Španělská automobilka  Cupra  zveřejnila ukázku na nově chystaný ostrý hatchback s elektrickým pohonem, který ponese název Born. 

Španělská automobilka Cupra zveřejnila ukázku na nově chystaný ostrý hatchback s elektrickým pohonem, který ponese název Born. 

Pokud máte deja vu, máte ho správně. Elektrická cupra se totiž ukázala  už v loňském roce , tehdy jako model el-Born, který byl značce předán od domácího seatu.

Pokud máte deja vu, máte ho správně. Elektrická cupra se totiž ukázala už v loňském roce, tehdy jako model el-Born, který byl značce předán od domácího seatu.

Produkční verzi sportovního sourozence  Volkswagenu ID.3  uvidíme 25. května, kdy dojde k oficiální premiéře.

Produkční verzi sportovního sourozence Volkswagenu ID.3 uvidíme 25. května, kdy dojde k oficiální premiéře.

Podle přiloženého videa to vypadá, že produkční verze se od loňského konceptu nijak výrazně lišit nebude. Navíc si zachovává jasně danou barevnou paletu značky.

Podle přiloženého videa to vypadá, že produkční verze se od loňského konceptu nijak výrazně lišit nebude. Navíc si zachovává jasně danou barevnou paletu značky.

Technické údaje nám zatím nikdo neprozradil. Z loňského odhalení předprodukční verze ale víme, že půjde o zadokolku s akumulátorem o kapacitě 82 kWh.

Technické údaje nám zatím nikdo neprozradil. Z loňského odhalení předprodukční verze ale víme, že půjde o zadokolku s akumulátorem o kapacitě 82 kWh.

Akcelerace z 0 na 50 km/h by měla proběhnout za zhruba tři sekundy. O čas z 0 na 100 km/h se značka ale nepodělila. Konceptu Seat el-Born to však trvalo 7,5 sekundy.

Akcelerace z 0 na 50 km/h by měla proběhnout za zhruba tři sekundy. O čas z 0 na 100 km/h se značka ale nepodělila. Konceptu Seat el-Born to však trvalo 7,5 sekundy.

Zpráva z Loňského roku: První produkční elektromobil značky Cupra, postavený na základech loni představeného Seatu el-Born. Jde zároveň o první ostrý elektromobil koncernu VW. Foto: Cupra

Zpráva z Loňského roku: První produkční elektromobil značky Cupra, postavený na základech loni představeného Seatu el-Born. Jde zároveň o první ostrý elektromobil koncernu VW. | Foto: Cupra

Bude mít pohon zadních kol, akumulátor o kapacitě 82 kWh a z nuly na padesátku se dostane zhruba za tři sekundy. Foto: Cupra

Bude mít pohon zadních kol, akumulátor o kapacitě 82 kWh a z nuly na padesátku se dostane zhruba za tři sekundy. | Foto: Cupra

Uvnitř jsou rozměrná přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, specifické čalounění a detaily v barvě mědi. Foto: Cupra

Uvnitř jsou rozměrná přední sedadla s integrovanými hlavovými opěrkami, specifické čalounění a detaily v barvě mědi. | Foto: Cupra

Vůz má plnou konektivitu a po vzoru nového Volkswagenu Golf je vybaveny systémem Car2X, díky kterému bude moci komunikovat s jinými vozy v určitém okruhu. Foto: Cupra

Vůz má plnou konektivitu a po vzoru nového Volkswagenu Golf je vybaveny systémem Car2X, díky kterému bude moci komunikovat s jinými vozy v určitém okruhu. | Foto: Cupra

Ostrý el-Born by měl na jedno nabití ujet asi 500 km. Bližší technická data zatím nejsou k dispozici, můžeme se však odpíchnout od Škody Eynaq iV, která má v nejsilnější verzi se zadním pohonem výkon 150 kW a točivý moment 310 N.m. Foto: Cupra

Ostrý el-Born by měl na jedno nabití ujet asi 500 km. Bližší technická data zatím nejsou k dispozici, můžeme se však odpíchnout od Škody Eynaq iV, která má v nejsilnější verzi se zadním pohonem výkon 150 kW a točivý moment 310 N.m. | Foto: Cupra

Cupra nám svou představu ostrého elektrického hatchbacku na základě platformy MEB  ukázala již loni . Agresivnější model s koncernovou technikou Volkswagenu ID.3 tehdy nazývala jako El-Born.

Cupra nám svou představu ostrého elektrického hatchbacku na základě platformy MEB ukázala již loni. Agresivnější model s koncernovou technikou Volkswagenu ID.3 tehdy nazývala jako El-Born.

S fotkami z testování maskovaného sériového prototypu nám teď španělská značka upřesňuje, že premiéry se dočkáme na začátku května.

S fotkami z testování maskovaného sériového prototypu nám teď španělská značka upřesňuje, že premiéry se dočkáme na začátku května.

Mimo to však Cupra mění i jméno svého prvního čistě elektrického modelu. V tiskové zprávě ho už nazývá pouze jako Born.

Mimo to však Cupra mění i jméno svého prvního čistě elektrického modelu. V tiskové zprávě ho už nazývá pouze jako Born.

V každém případě pak nemá hot hatch na baterky problém jezdit bokem. Ostatně dříve zmiňovala automobilka zaměření vývoje modelu na sportovní chování a dynamiku.

V každém případě pak nemá hot hatch na baterky problém jezdit bokem. Ostatně dříve zmiňovala automobilka zaměření vývoje modelu na sportovní chování a dynamiku.

V tomto směru máme očekávat i funkci „boost“ pro chvilkové navýšení výkonu, stejně jako nasazení adaptivního sportovně naladěného podvozku s nižší světlou výškou.

V tomto směru máme očekávat i funkci „boost“ pro chvilkové navýšení výkonu, stejně jako nasazení adaptivního sportovně naladěného podvozku s nižší světlou výškou.

Jeden elektromotor pro pohon zadních kol má novinka kombinovat s baterií o využitelné kapacitě 77 kWh. Přesnou hodnotu výkonu zatím neznáme, záležet bude rovněž na možném uvedení různých specifikací modelu. Dojezd se očekává okolo 500 km.

Jeden elektromotor pro pohon zadních kol má novinka kombinovat s baterií o využitelné kapacitě 77 kWh. Přesnou hodnotu výkonu zatím neznáme, záležet bude rovněž na možném uvedení různých specifikací modelu. Dojezd se očekává okolo 500 km.

Cupra Born se bude vyrábět po boku sourozence ID.3 v továrně VW v německém Cvikově. Start produkce je plánován od druhé poloviny letošního roku.

Cupra Born se bude vyrábět po boku sourozence ID.3 v továrně VW v německém Cvikově. Start produkce je plánován od druhé poloviny letošního roku.

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

 Zdroj: Cupra

| Zdroj: Cupra

Pokud máte deja vu, máte ho správně. Elektrická cupra se totiž ukázala  už v loňském roce , tehdy jako model el-Born, který byl značce předán od domácího seatu.
Produkční verzi sportovního sourozence  Volkswagenu ID.3  uvidíme 25. května, kdy dojde k oficiální premiéře.
Podle přiloženého videa to vypadá, že produkční verze se od loňského konceptu nijak výrazně lišit nebude. Navíc si zachovává jasně danou barevnou paletu značky.
Technické údaje nám zatím nikdo neprozradil. Z loňského odhalení předprodukční verze ale víme, že půjde o zadokolku s akumulátorem o kapacitě 82 kWh.
20
Fotogalerie

Cupra Born láká na premiéru. První EV hot-hatch od VW se ukáže už příští týden

První elektrický model značky Cupra a zároveň první hot-hatch koncernu VW na baterky. Auto mnoha prvenství se ukáže 25. května.

Španělská automobilka Cupra zveřejnila ukázku na nově chystaný ostrý hatchback s elektrickým pohonem, který ponese název Born. Pokud máte deja vu, máte ho správně. Elektrická cupra se totiž ukázala už v loňském roce, tehdy jako model el-Born, který byl značce předán od domácího seatu.

Produkční verzi sportovního sourozence Volkswagenu ID.3 uvidíme 25. května, kdy dojde k oficiální premiéře. Podle přiloženého videa to vypadá, že produkční verze se od loňského konceptu nijak výrazně lišit nebude. Navíc si zachovává jasně danou barevnou paletu značky.

Technické údaje nám zatím nikdo neprozradil. Z loňského odhalení předprodukční verze ale víme, že půjde o zadokolku s akumulátorem o kapacitě 82 kWh. Akcelerace z 0 na 50 km/h by měla proběhnout za zhruba tři sekundy. O čas z 0 na 100 km/h se značka ale nepodělila. Konceptu Seat el-Born to však trvalo 7,5 sekundy.

Doporučujeme

Články odjinud