Za nápadem, jak přední části aut ušetřit pár kilogramů stojí hodně inženýrského úsilí. Řeší se i bezpečnost.
Nosník přední nápravy má zajistit spojení nápravy a dalších komponentů se samonosnou karoserií. Musí být dostatečně pevný, což mu neusnadňuje velikost dílu, který především u vozů s koncepcí "všechno vpředu" musí poskytnout dostatek prostoru pro veškeré prvky řízení a další.
Rakouská společnost Magna nyní představuje prototyp tohoto dílu z karbonového vlákna. Nikoli na exotickém supersportu, ale na Fordu Fusion, který v Evropě známe jako aktuální Mondeo.
Hlavní výhodou tohoto řešení je pochopitelně snížení váhy. Magna uvádí redukci až 35 procent oproti standardnímu kovovému dílu. A to se v přední části zatížené motorem rozhodně počítá. Dalším benefitem má být nižší náročnost na smontování. Inženýři myslí i na stránku bezpečnosti. Karbon se totiž neumí v případě nehody srolovat jako kov, a tak je nosník navržen tak, aby pustil těžký motor pod sebe.
Do masové produkce, nikoli však nutně na Fordu, chtějí nosník z tohoto materiálu přinést ještě do konce letošního roku, nebo o tom minimálně rozhodnout. Ani Magna, ani Ford však teď ještě nevědí, jestli je toto řešení připraveno. "Několik dílů jsme před rokem instalovali našim klientům, kteří teď komponent testují. Na konci roku rozhodneme," uvedl pro Automotive News Andrew Swikowski, vedoucí projektu.