Volvo včera oznámilo, že ještě letos v létě začne s praktickými zkouškami svých hybridních prototypů. Budou dieselové a „plug-in”.
Už jsme si zvykli, že se nyní zvláště ty automobilky, jejichž budoucnost je dosti nejistá, doslova předhánějí v nových projektech. Ale je to zřejmě dobře, alespoň vývojoví pracovníci neustrnou, nebudou si připouštět smutné vyhlídky a zároveň sami udělají něco pro aktivní odpor vůči pohnuté době.
Volvo nyní oznámilo, že již v půli letošního roku vyjedou do evropských ulic jeho první tři prototypy s hybridním pohonem, jež budou vycházet z řady V70. Sériová výroba vozů s tímto systémem by se pak měla rozběhnout až v roce 2012.
Nový prototyp je zatím posledním krokem Volva v jeho kampani s titulem DRIVe Towards Zero. Její povaha je tedy jasná, měla by směřovat k zcela ekologickému provozu bez škodlivých emisí. Zároveň se jedná o další krok ve spolupráci se švédskou energetickou spolenčostí Vattenfall, s níž má Volvo smlouvu o společném vývoji hybridních i plně elektrických systémů. Vloni se k tomuto úsilí připojil i Saab. Obě automobilky od té doby představily své hybridní prototypy C30, resp. 9-X BioHybrid.
Všechny tři prototypy mají za úkol sbírat informace a podněty ze strany běžných zákazníků a přizpůsobit jim fungování celé soustavy. Naproti tomu Vattenfall si vzal na starosti testování různých druhů rychlonabíjení v domácích podmínkách a nové typy „tankovacích stanic“ na ulicích. Vozy jež roku 2012 naběhnou do výroby budou mít ještě jednodušší a ekologicky méně kamarádský systém s velkým podílem práce ze strany spalovacího motoru, ale představené prototypy by měly prošlápnout cestu hybridním systémům nové generace, jež budou ušity přímo na tělo potřebám zákazníků.
Abychom nezapomněli. Volvo se v otázce výběru spalovacího motoru poněkud odchýlili od trendů a zvolili pro pohon generátoru elektrické energie vznětovou jednotku, čímž by měl být provoz celé soustavy ještě hospodárnější v porovnání s konkurencí ze strany Toyoty Prius nebo Chevroletu Volt. Navíc by mělo jít o tzv. plug-in hybridy, tedy akumulátory bude možné nabíjet i z jiného zdroje elektrické energie, čímž by (alespoň na nějaký čas jízdy) byly emise přímo vypouštěné vozem zcela nulové Žádné zásadní detaily o chystaném systému ale publikovány nebyly.
Volvo je známo svým příkladným přístupem k ekologii a bezpečnosti, ale jeho hybridy se v prodejích jen tak neobjeví. Situace Volva totiž zůstává špatná a prodeje stále neutěšeně klesají, proto musí automobilka pro své nové modely najít dostatečně silný tržní segment.
Volvo V70 Hybrid
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40