Jistě jste si všimli nedbalého básnického obratu, kterého jsem se dopustil v názvu tohoto článku. Také nejsilnější Audi A1 nesporně pojede jedna báseň, „S” v názvu ale přesto definitivně mít nebude.
Není to žádné velké překvapení, nepřítomnost S1 v Paříži očekáváme již od obdy, kdy automobilka vypustila do světa první informace o verzi A1 se 185 koňmi výkonu, někteří ale ještě v koutku duše doufali, že se nejmenší „esko” ve Francii přece jen ukáže.
Již před samotným autosalonem se ale ven dostaly informace o tom, že právě představená A1 1,4 TFSI se 185 koňmi výkonu měla původně nést jméno S1. Audi se ale nakonec rozhodlo nekazit image označení S jakožto záruky pohonu všech kol quattro. Právě tím totiž A1 dnes vybavena být nemůže a zřejmě ani v dohledné době nebude. V Paříži se „bývalá S1” představila v celé kráse, a tak se pojďme podívat na to, co nového nám k ní Audi sdělilo.
Jednak jsou to fotografie, které ale neukazují nic zásadně nového. Vůz je vybaven již dávno představeným paketem S-line a 17" koly ve známých designech. Pokud byste tuto A1 chtěli alespoň ve svých očích přiblížit vrcholu řady, Audi vám nabízí možnost přikoupit si třeba panoramatickou střechu nebo xenonové světlomety s LED „hadovkami” pro denní svícení.
Uvnitř najdeme třeba ambientní osvětlení pomocí LED či černě čalouněný strop, z příplatkové výbavy se nabízí nespočet prvků vč. navigačního systému, audiosystému Bose nebo vyhřívaných sedadel s koženým čalouněním.
Pod kapotou se nachází motor 1,4 TFSI přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem, který byl pro použití v S1 nejsilnější A1 naladěn na 185 koní (136 kW) a až 250 Nm točivého momentu. Povinností je bohužel stejně jako u Fabie RS nebo Pola GTI automatická převodovka S-tronic (DSG) se sedmi stupni. Zrychlení na stovku trvá tomuto ďáblíkovi jen 6,9 sekundy, jede až 227 km/h a pokud s ním pojedete jako andílci, odmění vás kombinovanou spotřebu ve výši 5,9 litrů benzinu na 100 km.
Do prodejů se vůz dostane až příští rok, již ale známe jeho německou cenu - činí 24 250 Eur, tedy nějakých 600 tisíc Kč. Je-li to pro vás za takový vůz hodně, nebo málo, to již prosím zvažte sami.
Toto mělo být Audi S1. A není. Auto je to ale úplně stejné...