Nákup ojetého vozu je často psychicky náročný jak pro prodávajícího, který čelí stále stejným a někdy ne vždy příjemným otázkám, stejně jako pro nakupujícího. Vyplatí se proto od začátku působit důvěryhodně.

Nákup ojetého vozu je často psychicky náročný jak pro prodávajícího, který čelí stále stejným a někdy ne vždy příjemným otázkám, stejně jako pro nakupujícího. Vyplatí se proto od začátku působit důvěryhodně.

Stylistika je v případě internetových inzerátů, které jsou dnes při prodeji ojetiny nejpopulárnější, opravdu důležitá. Jistě, nikdo není zvědavý číst si kdoví jaké romány. Jde spíše o to, být věcný a především nenasekat hrubky. Zkrátka myslet na to, že i na tomto záleží - a možná více, než si myslíte.

Stylistika je v případě internetových inzerátů, které jsou dnes při prodeji ojetiny nejpopulárnější, opravdu důležitá. Jistě, nikdo není zvědavý číst si kdoví jaké romány. Jde spíše o to, být věcný a především nenasekat hrubky. Zkrátka myslet na to, že i na tomto záleží - a možná více, než si myslíte.

Není nic horšího, než když při prohlídce či zkušební jízdě zájemce o vůz, typicky třeba i se svým automechanikem, objeví závadu, o které jste mu neřekli. V ten moment prudce klesá zájem o koupi a případně i cena, za kterou jste schopni takovému "podvedenému" vůz udat.

Není nic horšího, než když při prohlídce či zkušební jízdě zájemce o vůz, typicky třeba i se svým automechanikem, objeví závadu, o které jste mu neřekli. V ten moment prudce klesá zájem o koupi a případně i cena, za kterou jste schopni takovému "podvedenému" vůz udat.

Přitom závadu či nedostatek ani sami nemusíte vědět. Před prodejem proto  auto zkontrolujte , včetně podvozku a detailů. Detailní popis technického stavu auta by měl být i součástí smlouvy, neboť jako prodávající zpravidla nesete odpovědnost za skryté nebo zatajené vady v době prodeje.

Přitom závadu či nedostatek ani sami nemusíte vědět. Před prodejem proto auto zkontrolujte, včetně podvozku a detailů. Detailní popis technického stavu auta by měl být i součástí smlouvy, neboť jako prodávající zpravidla nesete odpovědnost za skryté nebo zatajené vady v době prodeje.

Prvotní vizuální stav má velkou váhu, i když se od této pomíjivé hodnoty kupující snaží oprostit sebevíc. Vyplatí se proto důkladně umýt auto, a to nejen v myčce. Zvažte malou investici do  voskování auta .  Jak voskovat auto v domácích podmínkách  jsme probírali už dříve.

Prvotní vizuální stav má velkou váhu, i když se od této pomíjivé hodnoty kupující snaží oprostit sebevíc. Vyplatí se proto důkladně umýt auto, a to nejen v myčce. Zvažte malou investici do voskování auta. Jak voskovat auto v domácích podmínkách jsme probírali už dříve.

Stejně jako první osobní dojem, i kvalitní fotky mají obrovskou váhu. Je to velká zbraň, něco jako když máte lepší háček než rybář kousek vedle.

Stejně jako první osobní dojem, i kvalitní fotky mají obrovskou váhu. Je to velká zbraň, něco jako když máte lepší háček než rybář kousek vedle.

Fotoaparát držte ideálně ve výšce světel. Neměla by chybět fotka celé palubní desky focená ze zadních sedadel, přístrojová kaplička, přední i zadní sedadla, kufr a motorový prostor. Vyfoťte také všechny detaily, které stojí za pozornost, ať už  negativní či pozitivní  (koroze prahů a dveří či naopak její absence, nové pneumatiky, osahané ovladače, prosezené sedačky, speciální výbava a podobně). Jakékoliv překvapení je nežádoucí.

Fotoaparát držte ideálně ve výšce světel. Neměla by chybět fotka celé palubní desky focená ze zadních sedadel, přístrojová kaplička, přední i zadní sedadla, kufr a motorový prostor. Vyfoťte také všechny detaily, které stojí za pozornost, ať už negativní či pozitivní (koroze prahů a dveří či naopak její absence, nové pneumatiky, osahané ovladače, prosezené sedačky, speciální výbava a podobně). Jakékoliv překvapení je nežádoucí.

Generálka motoru nebo nové tlumiče se možná nemusí vyplatit, ale tento bod je o tom, že je velmi zbytečné kupujícího odradit maličkostmi. A to ze dvou důvodů. Kupující může být laik a zaleknout se i levných oprav. Nebo to také laik nebude a zanedbaná údržba jej může upozornit na to, že na starostlivého majitele tady nenarazil...

Generálka motoru nebo nové tlumiče se možná nemusí vyplatit, ale tento bod je o tom, že je velmi zbytečné kupujícího odradit maličkostmi. A to ze dvou důvodů. Kupující může být laik a zaleknout se i levných oprav. Nebo to také laik nebude a zanedbaná údržba jej může upozornit na to, že na starostlivého majitele tady nenarazil...

Vůz rozhodně nefoťte před vyčištěním, ve špatném počasí, proti slunci, na rušivém místě, těsně namáčknutý vedle jiných aut a podobně.

Vůz rozhodně nefoťte před vyčištěním, ve špatném počasí, proti slunci, na rušivém místě, těsně namáčknutý vedle jiných aut a podobně.

Držte se jednoduchých kompozic tak, abyste postupně obešli celé auto (příď, záď, oba boky i všechny čtyři rohy).

Držte se jednoduchých kompozic tak, abyste postupně obešli celé auto (příď, záď, oba boky i všechny čtyři rohy).

Odstraňte z auta všechno osobní. Osobní věci by měly být v rámci úklidu vašeho vozu před prodejem a lákáním zájemců samozřejmostí. Myslete ale i na nálepky a doplňky. Bez ohledu na to, jak vtipné nebo osobité vám připadají.

Odstraňte z auta všechno osobní. Osobní věci by měly být v rámci úklidu vašeho vozu před prodejem a lákáním zájemců samozřejmostí. Myslete ale i na nálepky a doplňky. Bez ohledu na to, jak vtipné nebo osobité vám připadají.

Zájemce pochopitelně ze všeho nejvíc zajímá, co se s autem dělo před tímto prodejem. O historii vozu proto informujte otevřeně a uveďte všechny minulé opravy i prohlídky. Pokud mohou jeho minulost doložit faktury či servisní kniha, tím lépe.

Zájemce pochopitelně ze všeho nejvíc zajímá, co se s autem dělo před tímto prodejem. O historii vozu proto informujte otevřeně a uveďte všechny minulé opravy i prohlídky. Pokud mohou jeho minulost doložit faktury či servisní kniha, tím lépe.

Jak prodat ojeté auto?

Jak prodat ojeté auto?

Stylistika je v případě internetových inzerátů, které jsou dnes při prodeji ojetiny nejpopulárnější, opravdu důležitá. Jistě, nikdo není zvědavý číst si kdoví jaké romány. Jde spíše o to, být věcný a především nenasekat hrubky. Zkrátka myslet na to, že i na tomto záleží - a možná více, než si myslíte.
Není nic horšího, než když při prohlídce či zkušební jízdě zájemce o vůz, typicky třeba i se svým automechanikem, objeví závadu, o které jste mu neřekli. V ten moment prudce klesá zájem o koupi a případně i cena, za kterou jste schopni takovému "podvedenému" vůz udat.
Přitom závadu či nedostatek ani sami nemusíte vědět. Před prodejem proto  auto zkontrolujte , včetně podvozku a detailů. Detailní popis technického stavu auta by měl být i součástí smlouvy, neboť jako prodávající zpravidla nesete odpovědnost za skryté nebo zatajené vady v době prodeje.
Prvotní vizuální stav má velkou váhu, i když se od této pomíjivé hodnoty kupující snaží oprostit sebevíc. Vyplatí se proto důkladně umýt auto, a to nejen v myčce. Zvažte malou investici do  voskování auta .  Jak voskovat auto v domácích podmínkách  jsme probírali už dříve.
13
Fotogalerie

Prodej ojetého auta: Jak jej připravit? A co všechno musí kupující vědět?

Prodej ojetého vozu má několik základních pravidel, která mohou zvýšit hodnotu auta. Držte se jich a neprohloupíte.

Důvěryhodnost především

Nákup ojetého vozu je často psychicky náročný jak pro prodávajícího, který čelí stále stejným a někdy ne vždy příjemným otázkám, stejně jako pro nakupujícího. Vyplatí se proto od začátku působit důvěryhodně. A to už v inzerátu.

Možná si ještě někdo myslí, že "zapomenutý capslock" či desítky vykřičníků za každou "zlomovou" větou něco zdůrazní či snad někoho naláká. Ve skutečnosti tato forma trhového pokřikování ve světě prodeje aut, který je zásadním a citovým zbožím, nefunguje. Nebo na vás ano? Snažte se vždy působit odměřeně a seriózně. Tak, jak chcete, abyste působil coby majitel svého prodávaného vozu.

Jak napsat inzerát na prodej ojetiny?

Stylistika je v případě internetových inzerátů, které jsou dnes při prodeji ojetiny nejpopulárnější, opravdu důležitá. Jistě, nikdo není zvědavý číst si kdoví jaké romány. Jde spíše o to, být věcný a především nenasekat hrubky. Zkrátka myslet na to, že i na tomto záleží - a možná více, než si myslíte.

Nemusíte řešit každou čárku, hrubé nebo školácké chyby však mají silný psychologický efekt a vyvolávají dojem nedůvěryhodnosti. Například podle dat online seznamky Match.com hodnotí 40 % lidí své protějšky právě podle gramatiky a ta je tak důležitější než styl oblékání nebo úsměv. A podle průzkumu Global Lingo by 60 % Britů nikdy nenakoupilo na e-shopu, kde jsou pravopisné chyby.

Znejte a přiznejte skutečný stav auta

Není nic horšího, než když při prohlídce či zkušební jízdě zájemce o vůz, typicky třeba i se svým automechanikem, objeví závadu, o které jste mu neřekli. V ten moment prudce klesá zájem o koupi a případně i cena, za kterou jste schopni takovému "podvedenému" vůz udat.

Přitom závadu či nedostatek ani sami nemusíte vědět. Před prodejem proto auto zkontrolujte, včetně podvozku a detailů. Detailní popis technického stavu auta by měl být i součástí smlouvy, neboť jako prodávající zpravidla nesete odpovědnost za skryté nebo zatajené vady v době prodeje. V inzerátu stav vozu popište věcně a stručně, ale nic nezatajujte. Předem oznámenou vadu může kupující i akceptovat. Třeba i vůz s nefunkční klimatizací si může koupit někdo, kdo ji stejně ze zásady nepoužívá.

Jak smlouvat při prodeji ojetého auta?

Co se týče ceny, v prvé řadě buďte připraveni dopředu. Jak se říká, znejte svou cenu. Ohraničte si mantinely a především důkladně prozkoumejte trh. Najděte nabídku na podobný či jen trošku nájezdem či výbavou horší vůz, jehož cenou můžete argumentovat a dál neklesat.

Cenu jen mírně nadhodnoťte, ať máte prostor pro vyjednávání. Slevu také rozhodně nedávejte hned v prvním e-mailu, zájemce pak může tlačit na další snižování ceny při prohlídce. Debaty o ceně připouštějte výhradně po osobní prohlídce vozu na základě věcné diskuse. Jinak je to bezpředmětné.

Jak umýt ojeté auto před prodejem?

Prvotní vizuální stav má velkou váhu, i když se od této pomíjivé hodnoty kupující snaží oprostit sebevíc. Vyplatí se proto důkladně umýt auto, a to nejen v myčce. Zvažte malou investici do voskování auta. Jak voskovat auto v domácích podmínkách jsme probírali už dříve.

Kola by měla být zbavená brzdného prachu a velký efekt mají i čisté bočnice pneumatik, na které se často zapomíná. Jen s mytím motoru to nepřehánějte, ať to nevypadá, že maskujete únik oleje. Postačí očištění vrchních částí či impregnace plastových dílů.

Jak nafotit auto před prodejem?

Stejně jako první osobní dojem, i kvalitní fotky mají obrovskou váhu. Je to velká zbraň, něco jako když máte lepší háček než rybář kousek vedle. Vůz rozhodně nefoťte před vyčištěním, ve špatném počasí, proti slunci, na rušivém místě, těsně namáčknutý vedle jiných aut a podobně. Držte se jednoduchých kompozic tak, abyste postupně obešli celé auto (příď, záď, oba boky i všechny čtyři rohy).

Fotoaparát držte ideálně ve výšce světel. Neměla by chybět fotka celé palubní desky focená ze zadních sedadel, přístrojová kaplička, přední i zadní sedadla, kufr a motorový prostor. Vyfoťte také všechny detaily, které stojí za pozornost, ať už negativní či pozitivní (koroze prahů a dveří či naopak její absence, nové pneumatiky, osahané ovladače, prosezené sedačky, speciální výbava a podobně). Jakékoliv překvapení je nežádoucí.

V případě prodeje dražšího vozu se vyplatí investovat i do více umělecky založených fotek od profesionála. Přeci jen, i ojeté luxusní auto se kupuje srdcem, tak proč zamilovaného nezaujmout i tímto?

Odstraňte drobné závady

Generálka motoru nebo nové tlumiče se možná nemusí vyplatit, ale tento bod je o tom, že je velmi zbytečné kupujícího odradit maličkostmi. A to ze dvou důvodů. Kupující může být laik a zaleknout se i levných oprav. Nebo to také laik nebude a zanedbaná údržba jej může upozornit na to, že na starostlivého majitele tady nenarazil...

Svítící kontrolky, prasklé žárovky, sjeté gumy nebo pískající brzdy zaručeně vyvolají dojem auta, o které se majitel příliš nestará. Před prodejem proto zajistěte výměnu oleje, kontrolu všech kapalin a vychytání drobných provozních nedostatků. Pokud některé závady řešit nechcete, znejte alespoň přesnou cenu budoucí opravy a náhradních dílů, ať jste připraveni na dotazy.

Udělejte z auta zase dopravní prostředek a umožněte testovací jízdu

Jinak řečeno, odstraňte z auta všechno osobní. Osobní věci by měly být v rámci úklidu vašeho vozu před prodejem a lákáním zájemců samozřejmostí. Myslete ale i na nálepky a doplňky. Bez ohledu na to, jak vtipné nebo osobité vám připadají.

Když bude auto působit neutrálně, kupující si ho dokáže jednodušeji představit jako své vlastní a nebude si uvnitř připadat jako v cizím prostředí. Bez testovací jízdy přitom vůz nejspíš neprodáte. „Bez zkušební jízdy nikdy auto neprodávejte a ani ho nekupujte. Před prodejci, kteří tvrdí, že svezení není potřeba, důrazně varujeme. Podobné výmluvy značí, že něco nebude v pořádku,“ radí Jiří Beneš z nezávislé společnosti Autotým, která lidem pomáhá s nákupem ojetiny.

Jak informovat o historii ojetého auta?

Zájemce pochopitelně ze všeho nejvíc zajímá, co se s autem dělo před tímto prodejem. O historii vozu proto informujte otevřeně a uveďte všechny minulé opravy i prohlídky. Pokud mohou jeho minulost doložit faktury či servisní kniha, tím lépe.

V inzerátu kromě požadované ceny vždy uveďte najeté kilometry, přesný technický stav, počet majitelů a také unikátní kód VIN. Díky němu mohou zájemci ověřit pravdivost uvedených údajů. Pokud ho budete skrývat, může váš inzerát působit jako falešný. Vážnějším zájemcům také předem jasně sdělte, jaký typ platby jste ochotni akceptovat (hotově, převodem, úschova u notáře apod.) – rozhodně odmítněte návrhy na splátky nebo výměnu za jiné zboží.

Kdy prodat ojeté auto?

Dříve byl podle expertů prodej ojetých aut daleko více sezónní, než je tomu dnes. Některé danosti ale stále platí. Řídí se především typem vozu, jeho pohonu, ročního období ale i jednotlivých měsíců a finančních toků zájemců z řad společností.

Auta s pohonem všech kol se například dobře prodávají na podzim nebo začátkem zimy, kdy to řidičům začne klouzat či dostanou první smyk. A naopak sportovním vozům nebo kabrioletům se lépe daří s koncem chladného období. Mnoho specifických aut nakupují také firmy, jejichž aktivita klesá v době placení daní, a naopak stoupá s koncem roku, kdy utrácejí přebytky a optimalizují náklady.

Doporučujeme

Články odjinud