Michelin Acorus

Michelin Acorus

Michelin vyvíjí pružné disky. Skoncují s nepohodlím a prorážením gum

Michelin chce na trh dostat pružné disky kol. Zatím to vypadá na samé výhody tohoto řešení.

Michelin sice neuvádí, jestli do statistik zemí "se špatným povrchem silnic" řadí i Českou republiku, ale přesto zaujme, že v těchto státech se více než polovina pneumatik "nedožije" konce svého cyklu kvůli proražení bočního pláště. Typicky po projetí velké nerovnosti.

Příčinu hledejme i v estetických nárocích na kola. Nám všem se nejspíš velké disky líbí, jenže pneumatika může absorbovat nerovnosti a mikrootřesy přesně v takové kvalitě, jak vysokou a měkkou bočnici má. To samé platí i v oblasti ochrany disku a právě odolnosti proti proražení bočnic.

Michelin nyní tvrdí, že má netradiční řešení. Zatímco takzvaný Tweel, tedy pružné kolo bez vzduchu se navzdory prezentaci na Audi A4 v roce 2014 stále nedostalo na silnice, vynález s názvem Michelin Acorus se zdá být realitě o něco bližší.

Na vývoji spolupracovali se společností Maxion Wheels, protože Acorus je v podstatě spojením technologie pneumatiky a disku, na které se specializuje Maxion. Princip je takový, že okraje pneumatiky navazují na pryžové okraje disku. Při projetí nerovnosti tato část chrání jak pneumatiku, tak disk. Celý disk má dva pryžové okraje, hliníkové tělo a vnitřní designovou část. Tento disk je kompatibilní s jakoukoli pneumatikou daného rozměru.

Benefitem je fakt, že pryžová část má stejnou barvu jako zbytek disku, a tak nenarušuje design vozu. Naopak, díky tomu by se měl alespoň z části vyřešit problém nepohodlí vlivem velkých disků a malých profilů pneumatik.

Doporučujeme

Články odjinud