8
Fotogalerie

Nový Seat Leon: Těchto 8 věcí nás zaujalo na nejnovějším provedení

Populární model španělské automobilky dorazí na náš trh až v úvodu příštího roku, s kolegy jsme jej však vyzkoušeli už nyní v centru Katalánska.

Po čtyřech letech představil Seat novou variantu svého nejprodávanějšího modelu. Leon se dočkal jen minimálních designových úprav, ty nejzásadnější změny se odehrály zejména v interiéru a technice. Po dvou dnech testovacích jízd v katalánské Barceloně, kdy jsme se nevyhnuli ani deštivému počasí, jsme pro vás vybrali osm zajímavostí.

#1 Osvědčený design

Seat neměl důvod měnit osvědčený a povedený design, proto se u nejnovějšího Leonu rozhodl jen pro drobné úpravy. Ty jsou patrné zejména na přídi, kde se dočkáme robustnější masky a přepracovaných světlometů. Nové jsou také nárazníky a řada chromových ozdobných prvků. Ty jsou ale ve většině případů k vidění pouze u nové vrcholové výbavy Xcellence. Španělská automobilka nabízí svůj nejprodávanější vůz ve tří- a pětidveřové variantě. Chybět samozřejmě nesmí ani oblíbené kombi.

NEWSEATLEON001h.JPGNEWSEATLEON002h (1).JPG

Pokračování 2 / 8

#2 Novinky v interiéru

O poznání podstatnějších změn se dočkal interiér. Nově nabídne kvalitnější materiály ve všech výbavových stupních. Přepracovaná je středová konzola s 8" dotykovým displejem. Ten do designu perfektně zapadá, jen ovládání navigace nám v některých chvílích dělalo problémy, citlivost nebyla zrovna ideální. Uvnitř nechybí elektronická parkovací brzda (ruční má jen základní výbava Reference) a v závislosti na pohonné jednotce mechanická nebo automatická převodovka.

NEWSEATLEON041h.JPGNEWSEATLEON059h (1).JPG

Pokračování 3 / 8

#3 Správně fungující převodovky

A ještě jednou k převodovkám. Během testování jsme vyzkoušeli sedmistupňový automat v 1,6litrovém dieselu i mechanickou převodovku o šesti stupních v litrové variantě. Fungování obou převodovek bylo během jízdy příjemným překvapením. Automat s motorem báječně spolupracuje a nevytáčí jednotku do zbytečných otáček. Řazení manuálem je plynulé a jednotlivé převodové stupně budete řadit s maximální jistotou a přesností.

NEWSEATLEON050h.JPGNEWSEATLEON051h (1).JPG

Pokračování 4 / 8

#4 Jak je to s prostorem?

Na první pohled působí nový Leon co do velikosti skromně, a to i ve verzi kombi. Pohodlí pro cestující vpředu je dostatečné a problémem nebudou ani dlouhé trasy. O poznání horší to však bude pro posádku vzadu, která si mnoho komfortu neužije ani v největší variantě. Potěší dostatek úložného prostoru v kufru, mínusem jsou naopak skromné kapsy ve dveřích. 

NEWSEATLEON031h.JPG

Pokračování 5 / 8

#5 Litrová pohonná jednotka

Hodně jsme byli zvědavi na fungování novinky v podobě litrového TSI, které lze překvapivě dostat i ve variantě kombi. Jízda byla příjemným překvapením, motor se i při dálničním limitu držel v rozumných otáčkách a po 80 kilometrech se spotřeba pohybovala okolo pěti litrů. Potěší také řádné odhlučnění, kterému se v Seatu hodně věnovali. Ovšem pozor, pokud počítáte s plně naloženým vozem a početnou posádkou, bude lepší sáhnout po silnější variantě. Tou nejvýkonnější je dvoulitrový diesel o výkonu 135 kW.

Pokračování 6 / 8

#6 Možnosti individualizace

Pokud si svůj vůz chcete upravit přesně podle vlastních představ, v případě Leonu to nebude žádný problém. Výrobce totiž nabízí širokou paletu možností individualizace. Namátkou můžeme vzpomenout řadu designů kol, odstíny interiéru a také tři zbrusu nová lakování. Podle nás novince nejvíce slušela bíla varianty Candy a červená Desire. Vůz si už nyní můžete nakonfigurovat přesně podle vlastních představ na oficiálním webu Seatu.

Představujeme nový #SEAT #Leon! Dynamická maska a světla, inovativní technologie, nové barvy,... Objevte vše nové na http://bit.ly/2fFeT7p

Zveřejnil(a) SEAT Česká republika dne 23. listopad 2016

Pokračování 7 / 8

#7 Nový stupeň výbavy

Kromě výbav Reference, Style a FR bude Leon nabízen nově také ve variantě Xcellence. Ta bude k dispozici za stejné peníze jako FR, ovšem zatímco dvoupísmenná výbava se soustředí na sportovnější jízdu a intenzivnější zážitky z jízdy, Xcellence má obstarat komfort a eleganci. K dispozici budou například tmavě tónovaná skla, hlasové ovládání, zadní kamera, bonusové osvětlení interiéru i sportovně laděný podvozek.

Pátou variantou bude Cupra, jejíž představení se plánuje v úvodu příštího roku. Podle prvotních informací se má jednat o vůz s výkonem až 300 koňských sil a pohonem obou náprav. Máme se tak na co těšit!

NEWSEATLEON040h.JPG

Pokračování 8 / 8

#8 Zaměřeno na bezpečnost

Seat kromě motorů a výbav nešetřil ani na bezpečnosti. Součástí nového Leonu je tak celá řada asistentů a bezpečnostních prvků. Namátkou můžeme vzpomenout asistenta pro ochranu chodců, který dokáže detekovat člověka ve vozovce a v krajním případě i zastavit. Nechybí ani asistent pro jízdu v dopravní koloně a konečně pomocník při stavu nouze. Pokud řidič za volantem dlouho nereaguje, například kvůli mikrospánku, dá mu auto zvuková i světelná znamení. Pokud ani ta nepomohou, Leon se udrží ve svém pruhu, úplně zastaví a ještě zapne výstražná znamení pro ostatní.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud