Každý si určitě vzpomene na test  Škody Yeti  ve slavném britském motoristickém pořadu Top Gear (16. řada z roku 2011). Do paměti se vrylo hned několik okamžiků, ke kterým patřilo i testování klimatizace projížděním hořící budovou se zmrzlinou v ruce. Testu se ujal Jeremy Clarkson. Youtube

Každý si určitě vzpomene na test Škody Yeti ve slavném britském motoristickém pořadu Top Gear (16. řada z roku 2011). Do paměti se vrylo hned několik okamžiků, ke kterým patřilo i testování klimatizace projížděním hořící budovou se zmrzlinou v ruce. Testu se ujal Jeremy Clarkson. | Youtube

Škoda má ale v tomto pořadu zářezů víc a české automobily se na britských obrazovkách objevovaly ještě v původním  Top Gearu , který se vysílal v letech 1977 až 2001. Původně ale vůbec nešlo o zábavný pořad, k tomuto směru jej dovedl až právě Jeremy Clarkson, tehdy ještě mladý, štíhlý novinář s květákem na hlavě. Youtube

Škoda má ale v tomto pořadu zářezů víc a české automobily se na britských obrazovkách objevovaly ještě v původním Top Gearu, který se vysílal v letech 1977 až 2001. Původně ale vůbec nešlo o zábavný pořad, k tomuto směru jej dovedl až právě Jeremy Clarkson, tehdy ještě mladý, štíhlý novinář s květákem na hlavě. | Youtube

Testu v původním pořadu se tedy nevyhnula ani  Škoda Felicia , která se na obrazovkách objevila v roce 1995. Český hatchback na britském trhu dostával celkem dost prostoru. Vyčníval prý především slušnou cenou a příjemnou jízdou. V roce 1997 Felicia dokonce vyhrála britskou anketu o nejlepší dostupné auto, kde porazila Citroën AX a Fiat Cinquecento Sporting. Youtube

Testu v původním pořadu se tedy nevyhnula ani Škoda Felicia, která se na obrazovkách objevila v roce 1995. Český hatchback na britském trhu dostával celkem dost prostoru. Vyčníval prý především slušnou cenou a příjemnou jízdou. V roce 1997 Felicia dokonce vyhrála britskou anketu o nejlepší dostupné auto, kde porazila Citroën AX a Fiat Cinquecento Sporting. | Youtube

Při testu Felicie v Top Gearu se před kameru postavil Jeremy Clarkson. Novinářským vozem byl kousek ve výbavě GLXi s hliníkovými koly a metalízou. Jeremy při testu nebyl moc vlídný k výkonu třináctistovky, ale pochvaloval si zpracování interiéru. Ve  Favoritu  prý stačilo za jízdy kýchnout a palubní deska se rozpadla.  Typický Clarkson . Youtube

Při testu Felicie v Top Gearu se před kameru postavil Jeremy Clarkson. Novinářským vozem byl kousek ve výbavě GLXi s hliníkovými koly a metalízou. Jeremy při testu nebyl moc vlídný k výkonu třináctistovky, ale pochvaloval si zpracování interiéru. Ve Favoritu prý stačilo za jízdy kýchnout a palubní deska se rozpadla. Typický Clarkson. | Youtube

Největší problém měl Jeremy s cenou testovaného vozu. V Británii se totiž prodával za 7900 liber, což je v přepočtu 459.000 Kč (včetně inflace). Za podobné peníze prý konkurence nabídla lepší výbavu, načež se Jeremy snažil vyslovit název automobilky  Daewoo . Základní verze za 5600 liber se prý ale dala považovat za slušné malé auto. Celý test najdete níže. Youtube

Největší problém měl Jeremy s cenou testovaného vozu. V Británii se totiž prodával za 7900 liber, což je v přepočtu 459.000 Kč (včetně inflace). Za podobné peníze prý konkurence nabídla lepší výbavu, načež se Jeremy snažil vyslovit název automobilky Daewoo. Základní verze za 5600 liber se prý ale dala považovat za slušné malé auto. Celý test najdete níže. | Youtube

 Youtube

| Youtube

 Youtube

| Youtube

 Youtube

| Youtube

 Youtube

| Youtube

 Youtube

| Youtube

 Youtube

| Youtube

Oficiální premiéra pro veřejnost proběhla nedlouho po spuštění sériové produkce 26. října 1994. Trojici nových hatchbacků v barvě české trikolóry tehdy pokřtil pražský primátor na Karlově mostě vodou z Vltavy.

Oficiální premiéra pro veřejnost proběhla nedlouho po spuštění sériové produkce 26. října 1994. Trojici nových hatchbacků v barvě české trikolóry tehdy pokřtil pražský primátor na Karlově mostě vodou z Vltavy.

Novodobá Felicia ve formě hatchbacku, kombi, pick-upu či dodávky samozřejmě jménem odkazovala na starý kabriolet Felicia z 60. let.

Novodobá Felicia ve formě hatchbacku, kombi, pick-upu či dodávky samozřejmě jménem odkazovala na starý kabriolet Felicia z 60. let.

Přesněji tomu bylo 17. října 1994 v 10:20 hodin, kdy z továrny v Mladé Boleslavi vyjela první sériová Škoda Felicia.

Přesněji tomu bylo 17. října 1994 v 10:20 hodin, kdy z továrny v Mladé Boleslavi vyjela první sériová Škoda Felicia.

Stará dobrá „Felina“ slaví čtvrt století. Čas prostě letí a jedno z nejvýznamnějších aut české automobilky po začlenění do koncernu Volkswagen v roce 1991 sjelo poprvé z výrobní linky před 25 lety.

Stará dobrá „Felina“ slaví čtvrt století. Čas prostě letí a jedno z nejvýznamnějších aut české automobilky po začlenění do koncernu Volkswagen v roce 1991 sjelo poprvé z výrobní linky před 25 lety.

 | Škoda Felicia

| Škoda Felicia

 | Škoda Felicia

| Škoda Felicia

 | Škoda Felicia

| Škoda Felicia

 | Škoda Felicia

| Škoda Felicia

 | Škoda Felicia

| Škoda Felicia

 | Škoda Felicia

| Škoda Felicia

 | Škoda Felicia

| Škoda Felicia

Celkově Škoda vyrobila 1.401.489 exemplářů Felicie.

Celkově Škoda vyrobila 1.401.489 exemplářů Felicie.

K završení života Škody Felicia došlo v červnu 2001, kdy už po boku nejnovější Fabie, představené v roce 1999, sjel z linky poslední kus.

K završení života Škody Felicia došlo v červnu 2001, kdy už po boku nejnovější Fabie, představené v roce 1999, sjel z linky poslední kus.

Po takřka čtyřech letech produkce se nakonec Felicia dočkala v únoru 1998 velké modernizace, která byla hlavně navenek patrná sjednocením designového jazyka s novějšími modely Škody. Tvar předních světlometů i masky chladiče tak již kopíroval větší Octavii.

Po takřka čtyřech letech produkce se nakonec Felicia dočkala v únoru 1998 velké modernizace, která byla hlavně navenek patrná sjednocením designového jazyka s novějšími modely Škody. Tvar předních světlometů i masky chladiče tak již kopíroval větší Octavii.

S Kit Carem doslova lítal i známý český pilot Emil Triner. Jeho přílet na pódium novozélandské rallye v roce 1996 patří mezi legendární momenty (video níže).

S Kit Carem doslova lítal i známý český pilot Emil Triner. Jeho přílet na pódium novozélandské rallye v roce 1996 patří mezi legendární momenty (video níže).

Ani motorsport nebyl Felicii cizí a ve specifikaci Kit Car bojovala v rallyovém mistrovství světa během období 1995 – 1997. Již během první sezony pak dojela na třetí místo ve své třídě a roku 1996 byl Švéd Stiq Blomqvist v anglické RAC Rally třetí v absolutní klasifikaci.

Ani motorsport nebyl Felicii cizí a ve specifikaci Kit Car bojovala v rallyovém mistrovství světa během období 1995 – 1997. Již během první sezony pak dojela na třetí místo ve své třídě a roku 1996 byl Švéd Stiq Blomqvist v anglické RAC Rally třetí v absolutní klasifikaci.

...čalounění kvalitní kůží nebo palubní počítač. Takzvaně v „plné palbě“ ke stoletému výročí založení firmy přijela i dnes známá edice Laurin & Klement.

...čalounění kvalitní kůží nebo palubní počítač. Takzvaně v „plné palbě“ ke stoletému výročí založení firmy přijela i dnes známá edice Laurin & Klement.

Ve Felicii se pro škodovku poprvé objevila i řada moderních prvků výbavy jako například systém ABS, čtyři airbagy, klimatizace, posilovač řízení, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla...

Ve Felicii se pro škodovku poprvé objevila i řada moderních prvků výbavy jako například systém ABS, čtyři airbagy, klimatizace, posilovač řízení, výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla...

Zábavnou kapitolou byla produkce čtyř tisícovek kusů Felicie Fun, která jakožto volnočasový pick-up zaujala nejen žlutým odstínem karoserie, ale i variabilním uspořádáním interiéru.

Zábavnou kapitolou byla produkce čtyř tisícovek kusů Felicie Fun, která jakožto volnočasový pick-up zaujala nejen žlutým odstínem karoserie, ale i variabilním uspořádáním interiéru.

Později velmi oblíbený kombík se objevil na trhu v červnu 1995 a od srpna téhož roku vznikala v závodě Kvasiny také provedení pick-up a dodávka Vanplus.

Později velmi oblíbený kombík se objevil na trhu v červnu 1995 a od srpna téhož roku vznikala v závodě Kvasiny také provedení pick-up a dodávka Vanplus.

Více síly pak v roce 1995 zajistila i nabídka čtyřválce 1.6 MPI o výkonu 55 kW (75 koní), přičemž naftovou motorizací byl čtyřválec 1.9 D o síle 47 kW (64 koní).

Více síly pak v roce 1995 zajistila i nabídka čtyřválce 1.6 MPI o výkonu 55 kW (75 koní), přičemž naftovou motorizací byl čtyřválec 1.9 D o síle 47 kW (64 koní).

Felicii popisovala Škoda jako komplexní evoluci předchozího Favoritu. Na nový model se použilo celkem 1187 nových dílů a před spuštěním sériové produkce vzniklo ještě pět desítek prototypů, které mělo na svědomí oddělení v závodě ve Vrchlabí.

Felicii popisovala Škoda jako komplexní evoluci předchozího Favoritu. Na nový model se použilo celkem 1187 nových dílů a před spuštěním sériové produkce vzniklo ještě pět desítek prototypů, které mělo na svědomí oddělení v závodě ve Vrchlabí.

Recyklace starých jmen pro modely zcela jiného zaměření tedy nebyla ničím novým ani tehdy v 90. letech. Samotný výraz je nicméně odvozen od latinského výrazu pro pocit štěstí „felicitas“.

Recyklace starých jmen pro modely zcela jiného zaměření tedy nebyla ničím novým ani tehdy v 90. letech. Samotný výraz je nicméně odvozen od latinského výrazu pro pocit štěstí „felicitas“.

Škoda má ale v tomto pořadu zářezů víc a české automobily se na britských obrazovkách objevovaly ještě v původním  Top Gearu , který se vysílal v letech 1977 až 2001. Původně ale vůbec nešlo o zábavný pořad, k tomuto směru jej dovedl až právě Jeremy Clarkson, tehdy ještě mladý, štíhlý novinář s květákem na hlavě. Youtube
Testu v původním pořadu se tedy nevyhnula ani  Škoda Felicia , která se na obrazovkách objevila v roce 1995. Český hatchback na britském trhu dostával celkem dost prostoru. Vyčníval prý především slušnou cenou a příjemnou jízdou. V roce 1997 Felicia dokonce vyhrála britskou anketu o nejlepší dostupné auto, kde porazila Citroën AX a Fiat Cinquecento Sporting. Youtube
Při testu Felicie v Top Gearu se před kameru postavil Jeremy Clarkson. Novinářským vozem byl kousek ve výbavě GLXi s hliníkovými koly a metalízou. Jeremy při testu nebyl moc vlídný k výkonu třináctistovky, ale pochvaloval si zpracování interiéru. Ve  Favoritu  prý stačilo za jízdy kýchnout a palubní deska se rozpadla.  Typický Clarkson . Youtube
Největší problém měl Jeremy s cenou testovaného vozu. V Británii se totiž prodával za 7900 liber, což je v přepočtu 459.000 Kč (včetně inflace). Za podobné peníze prý konkurence nabídla lepší výbavu, načež se Jeremy snažil vyslovit název automobilky  Daewoo . Základní verze za 5600 liber se prý ale dala považovat za slušné malé auto. Celý test najdete níže. Youtube
34
Fotogalerie

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

Každý si určitě vzpomene na test Škody Yeti ve slavném britském motoristickém pořadu Top Gear (16. řada z roku 2011). Do paměti se vrylo hned několik okamžiků, ke kterým patřilo i testování klimatizace projížděním hořící budovou se zmrzlinou v ruce. Testu se ujal Jeremy Clarkson.

Škoda má ale v tomto pořadu zářezů víc a české automobily se na britských obrazovkách objevovaly ještě v původním Top Gearu, který se vysílal v letech 1977 až 2001. Původně ale vůbec nešlo o zábavný pořad, k tomuto směru jej dovedl až právě Jeremy Clarkson, tehdy ještě mladý, štíhlý novinář s květákem na hlavě.

Testu v původním pořadu se tedy nevyhnula ani Škoda Felicia, která se na obrazovkách objevila v roce 1995. Český hatchback na britském trhu dostával celkem dost prostoru. Vyčníval prý především slušnou cenou a příjemnou jízdou. V roce 1997 Felicia dokonce vyhrála britskou anketu o nejlepší dostupné auto, kde porazila Citroën AX a Fiat Cinquecento Sporting.

Při testu Felicie v Top Gearu se před kameru postavil Jeremy Clarkson. Novinářským vozem byl kousek ve výbavě GLXi s hliníkovými koly a metalízou. Jeremy při testu nebyl moc vlídný k výkonu třináctistovky, ale pochvaloval si zpracování interiéru. Ve Favoritu prý stačilo za jízdy kýchnout a palubní deska se rozpadla. Typický Clarkson.

Největší problém měl Jeremy s cenou testovaného vozu. V Británii se totiž prodával za 7900 liber, což tehdy v přepočtu bylo asi 331.000 Kč. Za podobné peníze údajně konkurence nabídla lepší výbavu, načež se Jeremy snažil vyslovit název automobilky Daewoo. Základní verze za 5600 liber se prý ale dala považovat za slušné malé auto. Celý test najdete níže.

Škoda Yeti

Škoda Yeti bylo první SUV v historii značky Škoda. Bylo k dispozici s pohonem 4x2 i 4x4 a mělo variabilní interiér podobně jako některá MPV. Výroba Škody Yeti skončila v roce 2017. Jejím nástupcem je Škoda Karoq.

Ceny • Test

Doporučujeme

Články odjinud