Defender se na trhu teprve zahřívá, Land Rover mu už však nadělil pořádně tučný update. Vedle toho také oznámil, že verze 90 a pracovní verze Hardtop jsou již ve výrobě.
V motorové nabídce vozu nastalo střídání stráží. Odchází vznětový čtyřválcový motor o objemu dvou litrů, který poháněl verze D200 a D240. Auto, které jsme nedávno otestovali, brzy nepůjde objednat, na vyjádření českého zastoupení k plánu výroby však zatím čekáme.
Místo něj je tu nový vznětový šestiválec o objemu třech litrů s mild-hybridní technologií, který bude pohánět motorizace D200, D250 a D300. Nejsilnější verze motoru bude produkovat výkon 300 koní a 650 N.m točivého momentu. Akcelerace z 0 na 100 km/h pak bude záležitostí 6,7 sekundy.
Vyšší hmotnost vozů a tudíž i větší hlad po naftě tabulkově vykompenzuje mild-hybridní technika. Aby toho u defenderu nebylo málo, přibyl do nabídky motorizací ještě plug-in hybrid P400e. Ten je podle všeho podobný tomu v Range Roveru. Má dvoulitrový čtyřválec o výkonu 300 koní a elektromotor o výkonu 105 kW.
Plug-in hybrid disponuje kombinovaným výkonem 404 koní a 640 N.m točivého momentu. To stačí k akceleraci na stovku za 5,6 sekundy. Baterie o kapacitě 19,2 kWh vystačí na ujetí více než 40 kilometrů čistě na elektřinu. Pro Land Rover je ale nejdůležitější, že mu teď v tabulce svítí hodnota jen lehce přes 3l/100 km.
V tiskové zprávě značka uvádí, že plug-in hybridní motorizace je určena pro delší verzi karoserie 110. Motorizace P400 v nabídce zůstává. Vedle velkých změn v motorové nabídce dostal defender je nové možnosti individualizace.