Je jisté, že CX-90 bude pohánět i plug-in hybridní ústrojí, kombinující 141kW dvouapůllitrový čtyřválec se 129 elektrickými kW – systémový výkon činí 241 kW (327 k). Zdroj: Mazda

Je jisté, že CX-90 bude pohánět i plug-in hybridní ústrojí, kombinující 141kW dvouapůllitrový čtyřválec se 129 elektrickými kW – systémový výkon činí 241 kW (327 k). | Zdroj: Mazda

Dle zveřejněných snímků je celkem jasné, že bude mít pod kapotou zážehový šestiválec e-Skyactiv-G o objemu 3,3 litru s výkonem 209 kW (284 k) a točivým momentem 450 Nm. Zdroj: Mazda

Dle zveřejněných snímků je celkem jasné, že bude mít pod kapotou zážehový šestiválec e-Skyactiv-G o objemu 3,3 litru s výkonem 209 kW (284 k) a točivým momentem 450 Nm. | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda

Mazda CX-60 (2022) | Zdroj: Mazda

Dle zveřejněných snímků je celkem jasné, že bude mít pod kapotou zážehový šestiválec e-Skyactiv-G o objemu 3,3 litru s výkonem 209 kW (284 k) a točivým momentem 450 Nm. Zdroj: Mazda
Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda
Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda
Mazda CX-60 (2022) Zdroj: Mazda
16
Fotogalerie

Mazda opět láká na novou CX-90. Na nabídku motorů si zřejmě nikdo stěžovat nebude

Velké sedmimístné SUV s pořádnými motory bude brzy odhaleno. Emoce hodlá spojit s rozumnou elektrifikací.

Nová řada SUV od japonské automobilky začíná zaplňovat doposud slepá místa. Jako první přišla na řadu pětimístná evropská CX-60, k níž v dohledné době přibude sedmimístná CX-80. Americký trh dostane auta s čísly o desítku většími a dá se čekat, že i o něco štědřejšími rozměry. Za oceánem se tak mohou těšit na CX-70 a také CX-90, jejíž premiéra je na spadnutí.

S konkrétními detaily Mazda šetří, ale podle zveřejněných snímků je celkem jasné, že bude mít pod kapotou zážehový šestiválec e-Skyactiv-G o objemu 3,3 litru s výkonem 209 kW (284 k) a točivým momentem 450 Nm. Ten byl od léta příštího roku potvrzen pro menší CX-60 pro australský trh. Dále je jisté, že CX-90 bude pohánět i plug-in hybridní ústrojí, kombinující 141kW dvouapůllitrový čtyřválec se 129 elektrickými kW – systémový výkon činí 241 kW (327 k).

Nasazení naftového šestiválce o objemu 3,3 litru, který si budeme užívat zde v Evropě, je na americkém trhu bezpředmětné, stejně jako u mild hybridní benzinové verze s motorem 2.5 pro japonský trh. Z hlediska designu se dá se špetkou nadsázky čekat zvětšenina CX-60, přičemž Mazda hlásí, že půjde o "elegantní, odvážný a výkonný nástroj emocí." Uvidíme v lednu 2023.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud