Nový Hyundai i30 se pokusí pořádně provětrat nižší střední třídu. Jaký je sourozenec úspěšné Kie Cee´d? (+ české ceny)
Již na březnovém autosalonu v Ženevě představila automobilka Hyundai nový model i30. Ten je velmi blízkým příbuzným současného trháku jménem Kia Cee´d. Rozdíly mezi tímto modelem a i30 jsou jen velmi malé. Stejnou techniku přikrývá jiná karosérie a zdobí odličný interiér. Navíc od příštího roku se začne tanto model vyrábět v novém závodu v Nošovicích.
Novinka korejské automobilky měří na délku 4 245 mm, na šířku 1 775 mm, na výšku 1 480 mm a rozvor má hodnotu 2 650 mm. i30 je tedy o 10 mm delší, než Cee´d, o 15 mm užší, stejně vysoký a se stejnou délkou rozvoru.
Jelikož je technologicky Hyundai i30 opravdu velmi blízký se Cee´dem, jsou více méně stejné i další technické záležitosti. Přední náprava je klasického typu McPherson, vzadu naleznete víceprvkové zavěšení. Ve všech stupních výbavy pak naleznete kotoučové brzdy na všech kolech s ABS a rozdělovačem brzdné síly EBD.
Motory
Také nabídka motorů je shodná s korejským příbuzným. Nabídku pohonných agregátů tvoří tři benzinové a dva naftové motory. K nim jsou k dispozici jak manuální, tak automatické převodovky. Mimo nejsilnější naftový agregát mají všechny manuální převodovky pět rychlostních stupňů. Automat pak disponuje čtyřmi stupni.
Hyundai v ceníku nabízí i naftový motor s výkonem 66 kW (90 k) ovšem k němu nejsou prozatím k dispozici přesné technické parametry.
Benzínové motory
| 1,4 16V CVVT | 1,6 16V CVVT | 2,0 16V CVVT |
Objem motoru (ccm) | 1 395 | 1 591 | 1 975 |
Výkon (kW/k) | 80/110 | 90/122 | 105/143 |
Točivý moment (Nm) | 137 | 154 | 188 |
|
Převodovka | MT5 | MT5 | AT4 | MT5 | AT4 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 12,6 | 11,1 | 12,1 | 10,6 | 10,6 |
Maximální rychlost (km/h) | 187 | 192 | 183 | 205 | 195 |
Naftové motory
| 1,6 CRDI VGT | 2,0 CRDI VGT |
Objem motoru (ccm) | 1 582 | 1 991 |
Výkon (kW/k) | 85/115 | 103/140 |
Točivý moment (Nm) | 255 | 304 |
|
Převodovka | MT5 | AT4 | MT6 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 11,6 | 12,8 | 10,3 |
Maximální rychlost (km/h) | 188 | 181 | 205 |
Ceny a výbavy
Nový Hyundai i30 bude dostupný ve čtyřech stupních výbavy. Základní stupeň Classic bude k dispozici jen pro základní benzínový a naftový motor. Vrcholná výbava Premium pak prozměnu jen pro nejsilnější agregáty.
Základní cena modelu i30 s motorem 1,4 CVVT a ve výbavě Classic byla stanovena na solidních 344 900 Kč. Za stejně vybavený vůz s nafťákem 1,6 CRDi pak připlatíte 45 000 Kč. Jedná se tedy o poměrně velký rozdíl s ohledem na fakt, že naftový motor v základní výbavě nabízí o výrazných 14 kW menší výkon.
Za automatickou převodovku si pak připlatíte 40 000 Kč.
Výbavy Hyundaie i30 jsou poměrně bohaté. Již základ nabízí šest airbagů, aktivní opěrky hlavy, palubní počítač, výškově stavitelné sedadlo řidiče, rádio s CD a mp3, multifunkční volant a další. Za klimatizaci u této výbavy pak připlatíte přijatelných 25 000 Kč.
Nejzajímavější je pak asi druhý stupeň výbavy. Který k základu přidává autoamtickou klimatizací, centrální zamykání na DO, el. ovládání všech oken, přední mlhovky a mnoho dalšího.
Mírným zklamáním je pak fakt, že stabilizační systém ESP je dostupný pouze pro nejvyšší stupeň výbavy.
Tip: Kompletní ceník s přehledem výbav si můžete prohlédnout zde.
Hyundai i30
Hyundai i30 na ženevském autosalonu