Nová lehká dodávka Ford Transit Courier je čtvrtým novým modelem řady Transit. A její největší reprezentant již klepe na dveře.
Ford Transit Courier
Model Transit patří k nejslavnějším evropským užitkovým vozidlům a rovněž jeho stávající generace je jedením nejlepších a nejoblíbenějších vozů svého segmentu. Není tedy divu, že evropský Ford v posledních letech svoji nabídku užitkových vozidel systematicky rozšiřuje. Na právě probíhajícím autosalonu v britském Birminghamu, tradičním a respektovaném veletrhu užitkových vozidel, slaví na stánku Fordu svoji premiéru kompaktní dodávka Ford Transit Courier.
Ford Transit Courier, nejmenší z nové palety užitkových fordů
Své jméno přebírá z plejády starších Fordů, vesměs odvozených z osobních modelů Fiesta a Escort. Kromě Transitu Courier v Birminghamu Ford vystavuje také Transit Connect a Transit Custom s vysokou střechou. Nový Ford Transit Courier bude nejmenším z řady nových Transitů, přesto má vynikat podlahou s délkou 1 620 mm a objemem přepravního prostoru plných 2,3 m3. To vše při celkové délce karoserie jen 4 160 mm.
Transit Courier slibuje značnou prvotřídní přepravní kapacitu a komfortní interiér
Značka Ford slibuje o 10 % větší přepravní kapacitu oproti konkurenci (bez problémů prý pojme běžnou Euro paletu) a užitečnou hmotnost až 660 kg. O pohon se postarají alternativně turbodiesely Duratorq 1,5 TDCi/55 kW a 1,6 TDCi/70 kW z produkce dagenhamské motorárny, nebo zážehový tříválec 1,0 EcoBoost (Motor roku 2012) s výkonem 100 koní (74 kW). Zákazníci se mohou těšit na praktický a komfortní interiér s řadou moderních elektronických komfortních soustav včetně couvací kamery a osvětlení nákladového prostoru soustavou LED.
Ford Transit 2014
Zcela nová, v pořadí osmá generace velké dodávky Ford Transit patří v současnosti k nejočekávanějším novinkám mezi užitkovými automobily. Evropská verze by se měla evropským zákazníkům představit během příštího jara, ovšem v USA již Transit znají. Ten se za velkou louží představil letos v lednu v rámci detroitského autosalonu a v USA a Kanadě nahradí stávající řadu Econoline/E-Series.
Vyrábět se tam bude v místních továrnách (do Evropy budou Transity putovat z tureckého Kocaeli) a zákazníci se tam mohou těšit na zážehové šestiválce 3,7 l Cyclone a 3,5 l EcoBoost v kombinaci s automatickými šestistupňovými převodovkami. V Evropě bude nový Ford Transit VIII k mání zejména s osvědčeným vznětovým čtyřválcem 2,2 l Duratorq TDCi ve výkonových verzích 100, 125 a 155 koní (74, 92, resp. 114 kW), hovoří se také o jednotce 2,4 TDCi a zážehovém agregátu 2,3 Duratec.
Osmá generace velkého Transitu se do Evropy dostane až příští rok
Převodovky zde budou standardně šestistupňové manuální, v nabídce má být pohon předních, zadních, nebo všech kol. K dispozici bude opět široká škála verzí od skříňových dodávek se třemi rozvory a dvojicí výšek střech přes mikrobusy až po podvozky s kabinami pro instalaci účelových nástaveb, celková hmotnost může v určitých případech dosahovat až 4,7 tuny. Podle Fordu budou jednotlivé verze nového Transitu v průměru o 10 % prostornější než ty současné, například největší dodávka nabídne přepravní kapacitu až 15,1 m3.
Konstruktéři se snažili dále snížit spotřebu paliva, emise i náklady na údržbu a opravy. Nový Transit zároveň nabídne elegantní karoserii střiženou po vzoru osobních vozů Ford a zcela nový interiér, který má řidiči zajišťovat maximální komfort a využitelnost. Těšit se může na více místa ve všech směrech, všestranně stavitelný volant, soustavu různých odkládacích schránek, adaptivní tempomat, couvací kameru či hlídání nechtěného opuštění jízdního pruhu.