Alfa Romeo Tonale je to auto, které má italské automobilce nakopnout prodeje. Ehm, kolikáté spásné auto už to je?

Alfa Romeo Tonale je to auto, které má italské automobilce nakopnout prodeje. Ehm, kolikáté spásné auto už to je?

Nebuďme ale skeptičtí, slavná italská automobilka šla cestou nejmenšího odporu a zvolila střední SUV s pohonem předních kol, možností hybridních pohonů a zabalila ho do svého designového jazyka. Alfa Romeo

Nebuďme ale skeptičtí, slavná italská automobilka šla cestou nejmenšího odporu a zvolila střední SUV s pohonem předních kol, možností hybridních pohonů a zabalila ho do svého designového jazyka. | Alfa Romeo

S Tonale automobilka vstupuje do světa elektrifikovaných pohonů. Alfa Romeo

S Tonale automobilka vstupuje do světa elektrifikovaných pohonů. | Alfa Romeo

Základem je přeplňovaný čtyřválec 1.5 litru spojený se sedmirychlostním dvouspojkovým automatem. Alfa Romeo

Základem je přeplňovaný čtyřválec 1.5 litru spojený se sedmirychlostním dvouspojkovým automatem. | Alfa Romeo

Spolu s 0,8kWh baterií, která je schopná dodávat až 22kW, může Tonale jet i v čistě elektrickém režimu například při parkování, „plachtění“ nebo popojíždění v koloně. Alfa Romeo

Spolu s 0,8kWh baterií, která je schopná dodávat až 22kW, může Tonale jet i v čistě elektrickém režimu například při parkování, „plachtění“ nebo popojíždění v koloně. | Alfa Romeo

V opačném případě dokáže Alfa Romeo akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 240 km/h. Alfa Romeo

V opačném případě dokáže Alfa Romeo akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8,8 sekundy a dosáhnout maximální rychlosti 240 km/h. | Alfa Romeo

V praxi to znamená lepší odezvu při nižších otáčkách a dynamické svezení ve vyšších polohách. Alfa Romeo

V praxi to znamená lepší odezvu při nižších otáčkách a dynamické svezení ve vyšších polohách. | Alfa Romeo

Zajímavostí je vysoká kompaktnost pohonné soustavy. Alfa Romeo

Zajímavostí je vysoká kompaktnost pohonné soustavy. | Alfa Romeo

Obal baterie má objem pouhých 11 litrů, což umožnilo jeho umístění do oblasti středového tunelu mezi přední sedadla. Alfa Romeo

Obal baterie má objem pouhých 11 litrů, což umožnilo jeho umístění do oblasti středového tunelu mezi přední sedadla. | Alfa Romeo

Podvozek je vybaven tlumiči s proměnlivým účinkem pomocí integrovaných ventilů. Alfa Romeo

Podvozek je vybaven tlumiči s proměnlivým účinkem pomocí integrovaných ventilů. | Alfa Romeo

Řidič má možnost zvolit si komfortní a sportovní režim. Alfa Romeo

Řidič má možnost zvolit si komfortní a sportovní režim. | Alfa Romeo

Systém je doplněn čtením dopravních značek a ve městě potěší parkovací asistent, který indikuje volné místo k zaparkování a sám dokončuje vjezdové a výjezdové manévry vozu. Alfa Romeo

Systém je doplněn čtením dopravních značek a ve městě potěší parkovací asistent, který indikuje volné místo k zaparkování a sám dokončuje vjezdové a výjezdové manévry vozu. | Alfa Romeo

Pokud si chcete od řízení částečně odpočnout, Tonale je vybaveno systémy autonomní jízdy 2. úrovně. Alfa Romeo

Pokud si chcete od řízení částečně odpočnout, Tonale je vybaveno systémy autonomní jízdy 2. úrovně. | Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 | Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 | Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 | Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 | Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 | Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 | Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 | Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 | Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 | Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 | Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 Alfa Romeo

Alfa Romeo Tonale 2022 | Alfa Romeo

Nebuďme ale skeptičtí, slavná italská automobilka šla cestou nejmenšího odporu a zvolila střední SUV s pohonem předních kol, možností hybridních pohonů a zabalila ho do svého designového jazyka. Alfa Romeo
S Tonale automobilka vstupuje do světa elektrifikovaných pohonů. Alfa Romeo
Základem je přeplňovaný čtyřválec 1.5 litru spojený se sedmirychlostním dvouspojkovým automatem. Alfa Romeo
Spolu s 0,8kWh baterií, která je schopná dodávat až 22kW, může Tonale jet i v čistě elektrickém režimu například při parkování, „plachtění“ nebo popojíždění v koloně. Alfa Romeo
24
Fotogalerie

Nová Alfa Romeo Tonale s dieselem už má české ceny! Stojí stejně jako slabší hybrid, pro vrcholné výbavy ale není

Pokud z nějakého důvodu zatoužíte po Alfě Romeo s pohonem předních kol, karoserií SUV, automatem a naftovým motorem, tak už můžete přesně takto konfigurovat novinku Tonale.

Alfa Romeo Tonale je to auto, které má italské automobilce nakopnout prodeje. Ehm, kolikáté spásné auto už to je? Nebuďme ale skeptičtí, slavná italská automobilka šla cestou nejmenšího odporu a zvolila střední SUV s pohonem předních kol, možností hybridních pohonů a zabalila ho do svého designového jazyka. Taková auta se dnes prostě prodávají a je tak pravděpodobnější, že novinka sklouzne do garáží více majitelů než tradičně střižená Giulia.

České ceny nového modelu jsme vám ukázali už na začátku minulého měsíce, nyní má ale Tonale nový ceník. Již známé motorizace 1.5 e-Hybrid v naladění na 130 a 150 koní lehce zdražily, ale není to nic drastického. Navýšení cen se pohybuje okolo dvaceti tisíc korun, ostatně nové ceny si můžete prohlédnout v tabulce níže.

Důležitější ale je, že v novém ceníku se již nachází vznětová motorizace 1.6 Mjet z koncernu FCA. Tato čtyřválcová šestnáctistovka produkuje výkon 96 kW (130 koní), tedy stejně jako slabší hybrid. Nabídne ale 320 N.m točivého momentu, což je ze současné nabídky zatím nejvíce. Dynamicky je na tom však nejhůř, na stovku zrychlí za 10,9 sekundy a jede 194 km/h.

Pořád je to také předokolka s automatem, navíc 6stupňovým. Kombinovaná spotřeba se uvádí 5,2 až 5,9 l/100 km. Ale nyní konečně k těm cenám. Diesel stojí stejně jako základní hybrid. V první výbavě Super tedy činí jeho cena 912.000 Kč a ve druhé Sprint 976.000 Kč. Třetí a poslední výbava pro diesel je Ti, kde vás vyjde na 1.040.000 Kč.

Alfa Romeo Tonale: Dostupné technické údaje a české ceny
Motor 1.5 Hybrid 130 1.5 Hybrid 160 TCT 1.6 Mjet
Zdvihový objem [ccm] 1469 1469 1598
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 96 118 96
Točivý moment [N.m/min] 240 240 320
Převodovka 7A 7A 6A
Maximální rychlost [km/h] 200 212 194
Zrychlení 0-100 [s] 9,6 8,8 10,9
Délka x šířka x výška, rozvor [mm] 4528 x 1841 x 1601 x 2636
Cena Super [Kč] 912.000 - 912.000
Cena Sprint [Kč] 976.000 - 976.000
Cena Ti [Kč] - 1.088.000 1.040.000
Cena Veloce [Kč] - 1.152.000 -
Cena Edizione Speciale [Kč] 1.020.000 1.067.000 -

Alfa Romeo

Alfa Romeo je sportovní značka koncernu FCA. Její vozy charakterizuje osobitý design, živé motory a vynikající podvozky.

Společnost byla založena v roce 1910 jako A.L.F.A, své současné jméno získala v roce 1920. Součástí Fiat Group se stala v roce 1986, od roku 2021 patří do skuoiny Stellantis.

Přehled modelů: Alfa Romeo MiTo • Alfa Romeo Giulietta • Alfa Romeo 4C • Alfa Romeo 4C Spider • Alfa Romeo Stelvio • Alfa Romeo Giulia

Doporučujeme

Články odjinud