Z linky v Mladé Boleslavi už sjíždí první kusy nové Octavie. Během toho však továrna již pomalu najíždí i na produkci prvního modelu na elektrické platformě MEB.
Škoda Octavia čtvrté generace se již oficiální vyrábí v Mladé Boleslavi a automobilka upřesňuje, že z linky, která patří k nejmodernějším a nejekologičtějším svého druhu v Evropě, má výhledově sjíždět denně až 1150 kusů nového modelu. Vše má ovšem svůj čas, prozatím jede výroba v počtu deseti nových Octavií za den.
Automobilka se bude chtít samozřejmě vyrovnat úspěchu předchozích generací. Celkem si u odchozího modelu připsala až 400.000 prodaných kusů ročně, přičemž celkově si Octavia drží pozici jednoho z nejprodávanějších vozů v Evropě. Svého bestselleru napříč generacemi Škoda dosud vyrobila přes 6,5 milionu kusů. Oblíbenost Octavie je zřejmá nejen České republice, ale také v Rakousku, Finsku či Švýcarsku.
Nová Octavia sjíždí z výrobní linky haly M13 v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Pro výrobu novinky byla samozřejmě linka opět inovována novými procesy a technologiemi. Řadu složitých a fyzicky namáhavých výrobních kroků přebírají roboti. „Výrazně jsme investovali do přestavby výrobní linky, abychom přesně k 60. výročí tohoto modelu mohli vyrábět jeho nejlepší verzi všech dob,“ uvedl Michael Oeljeklaus, člen představenstva Škody Auto v oblasti výroby a logistiky.
Pro představu, aktuálně se na montáži vyrábí 1330 vozů za den (192 Karoqů, 1128 Octavií A7 a 10 Octavií A8). Zaměstnanci továrny v Mladé Boleslavi se přitom hromadně snaží vyjednat zvýšení jednorázové platby za pracovní výkon v roce 2019, především kvůli těžší práci s náběhem produkce nové Octavie a rovněž startem výroby prvního vozidla na platformě MEB.
Z Mladé Boleslavi totiž zaznělo, že linkou již první auto Škody na platformě MEB projelo. Práce na produkční variantě konceptu elektromobilu Vision iV tedy započaly, přestože model bude oficiálně uveden na trh až na konci příští roku. Právě i pro čistě elektrické SUV v tuto chvíli probíhají inovace na výrobní lince.