Německá automobilka si připomíná úspěchy modelu Frontera, který předcházel dnešní popularitě vozů SUV.
Zatímco dnes byste v nabídce Opelu marně hledali terénně schopný model, v 90. letech se atributy dnešních městských SUV teprve pomalinku drásaly na povrch zájmu. I německá značka se ale snažila kombinovat off-road schopnosti s lepším chováním na silnici a komfortem posádky. Výsledkem byl v roce 1991 na ženevském autosalonu představený Opel Frontera.
Automobilka popisovala fronteru jako „rekreační vozidlo s pohonem všech kol“. Model nyní slavící 30 let od uvedení vzbudil v Evropě silný zájem. Ostatně pro evropského zákazníka byla frontera přímo vyvíjena, a to ve spolupráci s Isuzu, tehdejším japonským partnerem značky. Ač Opel považuje fronteru za předchůdce dnešních SUV, s klasickým žebřinovým rámem a terénními vlastnostmi byla nepochybným off-roadem.
V Německu byla frontera vyhlášena off-roadem roku hned dvakrát (1991 a 1992), v letech 1993 a 1994 pak držela titul vůbec nejprodávanějšího off-roadu v Evropě. Největší zájem byl o model v Německu. Napříč dvěma generacemi vozu bylo koneckonců registrováno mezi léty 1991 až 2003 přes 320.000 kusů.
Na trh vyrazila první generace ve dvou variantách. Třídveřová Frontera Sport s krátkým rozvorem měla hard-top nebo soft-top a pod kapotou dvoulitrový benzinový čtyřválec o síle 85 kW (115 koní), zatímco pětidveřová frontera s dlouhým rozvorem přijela s 2,3litrový benzinovým čtyřválcem z Omegy (92 kW/125 koní) nebo 2,3litrovým turbodieselem (74 kW/100 koní). Připojitelný pohon 4x4 byl standardem, stejně jako pětistupňová manuální převodovka s redukcí. Zadní samosvorný diferenciální byl možným příplatkem.
Na úspěch frontery odpověděl Opel v roce 1998 příjezdem druhé generace, se kterou byl dále vylepšen komfort posádky s lepším odhlučněním kabiny, zapracovalo se na pasivní bezpečnost i již skvělých schopnostech v terénu. Novinkou byl například elektronicky systém „No Stop 4x4“, který umožňoval řidiči přepínat mezi pohonem zadních a všech kol bez nutnosti zastavit. Nabídka motorizací se dále rozšířila o modernější jednotky, úplným vrcholem byl však nyní 3,2litrový V6 pocházející od Isuzu o síle 151 kW (205 koní).
Po celou dobu byla frontera vyráběna v anglickém Lutonu, kde nyní značka produkuje modely Vivaro a Zafiru Life. Robustnost off-roadu dnes dokazuje mnoho exemplářů, které za svůj život najezdily přes 300.000 kilometrů. A právě po výše zmíněné šestiválcové variantě je v současnosti mezi ojetinami největší zájem, pochopitelně si ale udržují vyšší hodnotu se zachovalými kusy překračujícími cenu 10.000 eur (asi 260.000 Kč).