Ford v Česku spouští reklamní kampaň na podporu elektromobilty. Vychází přitom z reálných názorů veřejnosti.
Elektromobilita: řada z nás ji už přijala za svou, jiné skupiny ji kriticky odmítají a mezi nimi stojí početný dav, který stále neví, na kterou stranu se připojí, jelikož vyznat se v různorodých názorech je těžké.
Faktem ale je, že i když Česká republika dotacemi na nové elektromobily nepatří k nejštědřejším a soukromníci mají téměř smůlu úplně, čísla hovoří jasně. Během uplynulých deseti měsíců zde bylo registrováno 13.185 osobních elektromobilů, což představuje meziroční růst o 56 procent.
V souvislosti s podporou trendu se Ford rozhodl pro novou lokální kampaň pod heslem "To určitě ano! " s cílem obměkčit odpůrce a podpořit ty, kteří zatím tápou. Vždyť současné elektromobily dokážou naplnit potřeby českého motoristy. Aby se co nejvíce přiblížil lidem, spoty postavil na základě zpětné vazby klientů, dealerů, ale zohlednil i komentáře na sociálních sítích a diskuzní příspěvky.
Podle průzkumu patří mezi nejčastější témata nedostatečný dojezd, řídká síť nabíjecích stanic anebo vnitřní prostor. Dynamika rozvoje je ale taková, že ani jedno už nepředstavuje zásadní překážku.
Přestože většina podobných spotů trvá do půl minuty, Ford se rozhodl pro téměř dvojnásobnou délku. Věří, že kreativní podání reálných situací přiměje diváka video shlédnout až do konce, a navíc se dozví i více zajímavostí. Samozřejmě budou kampaň doprovázet i kratší formáty.
Trojice videí nás provází vzájemným pošťuchováním otce v roli Martina Učíka a dcery v podální Charlotte Doubravové, která si právě koupila nový elektromobil. Jde o zajímavé střetnutí generací a nedůvěřivého přístupu v kontrastu s moderní ženou, která již elektromobilitu přijala za svou. Scénář tvoří režiséři spolu s herci, což je sice časově náročnější, ale výsledek je mnohem přirozenější.