Fiat má pro novou generaci svého nejpopulárnějšího modelu hodně odvážný plán. Nová „pětistovka“ má totiž přijet výhradně jako elektromobil.
Budoucnost je prý elektrická. Tímto směrem se dnes vydává drtivá většina velkých automobilek a Fiat nechce být pozadu. Kromě toho, že současné portfolio modelů italské značky je už vskutku zastaralé, do davu elektromobility se zatím výrobce také zatím odvážněji nepustil. Mnohé má však změnit příjezd nové generace Fiatu 500 už příští rok.
Z Fiatu totiž nyní oficiálně zaznívá, že zbrusu nový Fiat 500 už nedostane pod kapotu spalovací motor, a to ani ve formě hybridního ústrojí. Ne, nová „pětistovka“ se objeví výhradně jako elektromobil. Novinky se přitom máme dočkat už příští rok na autosalonu v Ženevě.
Současná generace modelu 500 je na trhu od roku 2007 a za tu dobu si malý městský hatchback vydobyl místo nejpopulárnějšího modelu Fiatu. Automobilka dosud vyrobila moderní „pětistovky“ přes dva miliony kusů.
Podle Fiatu si navíc model 500 pořizuje stále větší počet bohatších lidí, jakožto stylový dopravní prostředek k pohybu ve městě. Novinka by tedy měla rovněž zamířit do více prémiového sektoru a nabídnout zájemcům rozsáhlejší, luxusnější výbavu, kvalitnější materiály a podobně. Podle Fiatu tak projde malý model opravdovou transformací.
„S elektrickým Fiatem 500 se vydáme do prémiového segmentu. Bude naprostou proměnou, zcela novým pojetím. Vlastně jakousi městskou variantou Tesly, s nádherným designem a italským stylem. Dolce vita ve formě elektromobilu,“ uvedl šéf marketingu Fiatu a koncernu FCA Olivier Francois.
Francois už také potvrdil, že nový plně elektrický Fiat 500 využije novou platformu současně vyvíjenou koncernem FCA. Ostatně cestou elektromobility se vydal i nedávný koncept Centoventi, předpovídající novou generaci modelu Panda. Je tedy možné, že oba produkční vozy budou sdílet zmíněnou elektrickou architekturu a ústrojí.
Spalovací „pětistovka“ se nicméně úplného konce nedočká. Tedy ne zatím. Fiat totiž plánuje současnou generaci 500 nadále nabízet s řadou spalovacích motorů i po uvedení nové elektrické generace. Nakonec tedy půjde o dostupnější alternativu k novému protějšku. Otázkou však zůstává, jak dlouho chce ještě Fiat nynější „pětistovku“ držet při životě.