9
Fotogalerie

Honda Civic Type-R sedan: japonský dárek

Již loni na podzim Honda oznámila záměr vyrábět ostrý Civic i ve verzi sedan. Nyní se „Type-R s kufrem” začíná prodávat. Co nabízí?

Honda Civic sedan dokáže vždy překvapit tím, jak moc odlišný je od ostatních provedení. Zatímco hatchback vypadá jak z jiné planety, sedan působí vcelku pozemsky. Zda je to tak dobře nebo ne je na jinou diskusi, faktem ale zůstává, že někdo nezainteresovaný bude obě provedení považovat za zcela odlišné modely. A stejně je tomu i v případě verze Type-R, i ta má v provedení sedan od hatchbacku velmi daleko. Tedy alespoň vzhledově.

Tip: Test Hondy Civic sedan a vše o jejích odlišnostech si můžete přečíst zde.

Technicky je sedan naopak hatchbacku velmi podobný, pár odlišností se ale přece jen najde. Tu nejvýraznější najdeme hned pod kapotou. Motor byl řádně vylepšen a atmosféricky plněný čtyřválec dává výkon 165 kW (225 k) a točivý moment 216 Nm. To je o 24 koní a 23 Nm více, než u hatchbacku. Maximum výkonu je navíc posunuto do japonských osmi tisíc otáčet. Točivý moment pak vrcholí při 6 100 ot./min tedy ve výšinách, kde většině běžných motorů dochází dech.

Výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňové převodovky na přední kola. Za nimi naleznete speciální brzdovou soustavu Brembo se čtyřpístkovými třmeny v předu. Také kola stojí za pozornost. Bílé lakované osmnácky obouvají klasické pneu Bridgestone Potenza.

A to „nejlepší” na závěr. Hondu Civic Type-R si u nás nekoupíte. Určena je pouze pro japonský trh. Není to škoda?

1.jpg 2.jpg 3.jpg
4.jpg 5.jpg 6.jpg
7.jpg 8.jpg 9.jpg
Honda Civic Type-R sedan

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

Doporučujeme

Články odjinud