S očekáváním nové Octavie RS jsme se podívali, jak se v případě starší generace Škoda poprala s přechodem uveřejněných ilustrací do reálného auta.
Příliš velká kola vyplňující blatníky, přehnaně široké proporce, zvýrazněné linie… prvotní ilustrace nových modelů, které automobilky tradičně vypouštějí v rámci svých maratonů upoutávek před velkou premiérou, jsou vždy trochu přitažené za vlasy. Každý jednoduše ví, že výsledný produkt bude reálně vypadat mnohem střízlivěji.
Pokud jde o takzvané teasery již chystaných vozů, designéři se musí držet na tenké hranici přehnanosti a výsledné reality. Bohužel ale často dochází k určitému zklamání, když nakonec auto nepůsobí tak dynamicky, dravě či sympaticky jako na výrazně stylizovaných ilustracích.
To bude nejspíš případem i na nejnovější, čtvrté generaci Octavie RS, jejíž propagační skici Škoda zveřejnila jako upoutávku před samotným odhalením vozu na březnovém autosalonu v Ženevě. Dobrou představu o konečném vzezření nového RS přitom odhalily uniklé vizualizace, na nichž ostrá varianta liftbacku i kombi vypadá ve srovnání s ilustracemi vskutku střídměji.
V galerii jsme se tedy podívali, jak Škoda lákala na předchozí RS po faceliftu i před ním. Nelze si nevšimnout, že styling třetí generace Octavie RS z roku 2013 byl dosti jednodušší, oproti komplikovanější masce a prolisům chystané čtvrté generace. Přirozeně tak musí prvky designu nového RS na skicách působit ještě důrazněji a komplikovaněji.
Stejný případ se ukazuje také v případě faceliftu RS či takzvaného „čtyřočka“ z roku 2017. I tady však pokračuje rozšířený trend zobrazení masivních kol takřka bez pneumatik. Lze možná říct, že známé pravidlo „kola dělají auto“ tak platí i na ilustracích, jelikož zde disky zcela vyplňují blatníky vozu a vizuálně autu dotváří mnohem širší, sportovnější postoj.