7
Fotogalerie

Volkswagen Polo 3D: změny jen pro oko

Bezmála půl roku po odhalení nového VW Polo se představuje i jeho dostupnější a sportvoněji vyhlížející třídveřová verze.

Zatímco Volkswagen Polo páté generace, s nímž jsme se mohli seznámit již na autosalonu v Ženevě, přišel na náš trh již koncem května, s jeho třídveřovou variantou si Volkswagen dal poněkud načas a pro jeho představení zvolil až frankfurtské kongresové centrum.

Hned na úvod třeba konstatovat, že z hlediska konstrukčního se v podstatě nic nezměnilo, a tak si jen zrekapitulujme, to s čím už přišla pětidveřová varianta. Polo si tedy zachovalo stejné rozměry (3 970 mm x 1 682 mm x 1 485 mm) a stejný údaj zůstal i u informace o objemu zavazadlového prostoru. Ten činí 280 litrů, s tím, že po sklopení zadních sedadel se může tento prcek pochlubit až objemem 952 l. Nevyplývá tedy z toho nic jiného, než že drobnými úpravami prošla pouze boční okna a pochopitelně došlo k prodloužení předních dveří a eliminaci těch zadních.
Z čistě estetického hlediska budí třídvěřové Polo trochu sportovnější a dynamičtější dojem než jeho praktičtější sourozenec, do vínku však dostal téměř to samé. Polo pro skromnější bude zpočátku k dispozici s jedním z šesti agregátů a na výběr bude již tradičně ze tří variant výbavy - Trendline, Comfortline a nejvyšší Highline.
Nabídka agregátů obsahuje i několik vcelku zajímavých novinek. Cenově nejdostupnějším agregátem bude dobře známý tříválec 1,2 (HTP) ve dvou výkonnostních verzích, se 44 kW a 51 kW. Chcete-li se tříválcům vyhnout, máte na výběr silnější 1,4l s výkonem 63 kW. Vrcholný agregát nabídky přeplňovaný 1,2 TSI s výkonem 77 kW je pak typickou ukázkou downsizingu, jenž právě Volkswagen ve značné míře prosazuje u mnoha svých modelů.
Pro příznivce dieselových agregátů je k dispozici prozatím 1,6 litrový čtyřválec s technologii vstřikování common-rail, který se ale dodává ve třech variantách a to s výkonem 55 kW, 66 kW a 77 kW.
Bez zajímavosti jistě není to, že brzy do nabídky přibude i motor 1,2 TDi s výkonem 55 kW, jenž bude standardem u úsporné verze BlueMotion, přičemž právě tento vůz se bude vyznačovat až magickou kombinovanou spotřebou pod hranicí 3,5 l/100 km.
Třídveřová novinka, která se již začala vyrábět ve španělské Pamploně, se krátce po svém uvedení ve Frankfurtu dostane na většinu důležitých evropských trhů. U nás by prodeje měly odstartovat nejpozději koncem října.
VW-Polo-3Door-1.jpg VW-Polo-3Door-10.jpg VW-Polo-3Door-16.jpg
VW-Polo-3Door-17.jpg VW-Polo-3Door-19.jpg VW-Polo-3Door-20.jpg
VW-Polo-3Door-4.jpg 
VW Polo 3D

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud