Huawei chce stav řidiče kontrolovat uvnitř autonomních vozidel hlavně z důvodu, kdyby ovládaní vozu vyžadovalo šoférův zásah v případě nepředvídatelné situace.  Zdroj: Policie ČR

Huawei chce stav řidiče kontrolovat uvnitř autonomních vozidel hlavně z důvodu, kdyby ovládaní vozu vyžadovalo šoférův zásah v případě nepředvídatelné situace.  | Zdroj: Policie ČR

Přestože tedy vypadají „samořízená“ vozidla jako mnohem bezpečnější řešení pro dopravu opilých lidí, určitá forma interakce s vozem bude stále vyžadována. Zdroj: Pixabay.com

Přestože tedy vypadají „samořízená“ vozidla jako mnohem bezpečnější řešení pro dopravu opilých lidí, určitá forma interakce s vozem bude stále vyžadována. | Zdroj: Pixabay.com

Patent mimochodem uvádí i možnost detekce řidiče pod vlivem drog. V případě zjištění alkoholu či omamných látek by poté systém auta dle určitých kritérií vyhodnotil situaci a začal ji řešit. Zdroj: Pixabay.com

Patent mimochodem uvádí i možnost detekce řidiče pod vlivem drog. V případě zjištění alkoholu či omamných látek by poté systém auta dle určitých kritérií vyhodnotil situaci a začal ji řešit. | Zdroj: Pixabay.com

Například upozorněním posádky a samotného řidiče, deaktivací ovládacích prvků nebo přímo zavoláním policejních složek na místo, pokud je to nutné. Zdroj: Pixabay.com

Například upozorněním posádky a samotného řidiče, deaktivací ovládacích prvků nebo přímo zavoláním policejních složek na místo, pokud je to nutné. | Zdroj: Pixabay.com

Čínská společnost mluví o principu nespočtu senzorů v kabině, které by kontrolovaly stav řidiče, třeba jeho dech, velikost zorniček, tepovou frekvenci, motoriku a další. Zdroj: Pixabay.com

Čínská společnost mluví o principu nespočtu senzorů v kabině, které by kontrolovaly stav řidiče, třeba jeho dech, velikost zorniček, tepovou frekvenci, motoriku a další. | Zdroj: Pixabay.com

Přestože tedy vypadají „samořízená“ vozidla jako mnohem bezpečnější řešení pro dopravu opilých lidí, určitá forma interakce s vozem bude stále vyžadována. Zdroj: Pixabay.com
Patent mimochodem uvádí i možnost detekce řidiče pod vlivem drog. V případě zjištění alkoholu či omamných látek by poté systém auta dle určitých kritérií vyhodnotil situaci a začal ji řešit. Zdroj: Pixabay.com
Například upozorněním posádky a samotného řidiče, deaktivací ovládacích prvků nebo přímo zavoláním policejních složek na místo, pokud je to nutné. Zdroj: Pixabay.com
Čínská společnost mluví o principu nespočtu senzorů v kabině, které by kontrolovaly stav řidiče, třeba jeho dech, velikost zorniček, tepovou frekvenci, motoriku a další. Zdroj: Pixabay.com
5
Fotogalerie

Huawei plánuje monitorování řidičů. Na opilce rovnou zavolá policii

Čínské technologické společnosti Huawei jsou nyní plné zprávy. Tato novinka však lehce vybočuje z nyní probíraných témat.

Společnost Huawei si podle všeho u evropské patentové kanceláře podala žádost o patent přímo související se zvyšujícím se nástupem autonomních vozidel do našich životů. Ačkoliv se o podobné technologii mluvilo již dříve, čínská společnost reálně plánuje systém, který bude schopen detekovat, zda je řidič uvnitř vozu opilý.

Huawei pak chce stav řidiče kontrolovat uvnitř autonomních vozidel hlavně z důvodu, kdyby ovládaní vozu vyžadovalo šoférův zásah v případě nepředvídatelné situace. Přestože tedy vypadají „samořízená“ vozidla jako mnohem bezpečnější řešení pro dopravu lidí pod vlivem alkoholu, jistá forma interakce s vozem bude stále vyžadována.

Patent mimochodem uvádí i možnost detekce řidiče pod vlivem drog. V případě zjištění alkoholu či omamných látek by poté systém auta dle určitých kritérií vyhodnotil situaci a začal ji řešit – například upozorněním posádky a samotného řidiče, deaktivací ovládacích prvků nebo přímo zavoláním policejních složek na místo, pokud je to nutné.

Čínská společnost mluví o principu nespočtu senzorů v kabině, které by kontrolovaly stav řidiče, třeba jeho dech, velikost zorniček, tepovou frekvenci, motoriku a další. Mluví se také o snímání obrazu řidiče a jeho okolí, jež by upozornilo na textování/telefonování za volantem, výskyt drog nebo zbraní v interiéru.

S dnes extrémní úrovní monitorování veřejnosti v Číně tak nejsou některé úmysly technologie Huawei pro autonomní vozy vlastně překvapivé. Zatím je ovšem zavedení systému, natož v Evropě a u dnešních vozů s autonomním řízením, určitě pár let vzdálenou budoucností. Očekává se, že technologii by Huawei prodávalo výrobcům automobilů, jelikož samotná firma vývoj vlastního autonomní vozidla nepotvrdila.

Doporučujeme

Články odjinud