30
Fotogalerie

Fiat 500X přijíždí na český trh s cenami od 347 900 Kč

Italská automobilka dnes v Praze představila českým a slovenským novinářům svůj nový malý crossover, který v nabídce fakticky nahrazuje model Sedici. 500X je ale mnohem hezčí a stylovější.

Kapitoly článku:


Fiat 500X dorazil na český trh. Jedná se o malý crossover, namířený zejména proti autům jako Peugeot 2008 nebo Renault Captur. Oproti nim však Fiat dokáže nabídnout i verze s pohonem všech čtyř kol. České ceny začínají na 347 900 Kč za motorizaci 1.6 110 k ve výbavě Pop. Dvoulitrový disesel Multijet o výkonu 140 koní s pohonem všech kol, samočinnou převodovkou a rozšířenou výbavou Opening edition stojí 718 900 Kč.

Fiat 500X nahrazuje v nabídce Fiatu model Sedici, který byl dvojčetem Suzuki SX4. Novinka je technicky příbuzná s malým Jeepem Renegade. Už od pohledu je ale zřejmé, že se od něj liší daleko víc, než tomu bylo v případě dvojice Sedici/SX4.

Fiat 500X - 6.jpgFiat 500X - 16.jpgFiat 500X - 3.jpg
Fiat 500X bude k mání ve dvou provedeních: Off-road Look (červené auto) a City Look 

Po bachratém velkoprostorovém modelu 500L je design crossoveru 500X příjemným překvapením. S ikonickým „cinquecentem“ má italská novinka společné nejen jméno, ale i celkové vzřezření, které je retro a roztomilé, beze stopy agresivity. Silným prodejním argumentem bude interiér. Najdete v něm sice množství tvrdých plastů, ale hodnotné provedení klíčových detailů zdárně vytváří iluzi luxusu, jaký by v této kategorii čekal málokdo. 

Fiat 500X - 22.jpgFiat 500X - 19.jpgFiat 500X - 24.jpg
Vrcholná výbava Opening edition obsahuje mimo jiné atraktivní černo-červené kožené čalounění sedadel

Fiat nabízí českým zákazníkům celkem 15 kombinací motorů, převodovek, pohonu a stupňů výbavy. Pro zájemce o benzínové motory je připravena šestnáctistovka s označením E-torq nebo přeplňovaný 1.4 MultiAir. 

Fiat 500X - 12.jpgFiat 500X - 13.jpgFiat 500X - 14.jpg
Design obsahuje množství odkazů na zbožňovaný malý hatchback Fiat 500

Základním dieselem je 1.6 Multijet, dodávaný stejně jako obě benzínové motorizace výhradně s pohonem předních kol a přímo řazenou převodovkou. Chcete-li automatické řazení a/nebo 4x4, musíte zvolit dvoulitrový diesel. Pro přehlednost jsme seřadili klíčové parametry všech motorizací do tabulky:

Fiat 500X: Motory a ceny na českém trhu
Motorizace 1.6 E-torq 4x2 1.4 MultiAir 4x2 1.6 MultiJet 4x2 2.0 MultiJet 4x4 2.0 MultiJet AT9 4x4
Zdvihový objem (cm3) 1598 1368 1598 1956 1956
Nejvyšší výkon (kW/k) 81/110 103/140 88/120 103/140 103/140
Točivý moment Nm 152 230 320 350 350
0-100 km/h (s) 11,5 9,8 10,5 9,3 9,8
Max. rychlost (km/h) 180 190 186 190 190
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) 6,4 6,0 4,1 4,9 5,5
Cena od (Kč) 347 900,- 465 900,- 491 900,- 579 900,- 633 900,-

Na výběr jsou také dvě provedení vnějšího vzhledu, dobrodružnější Off-road look a elegantnější City look. 

Výbava Opening edition zahrnuje mj. systém UConnect s navigací a dotykovým displejem, černo-červená kožená sedadla, řadicí tlačítka na volantu, třetí zadní opěrku hlavy a třívrstvý červený lak Amore. Právě takovým autem v „terénním“ vzhledu jsem se krátce projel v okolí žižkovské vysílací věže, kterou si Fiat vybral pro představení 500X médiím.

Fiat 500X - 30.jpgFiat 500X - 32.jpgFiat 500X - 35.jpg
Podobně jako v případě malé pětistovky bude možné zvýraznit exteriér příplatkovými polepy a pochopitelně i různými vzory litých kol

Rozhraní Žižkova a Vinohrad není ideálním prostředím pro vyzkoušení dynamických schopností auta. V městském provozu jsem ale ocenil překvapivě slušný komfort odpružení – od tragických dob pětistovky před faceliftem, se kterou jezdila čtyři roky moje manželka, se ladiči Fiatu přece jen trochu zlepšili. 

Fiat 500X: Kombinace motorů a výbav
Motorizace/Výbava Pop         Plus         Lounge    Cross      Cross Plus Opening edition
1.6 E-torq 4x2 x x - - - -
1.4 MultiAir 4x2 - x - x - x
1.6 MultiJet 4x2 - x x x x x
2.0 MultiJet 4x4 - - - x - -
2.0 MultiJet AT9 4x4 - - - x x x

Kombinace 140koňového dieselu s automatem mě při krátké projíždce městem neoslnila. Převodovka reaguje ospale, zejména při rozjezdech, a motor na dnešní poměry nevyniká ani odezvou, ani kulturou zvukového projevu. Mnohem raději bych v roli vrcholné motorizace s automatem a čtyřkolkou viděl benzínový MultiAir.

Fiat 500X - 25.jpgFiat 500X - 26.jpg
Na barevném displeji palubního počítače se zobrazuje mj. nastavení jízdních režimů; centrální  6,5" displej systému UConnect je dotykový, ale nechybějí hardwarová tlačítka pro rychlý přístup do hlavních položek menu

Toho se zákazníci dočkají. V ceníku sice zatím nefiguruje, ale Fiat u dříve oznámil variantu MultiAir II (170 k) s pohonem 4x4 a devítistupňovým automatem. Slabší verzi MultiAiru bude navíc možné objednávat s dvouspojkovou převodovkou (a předním pohonem). 

Další podrobnosti o novém Fiatu 500X si můžete přečíst v tiskové zprávě:

Nový crossover Fiat 500X


Fiat 500X - 18.jpgFiat 500X - 20.jpgFiat 500X - 21.jpg
Fiat 500X - 31.jpgFiat 500X - 34.jpgFiat 500X - 36.jpg

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud