Už se začíná stávat příjemnou tradicí, že korejská automobilka Hyundai pro výstavu Busan International Motor Show v Jižní Koreji připraví nějaké to překvapení. A jinak tomu není ani letos, kdy budou moci návštěvníci obdivovat studii RM16 N.
Koncept Hyundai RM16 N má motor uprostřed dopovaný kompresorem.
Síla pak putuje na zadní kola přes klasický šestistupňový manuál
Zatímco předchozí dva koncepty viditelně vycházely z modelu Veloster, letos jde design trochu jinou cestou, zejména co se týká předních světlometů. I tentokrát se ovšem do výroby zapojila sportovní divize N, která před zadní kola implementovala čtyřválcový dvoulitr s elektrickým kompresorem o výkonu 220 kW (300 koní) a 383 Nm. Výkon směřuje na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku.
Mezi zadními koly naštěstí nechybí samosvorný diferenciál, zábavě bude nakloněno i rozložení hmotnosti v poměru 43:57 ve prospěch zadní nápravy. Ve výbavě je také výfuk s elektronicky řízenými klapkami nebo výsuvný spoiler na zádi auta.
Pokud ovšem doufáte v sériovou výrobu, budeme vás nejspíš muset zklamat. Ani z předchozích dvou konceptů nevzniklo produkční auto a jinak tomu pravděpodobně nebude ani tentokrát. Některé použité technologie by se však u sportovních modelů divize N objevit mohly, což je rozhodně dobrá zpráva.