Technologie autonomního řízení zatím slouží jako součást prediktivních bezpečnostních systémů a komfortních funkcí. GM ale našlo zcela nové uplatnění. Bude ho používat k výuce nových řidičů.
Technologie autonomního řízení udělaly v posledních letech obrovský pokrok, jehož výsledkem jsou vozy, které umí samy parkovat a jezdit po dálnici jen s minimální účastí řidiče. Před automobilkami je ale ještě dlouhá cesta, než lidé autonomní řízení zcela přijmou, protože řada z nich s ním buď nemá zkušenost, nebo mu dostatečně nedůvěřuje.
Automatizované ovládání vozu je dnes převážně součástí bezpečnostních systémů prevence nehody nebo komfortních funkcí, pro snadnější zdolávání delších vzdáleností. General Motors však našel zcela nové využití autonomních technologií. Podle něj může sloužit pro hodnocení a výcvik začínajících řidičů, kdy se učí základům řízení a pravidlům chování v běžném provozu. GM shledává tuto myšlenku natolik životaschopnou, že si nově vyvíjenou technologii nechal patentovat.
I když je systém vysoce sofistikovaný, patent stále připouští možnost plného převzetí řízení osobou za volantem. Vůz se může dostat do tak složitého profilu tratě s překážkami, který nebude schopen správně vyhodnotit. Může jít ale i o čirou preferenci řidiče, který si chce daný úsek projet sám.
Během autonomní jízdy vůz získává informace především z obrazových kamer, satelitní navigace a „lidarů“ což jsou laserové senzory schopné měřit vzdálenost objektů kolem vozu. V případě automobilů s autonomním trenérem slouží k vyhodnocení dovedností studenta detailní telemetrie používání akcelerace i brzdění a pohyby volantem. Vůz je na základě stylu řízení také schopen poskytnout okamžitou zpětnou vazbu. Budoucí výhodou je úspora nákladů, protože během školení bude třeba méně instruktorů a také dostupnost pro výuková centra.