15
Fotogalerie

Video: Nový Range Rover SVR driftuje na okruhu

Více než dvoutunový off-road se přece musí cítit na závodním okruhu stejně nepatřičně jako kečup ve zmrzlinovém poháru se šlehačkou a ananasem... Nebo ne? Land Rover ukazuje, že se nový Range Rover SVR závodní dráhy nebojí a že mu to na ní docela jde.

svr (1).jpgsvr (10).jpgsvr (14).jpg
S obřím SUV na okruh? S Jaguarem F-Type R Coupé by se tu člověk asi cítil lépe. Ale je hezké vidět, že ostrý Range Rover to zvládá

Pohled na tohle přemotorované monstrum, jak se sune bokem, je dechberoucí. Asi to nebude úplně neschopné auto a docela se těšíme na to, až ten jeho kompresorem přeplňovaný osmiválec 5,0 l o výkonu 410 kW (558 k) a točivém momentu 680 Nm budeme moci vyzkoušet.

V přímce zvládne Range Rover SVR stovku za 4,5 sekundy a rozjede se na 260 km/h, ale aby svedl takhle zatáčet, potřebuje vektorování točivého momentu, samosvorné diferenciály, aktivní stabilizátory a adaptivní sportovní podvozek. 

svr (11).jpgsvr (12).jpgsvr (13).jpgsvr (15).jpgsvr (16).jpgsvr (2).jpgsvr (3).jpgsvr (5).jpgsvr (6).jpgsvr (7).jpgsvr (8).jpgsvr (9).jpg

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud