě v tomto segmentu je ohrožena pro všechny výrobce, a to již pouze z důvodu, kolik výbavy a technologií musíme do modelů přidávat,“ řekl novinářům provozní ředitel PSA pro Evropu Maxime Picat.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud