Izraelská společnost ElectReon svůj projekt bezdrátového dobíjení elektromobilů z indukčních panelů zabudovaných do silnice předvedla už na konci minulého roku. Zdroj: YouTube.com/ oren ezer

Izraelská společnost ElectReon svůj projekt bezdrátového dobíjení elektromobilů z indukčních panelů zabudovaných do silnice předvedla už na konci minulého roku. | Zdroj: YouTube.com/oren ezer

Nyní však uvádí, že myšlenku se povedlo úspěšně převést do reality a již se plánuje další etapa testů, do kterých se zanedlouho připojí i infrastruktura ve Švédsku. Zdroj: YouTube.com/ oren ezer

Nyní však uvádí, že myšlenku se povedlo úspěšně převést do reality a již se plánuje další etapa testů, do kterých se zanedlouho připojí i infrastruktura ve Švédsku. | Zdroj: YouTube.com/oren ezer

První dvacetimetrový úsek indukčních cívek uložených 8 cm pod povrchem silnice se ale nedávno objevil v izraelském pobřežním městě Bejt Janaj. Zdroj: YouTube.com/ oren ezer

První dvacetimetrový úsek indukčních cívek uložených 8 cm pod povrchem silnice se ale nedávno objevil v izraelském pobřežním městě Bejt Janaj. | Zdroj: YouTube.com/oren ezer

Zde ElectReon testoval dobíjení Renaultu Zoe za jízdy, a to výkonem 8,5 kW. Podle společnosti účinnost takového dobíjení přesáhla 90 % a již se plánuje zvýšení výkonu na 15 kW.   Zdroj: YouTube.com/ oren ezer

Zde ElectReon testoval dobíjení Renaultu Zoe za jízdy, a to výkonem 8,5 kW. Podle společnosti účinnost takového dobíjení přesáhla 90 % a již se plánuje zvýšení výkonu na 15 kW.   | Zdroj: YouTube.com/oren ezer

Myšlenkou ElectReonu je zcela otočit přístup k dobíjení elektromobilů, který jde proti výstavbě klasických dobíjecích míst pro elektromobily, kde musí řidič zastavit a čekat. Zdroj: YouTube.com/ oren ezer

Myšlenkou ElectReonu je zcela otočit přístup k dobíjení elektromobilů, který jde proti výstavbě klasických dobíjecích míst pro elektromobily, kde musí řidič zastavit a čekat. | Zdroj: YouTube.com/oren ezer

Přestože pevná dobíjecí místa budou samozřejmě vznikat, indukční dobíjení za jízdy na elektrifikovaných silnicích by řidičům ušetřilo čas a také šetří městský prostor. Zdroj: YouTube.com/ oren ezer

Přestože pevná dobíjecí místa budou samozřejmě vznikat, indukční dobíjení za jízdy na elektrifikovaných silnicích by řidičům ušetřilo čas a také šetří městský prostor. | Zdroj: YouTube.com/oren ezer

Renault Zoe vybavený přijímačem na podvozku se při najetí na elektrifikovaný úsek začne automaticky dobíjet, takže ze strany řidiče není vyžadována žádná akce. Zdroj: YouTube.com/ oren ezer

Renault Zoe vybavený přijímačem na podvozku se při najetí na elektrifikovaný úsek začne automaticky dobíjet, takže ze strany řidiče není vyžadována žádná akce. | Zdroj: YouTube.com/oren ezer

ElectReon tedy naráží i na rozsáhlejší využití technologie, kterou už některé automobilky začínají u svých hybridů či elektromobilů nabízet. Indukční nabíječky jsou však zatím volitelným příslušenstvím,  například u BMW.  Zdroj: YouTube.com/ oren ezer

ElectReon tedy naráží i na rozsáhlejší využití technologie, kterou už některé automobilky začínají u svých hybridů či elektromobilů nabízet. Indukční nabíječky jsou však zatím volitelným příslušenstvím, například u BMW. | Zdroj: YouTube.com/oren ezer

V testování indukční silnice bude společnost pokračovat rovněž ve Švédsku, kde má příští rok vzniknout 1,6 kilometru dlouhá zkušební cesta mezi letištěm a centrem města Visby. Více v článku... Zdroj: YouTube.com/ oren ezer

V testování indukční silnice bude společnost pokračovat rovněž ve Švédsku, kde má příští rok vzniknout 1,6 kilometru dlouhá zkušební cesta mezi letištěm a centrem města Visby. Více v článku... | Zdroj: YouTube.com/oren ezer

Nyní však uvádí, že myšlenku se povedlo úspěšně převést do reality a již se plánuje další etapa testů, do kterých se zanedlouho připojí i infrastruktura ve Švédsku. Zdroj: YouTube.com/ oren ezer
První dvacetimetrový úsek indukčních cívek uložených 8 cm pod povrchem silnice se ale nedávno objevil v izraelském pobřežním městě Bejt Janaj. Zdroj: YouTube.com/ oren ezer
Zde ElectReon testoval dobíjení Renaultu Zoe za jízdy, a to výkonem 8,5 kW. Podle společnosti účinnost takového dobíjení přesáhla 90 % a již se plánuje zvýšení výkonu na 15 kW.   Zdroj: YouTube.com/ oren ezer
Myšlenkou ElectReonu je zcela otočit přístup k dobíjení elektromobilů, který jde proti výstavbě klasických dobíjecích míst pro elektromobily, kde musí řidič zastavit a čekat. Zdroj: YouTube.com/ oren ezer
9
Fotogalerie

V Izraeli už testují bezdrátové dobíjení elektroaut za jízdy. Cívky mají v silnici

Dříve avizovaný projekt elektrifikovaných silnic pro dobíjení elektromobilů za jízdy slaví úspěch. V Izraeli tímto způsobem nabili Renault Zoe.

Izraelská společnost ElectReon svůj projekt bezdrátového dobíjení elektromobilů z indukčních panelů zabudovaných do silnice předvedla už na konci minulého roku. Nyní však uvádí, že myšlenku se povedlo úspěšně převést do reality a již se plánuje další etapa testů, do kterých se zanedlouho připojí i infrastruktura ve Švédsku.

První dvacetimetrový úsek indukčních cívek uložených 8 cm pod povrchem silnice se ale nedávno objevil v izraelském pobřežním městě Bejt Janaj. Zde ElectReon testoval dobíjení Renaultu Zoe za jízdy, a to výkonem 8,5 kW. Podle společnosti účinnost takového dobíjení přesáhla 90 % a již se plánuje zvýšení výkonu na 15 kW.  

Myšlenkou ElectReonu je zcela otočit přístup k dobíjení elektromobilů, který jde proti výstavbě klasických dobíjecích míst pro elektromobily, kde musí řidič zastavit a čekat. Přestože pevná dobíjecí místa budou samozřejmě vznikat, indukční dobíjení za jízdy na elektrifikovaných silnicích by řidičům ušetřilo čas a také šetří městský prostor.

Renault Zoe vybavený přijímačem na podvozku se při najetí na elektrifikovaný úsek začne automaticky dobíjet, takže ze strany řidiče není vyžadována žádná akce. ElectReon tedy naráží i na rozsáhlejší využití technologie, kterou už některé automobilky začínají u svých hybridů či elektromobilů nabízet. Indukční nabíječky jsou však zatím volitelným příslušenstvím, například u BMW.

V testování indukční silnice bude společnost pokračovat rovněž ve Švédsku, kde má příští rok vzniknout 1,6 kilometru dlouhá zkušební cesta mezi letištěm a centrem města Visby. Zde bude bezdrátové dobíjení za jízdy zkoušet dvojice elektrických autobusů a tahač. Další úsek s indukčním dobíjením se má poté objevit také u univerzity v Tel Avivu.

S dobíjením výkonem 15 kW je samozřejmě technologie v počáteční fázi vývoje, především ve srovnání s nedávnými zprávami o rozšiřující se výstavbě klasických dobíjeních stanic energetického podniku Ionity, které zvládnou dobíjení výkonem až 350 kW. V myšlence ElectReonu však vidí budoucnost i další velké společnosti, které chtějí do projektu investovat. Zájem už projevila třeba aliance Renault-Nissan-Mitsubishi.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud