Po doslova nekonečné vlně upoutávek, která nám řadu prvků velké limuzíny od Mercedesu již ukázala, se nová generace třídy S (W223) již naplno prezentuje světu. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Po doslova nekonečné vlně upoutávek, která nám řadu prvků velké limuzíny od Mercedesu již ukázala, se nová generace třídy S (W223) již naplno prezentuje světu. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

„Esko“ chce být nadále lídrem nových technologií stejně jako v minulosti a novinka v tomto ohledu určitě nezaostává. Jak byste čekali, zvenku se mnoha novinek nedočkáte, limuzína však exceluje uvnitř. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

„Esko“ chce být nadále lídrem nových technologií stejně jako v minulosti a novinka v tomto ohledu určitě nezaostává. Jak byste čekali, zvenku se mnoha novinek nedočkáte, limuzína však exceluje uvnitř. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Nové „esko“ přijíždí s oblejšími tvary karoserie, což ještě zvýrazňují nové kompaktnější světlomety, samozřejmě s laserovou technologií a funkcí promítání značení na vozovku. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Nové „esko“ přijíždí s oblejšími tvary karoserie, což ještě zvýrazňují nové kompaktnější světlomety, samozřejmě s laserovou technologií a funkcí promítání značení na vozovku. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

S novým nárazníkem je nyní i větší maska chladiče trochu blíže zemi. Elegance nicméně limuzíně stále nechybí, tvary zádě i svítilny mají jednoduché tvary a kliky dveří jsou teď zapuštěny do karoserie. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

S novým nárazníkem je nyní i větší maska chladiče trochu blíže zemi. Elegance nicméně limuzíně stále nechybí, tvary zádě i svítilny mají jednoduché tvary a kliky dveří jsou teď zapuštěny do karoserie. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Přestože bude čtyřmístná konfigurace interiéru třídy S tou luxusnější volbou, Mercedes bude stále nabízet i pětimístnou verzi. Dle předpokladů je novinka zase prostornější. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Přestože bude čtyřmístná konfigurace interiéru třídy S tou luxusnější volbou, Mercedes bude stále nabízet i pětimístnou verzi. Dle předpokladů je novinka zase prostornější. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Verze se standardním rozvorem čítajícím 3106 mm (+71 mm) celkem na délku měří 5179 mm, široká je 1921 mm (+22 mm) a vysoká 1503 mm (+10 mm). | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Verze se standardním rozvorem čítajícím 3106 mm (+71 mm) celkem na délku měří 5179 mm, široká je 1921 mm (+22 mm) a vysoká 1503 mm (+10 mm). | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Rozvor prodloužené LWB varianty narostl na 3216 mm (+51 mm) a měří celkem 5289 mm (+34 mm). | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Rozvor prodloužené LWB varianty narostl na 3216 mm (+51 mm) a měří celkem 5289 mm (+34 mm). | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Nová třída S stojí na vzduchovém podvozku, který je po vzoru velkých SUV GLE a GLS vybaven systémem E-Active Body Control, průběžně měnícím tvrdost odpružení u každého kola zvlášť. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Nová třída S stojí na vzduchovém podvozku, který je po vzoru velkých SUV GLE a GLS vybaven systémem E-Active Body Control, průběžně měnícím tvrdost odpružení u každého kola zvlášť. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Systém zde pomáhá i po stránce bezpečnosti v rámci detekce bočního nárazu, kdy se vozu automaticky zvýší světlá výška až o 80 mm, aby síla nárazu mířila do nižší a tužší části karoserie. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Systém zde pomáhá i po stránce bezpečnosti v rámci detekce bočního nárazu, kdy se vozu automaticky zvýší světlá výška až o 80 mm, aby síla nárazu mířila do nižší a tužší části karoserie. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Poprvé má „esko“ i systém natáčení kol zadní nápravy s možností vytočit zadní kola až do úhlu 10 stupňů. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Poprvé má „esko“ i systém natáčení kol zadní nápravy s možností vytočit zadní kola až do úhlu 10 stupňů. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Interiér prošel řádným zjednodušením, což mají samozřejmě na svědomí obrazovky a dotykové plochy, přes které bude řidič a posádka ovládat veškeré klíčové funkce vozu. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Interiér prošel řádným zjednodušením, což mají samozřejmě na svědomí obrazovky a dotykové plochy, přes které bude řidič a posádka ovládat veškeré klíčové funkce vozu. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Vedle přední digitálního přístrojového štítu a 12,8palcové obrazovky nové generace infotainmentu MBUX budou mít totiž cestující vzadu k dispozici svou vlastní obrazovku, včetně mobilního tabletu uloženého vzadu v panelu mezi sedačkami (tedy až 5 displejů). | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Vedle přední digitálního přístrojového štítu a 12,8palcové obrazovky nové generace infotainmentu MBUX budou mít totiž cestující vzadu k dispozici svou vlastní obrazovku, včetně mobilního tabletu uloženého vzadu v panelu mezi sedačkami (tedy až 5 displejů). | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Chytrý hlasový asistent je taky k dispozici, stejně jako možnost ovládání funkcí gesty. Dohromady se Mercedes zbavil v nové třídě S celkem 27 fyzických tlačítek. Dotykové plochy jsou i na volantu. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Chytrý hlasový asistent je taky k dispozici, stejně jako možnost ovládání funkcí gesty. Dohromady se Mercedes zbavil v nové třídě S celkem 27 fyzických tlačítek. Dotykové plochy jsou i na volantu. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Třída S řidiče sleduje a rozpoznává jeho záměry pomocí kamer na stropní ovládací jednotce. Systém sleduje třeba otočení hlavy, pohyby rukou a řeč těla, na což reaguje aktivací příslušných funkcí vozidla. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Třída S řidiče sleduje a rozpoznává jeho záměry pomocí kamer na stropní ovládací jednotce. Systém sleduje třeba otočení hlavy, pohyby rukou a řeč těla, na což reaguje aktivací příslušných funkcí vozidla. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Pokud se řidič podívá například přes rameno dozadu směrem k zadnímu oknu, interiérový asistent automaticky otevře sluneční roletu před zadním oknem. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Pokud se řidič podívá například přes rameno dozadu směrem k zadnímu oknu, interiérový asistent automaticky otevře sluneční roletu před zadním oknem. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Počet asistentů byl tedy zase rozšířen, hlavní zprávou ovšem je, že v rámci legislativně náročného použití nového systému Drive Pilot... | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Počet asistentů byl tedy zase rozšířen, hlavní zprávou ovšem je, že v rámci legislativně náročného použití nového systému Drive Pilot... | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

...bude třída S zhruba od druhé poloviny roku 2021 schopna i vysoce autonomní jízdy 3. úrovně na vhodných dálničních úsecích v Německu, a to ve velmi hustém provozu nebo v kolonách. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

...bude třída S zhruba od druhé poloviny roku 2021 schopna i vysoce autonomní jízdy 3. úrovně na vhodných dálničních úsecích v Německu, a to ve velmi hustém provozu nebo v kolonách. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Značka dodává, že řidiči bude práce usnadněna natolik, že se může věnovat dokonce i vedlejším činnostem, například surfování na internetu nebo vyřizování e-mailů. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Značka dodává, že řidiči bude práce usnadněna natolik, že se může věnovat dokonce i vedlejším činnostem, například surfování na internetu nebo vyřizování e-mailů. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Co ještě je nového? Třeba vyhřívání měkkých polštářů na hlavových opěrkách zadních sedadel, vrcholný 4D audiosystém Burmester s celkem 30 reproduktory... | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Co ještě je nového? Třeba vyhřívání měkkých polštářů na hlavových opěrkách zadních sedadel, vrcholný 4D audiosystém Burmester s celkem 30 reproduktory... | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

...dříve probíraný  head-up displej s rozšířenou realitou  nebo pokročilý systém ambientního osvětlení – to je nyní součástí i funkcí asistenčních systémů. Například monitorování slepého úhlu řidiče varuje animací a jiným zbarvením části osvětlení. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

...dříve probíraný head-up displej s rozšířenou realitou nebo pokročilý systém ambientního osvětlení – to je nyní součástí i funkcí asistenčních systémů. Například monitorování slepého úhlu řidiče varuje animací a jiným zbarvením části osvětlení. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Při uvedení na trh začíná nabídka motorů nového „eska“ řadovými benzinovými i naftovými šestiválci o objemu tří litrů v různých výkonových stupních. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Při uvedení na trh začíná nabídka motorů nového „eska“ řadovými benzinovými i naftovými šestiválci o objemu tří litrů v různých výkonových stupních. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Základem bude diesel S 350 d o výkonu 210 kW (286 koní), na druhé straně pak benzinové mild-hybridní S 500 4Matic o síle 320 kW (435 koní). Devítistupňová automatická převodovka je u všech motorů standardem. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Základem bude diesel S 350 d o výkonu 210 kW (286 koní), na druhé straně pak benzinové mild-hybridní S 500 4Matic o síle 320 kW (435 koní). Devítistupňová automatická převodovka je u všech motorů standardem. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Později nicméně zavítá do prodeje i osmiválcová mild-hybridní verze, kdežto později v roce 2021 bude následovat i plug-in hybrid s možností jízdy až 100 km čistě na elektřinu. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Později nicméně zavítá do prodeje i osmiválcová mild-hybridní verze, kdežto později v roce 2021 bude následovat i plug-in hybrid s možností jízdy až 100 km čistě na elektřinu. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Detaily o výkonných AMG verzích si tedy Mercedes zatím nechává pro sebe. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Detaily o výkonných AMG verzích si tedy Mercedes zatím nechává pro sebe. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Už dříve se však mluvilo o hybridním AMG S63e, kde čtyřlitrový twin-turbo V8 doplňuje elektromotor pro systémový výkon přes 588 kW (800 koní). Takto vybavená limuzína by měla zvládnout sprint na 100 km/h za zhruba 3,5 sekundy. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Už dříve se však mluvilo o hybridním AMG S63e, kde čtyřlitrový twin-turbo V8 doplňuje elektromotor pro systémový výkon přes 588 kW (800 koní). Takto vybavená limuzína by měla zvládnout sprint na 100 km/h za zhruba 3,5 sekundy. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

Zákazníci v Německu mohou novou třídu S objednávat už od poloviny září, u prodejců se limuzína objeví ještě během prosince. Cenovky pro český trh se teprve dozvíme, stejně jako start předobjednávek. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

Zákazníci v Německu mohou novou třídu S objednávat už od poloviny září, u prodejců se limuzína objeví ještě během prosince. Cenovky pro český trh se teprve dozvíme, stejně jako start předobjednávek. | Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz

| Mercedes-Benz třídy S (W223) | Zdroj: Mercedes-Benz

„Esko“ chce být nadále lídrem nových technologií stejně jako v minulosti a novinka v tomto ohledu určitě nezaostává. Jak byste čekali, zvenku se mnoha novinek nedočkáte, limuzína však exceluje uvnitř. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz
Nové „esko“ přijíždí s oblejšími tvary karoserie, což ještě zvýrazňují nové kompaktnější světlomety, samozřejmě s laserovou technologií a funkcí promítání značení na vozovku. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz
S novým nárazníkem je nyní i větší maska chladiče trochu blíže zemi. Elegance nicméně limuzíně stále nechybí, tvary zádě i svítilny mají jednoduché tvary a kliky dveří jsou teď zapuštěny do karoserie. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz
Přestože bude čtyřmístná konfigurace interiéru třídy S tou luxusnější volbou, Mercedes bude stále nabízet i pětimístnou verzi. Dle předpokladů je novinka zase prostornější. | Mercedes-Benz třídy S (W223) Zdroj: Mercedes-Benz
44
Fotogalerie

Nový Mercedes-Benz třídy S oficiálně: Hi-tech luxus až po střechu, jezdit umí sám

Limuzína od Mercedesu je doslova napěchovaná novou technikou. Čekali byste však něco jiného?

Po skoro nekonečné vlně upoutávek, která nám řadu prvků velké limuzíny od Mercedesu již ukázala, se nová generace třídy S (W223) již naplno prezentuje světu. „Esko“ chce být nadále lídrem nových technologií stejně jako v minulosti a novinka v tomto ohledu určitě nezaostává. Jak byste čekali, zvenku se mnoha novinek nedočkáte, limuzína však exceluje uvnitř.

Nové „esko“ přijíždí s oblejšími tvary karoserie, což ještě zvýrazňují nové kompaktnější světlomety, samozřejmě s laserovou technologií a funkcí promítání značení na vozovku. S novým nárazníkem je nyní i větší maska chladiče trochu blíže zemi. Elegance nicméně limuzíně stále nechybí, tvary zádě i svítilny mají jednoduché tvary a kliky dveří jsou teď zapuštěny do karoserie.

Přestože bude čtyřmístná konfigurace interiéru třídy S tou luxusnější volbou, Mercedes bude stále nabízet i pětimístnou verzi. Dle předpokladů je novinka zase prostornější. Verze se standardním rozvorem 3106 mm (+71 mm) celkem na délku měří 5179 mm, široká je 1921 mm (+22 mm) a vysoká 1503 mm (+10 mm). Rozvor prodloužené LWB varianty narostl na 3216 mm (+51 mm) a celkem měří 5289 mm (+34 mm).

Nová třída S stojí na vzduchovém podvozku, který je po vzoru velkých SUV GLE a GLS vybaven systémem E-Active Body Control, průběžně měnícím tvrdost odpružení u každého kola zvlášť. Systém zde pomáhá i po stránce bezpečnosti v rámci detekce bočního nárazu, kdy se vozu automaticky zvýší světlá výška až o 80 mm, aby síla nárazu mířila do nižší a tužší části karoserie. Vůz má i systém natáčení kol zadní nápravy s možností vytočit zadní kola až do úhlu 10 stupňů.

Interiér prošel řádným zjednodušením, což mají samozřejmě na svědomí obrazovky a dotykové plochy, přes které bude řidič a posádka ovládat veškeré klíčové funkce vozu. Vedle přední digitálního přístrojového štítu a 12,8palcové obrazovky nové generace infotainmentu MBUX budou mít totiž cestující vzadu k dispozici svou vlastní obrazovku, včetně mobilního tabletu uloženého vzadu v panelu mezi sedačkami (tedy až 5 displejů). Chytrý hlasový asistent je taky k dispozici, stejně jako možnost ovládání funkcí gesty. Dohromady se Mercedes zbavil v nové třídě S celkem 27 fyzických tlačítek. Dotykové plochy jsou i na volantu.

Třída S řidiče sleduje a rozpoznává jeho záměry pomocí kamer na stropní ovládací jednotce. Systém sleduje třeba otočení hlavy, pohyby rukou a řeč těla, na což reaguje aktivací příslušných funkcí vozidla. Pokud se řidič podívá například přes rameno dozadu směrem k zadnímu oknu, interiérový asistent automaticky otevře sluneční roletu před zadním oknem.

Počet asistentů byl tedy zase rozšířen, hlavní zprávou ovšem je, že v rámci legislativně náročného použití nového systému Drive Pilot bude třída S zhruba od druhé poloviny roku 2021 schopna i vysoce autonomní jízdy 3. úrovně na vhodných dálničních úsecích v Německu, a to ve velmi hustém provozu nebo v kolonách. Značka dodává, že řidiči bude práce usnadněna natolik, že se může věnovat dokonce i vedlejším činnostem, například surfování na internetu nebo vyřizování e-mailů.

Co ještě je nového? Třeba vyhřívání měkkých polštářů na hlavových opěrkách zadních sedadel, vrcholný 4D audiosystém Burmester s celkem 30 reproduktory, dříve probíraný head-up displej s rozšířenou realitou nebo pokročilý systém ambientního osvětlení – to je nyní součástí i funkcí asistenčních systémů. Například monitorování slepého úhlu řidiče varuje animací a jiným zbarvením části osvětlení.

Při uvedení na trh začíná nabídka motorů nového „eska“ řadovými benzinovými i naftovými šestiválci o objemu tří litrů v různých výkonových stupních. Základem bude diesel S 350 d o výkonu 210 kW (286 koní), na druhé straně pak benzinové mild-hybridní S 500 4Matic o síle 320 kW (435 koní). Devítistupňová automatická převodovka je u všech motorů standardem.

Později nicméně zavítá do prodeje i osmiválcová mild-hybridní verze, kdežto později v roce 2021 bude následovat i plug-in hybrid s možností jízdy až 100 km čistě na elektřinu. Detaily o výkonných AMG verzích si tedy Mercedes zatím nechává pro sebe. Už dříve se však mluvilo o hybridním AMG S63e, kde čtyřlitrový twin-turbo V8 doplňuje elektromotor pro systémový výkon přes 588 kW (800 koní). Takto vybavená limuzína by měla zvládnout sprint na 100 km/h za zhruba 3,5 sekundy.

Zákazníci v Německu mohou novou třídu S objednávat už od poloviny září, u prodejců se limuzína objeví ještě během prosince. Cenovky pro český trh se teprve dozvíme, stejně jako start předobjednávek.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud