Oživování starých a jakýmkoliv způsobem významných modelů je nyní mezi automobilkami celkem populární. Něco jsme už viděli od  Aston Martinu , něco zase od  Jaguaru  či Land Roveru... | Bentley Corniche Zdroj: Bentley

Oživování starých a jakýmkoliv způsobem významných modelů je nyní mezi automobilkami celkem populární. Něco jsme už viděli od Aston Martinu, něco zase od Jaguaru či Land Roveru... | Bentley Corniche | Zdroj: Bentley

Teď se do řady přidává i Bentley, které se rozhodlo  ke svému 100. výročí  přivést zpátky na svět originální model Corniche. | Bentley Corniche Zdroj: Bentley

Teď se do řady přidává i Bentley, které se rozhodlo ke svému 100. výročí přivést zpátky na svět originální model Corniche. | Bentley Corniche | Zdroj: Bentley

Při svém uvedení v roce 1939 měl Corniche zastávat výkonnější variantu sedanu MkV. Auto dostalo aerodynamickou karoserii navrženou francouzským designérem Georgesem Paulinem... | Bentley Corniche Zdroj: Bentley

Při svém uvedení v roce 1939 měl Corniche zastávat výkonnější variantu sedanu MkV. Auto dostalo aerodynamickou karoserii navrženou francouzským designérem Georgesem Paulinem... | Bentley Corniche | Zdroj: Bentley

...a vyladěný řadový šestiválec o objemu 4,25 litru, se kterým při testování na okruhu Brooklands zvládlo upalovat rychlostí přes 160 km/h. | Bentley Corniche Zdroj: Bentley

...a vyladěný řadový šestiválec o objemu 4,25 litru, se kterým při testování na okruhu Brooklands zvládlo upalovat rychlostí přes 160 km/h. | Bentley Corniche | Zdroj: Bentley

Bohužel, jediný tehdy vyrobený exemplář byl ještě toho roku nabourán při dalším testování ve Francii. Zatímco však šasi putovalo zpátky domů do továrny Bentley v Derby, karoserii čekala oprava ve francouzském Dieppe. | Bentley Corniche Zdroj: Bentley

Bohužel, jediný tehdy vyrobený exemplář byl ještě toho roku nabourán při dalším testování ve Francii. Zatímco však šasi putovalo zpátky domů do továrny Bentley v Derby, karoserii čekala oprava ve francouzském Dieppe. | Bentley Corniche | Zdroj: Bentley

Se začátkem druhé světové války byl ale nádherný skelet později zničen během bombardování. | Bentley Corniche Zdroj: Bentley

Se začátkem druhé světové války byl ale nádherný skelet později zničen během bombardování. | Bentley Corniche | Zdroj: Bentley

Projekt znovuvytvoření jedinečného a navždy ztraceného Corniche započal už před pár lety na popud dobrovolníků z nadací Sira Henryho Royce a W.O. Bentleyho. | Bentley Corniche Zdroj: Bentley

Projekt znovuvytvoření jedinečného a navždy ztraceného Corniche započal už před pár lety na popud dobrovolníků z nadací Sira Henryho Royce a W.O. Bentleyho. | Bentley Corniche | Zdroj: Bentley

Až v únoru 2018 byl nicméně plán přenesen zpátky pod střechu automobilky Bentley, kde byl přidělen do rukou  personalizačního oddělení Mulliner.  | Bentley Corniche Zdroj: Bentley

Až v únoru 2018 byl nicméně plán přenesen zpátky pod střechu automobilky Bentley, kde byl přidělen do rukou personalizačního oddělení Mulliner. | Bentley Corniche | Zdroj: Bentley

K vytvoření staronového Corniche pomohla Bentley i celá řada dochovaných letitých dílů z období před druhou světovou válkou. Velká část dílů však musela být vyrobena znovu, včetně zmíněné karoserie. | Bentley Corniche Zdroj: Bentley

K vytvoření staronového Corniche pomohla Bentley i celá řada dochovaných letitých dílů z období před druhou světovou válkou. Velká část dílů však musela být vyrobena znovu, včetně zmíněné karoserie. | Bentley Corniche | Zdroj: Bentley

Ačkoliv Mulliner vycházel z dobových náčrtků, plánů a technických specifikací, k navržení některých součástek samozřejmě použil i moderní technologie. | Bentley Corniche Zdroj: Bentley

Ačkoliv Mulliner vycházel z dobových náčrtků, plánů a technických specifikací, k navržení některých součástek samozřejmě použil i moderní technologie. | Bentley Corniche | Zdroj: Bentley

Výsledek má být každopádně perfektní kopií původního auta. | Bentley Corniche Zdroj: Bentley

Výsledek má být každopádně perfektní kopií původního auta. | Bentley Corniche | Zdroj: Bentley

Dosud chybějící dílek v modelové historii Bentley se předvede naživo v září na přehlídce Salon Privé u Blenheimského paláce, kde Corniche doplní i další staré exempláře oslavující výročí automobilky. | Bentley Corniche (1939) Zdroj: Bentley

Dosud chybějící dílek v modelové historii Bentley se předvede naživo v září na přehlídce Salon Privé u Blenheimského paláce, kde Corniche doplní i další staré exempláře oslavující výročí automobilky. | Bentley Corniche (1939) | Zdroj: Bentley

Bentley Corniche (1939) Zdroj: Bentley

Bentley Corniche (1939) | Zdroj: Bentley

Bentley Corniche (1939) Zdroj: Bentley

Bentley Corniche (1939) | Zdroj: Bentley

Teď se do řady přidává i Bentley, které se rozhodlo  ke svému 100. výročí  přivést zpátky na svět originální model Corniche. | Bentley Corniche Zdroj: Bentley
Při svém uvedení v roce 1939 měl Corniche zastávat výkonnější variantu sedanu MkV. Auto dostalo aerodynamickou karoserii navrženou francouzským designérem Georgesem Paulinem... | Bentley Corniche Zdroj: Bentley
...a vyladěný řadový šestiválec o objemu 4,25 litru, se kterým při testování na okruhu Brooklands zvládlo upalovat rychlostí přes 160 km/h. | Bentley Corniche Zdroj: Bentley
Bohužel, jediný tehdy vyrobený exemplář byl ještě toho roku nabourán při dalším testování ve Francii. Zatímco však šasi putovalo zpátky domů do továrny Bentley v Derby, karoserii čekala oprava ve francouzském Dieppe. | Bentley Corniche Zdroj: Bentley
14
Fotogalerie

Bentley oživuje minulost. Znovu vytvořilo jedinečný Corniche, který ztratilo za války

K oslavám 100. výročí si Bentley dává ještě jeden dárek. Přivádí zpátky na svět Corniche, který má v historii automobilky důležité místo.

Oživování starých a jakýmkoliv způsobem významných modelů je nyní mezi automobilkami celkem populární. Něco jsme už viděli od Aston Martinu, něco zase od Jaguaru či Land Roveru... Teď se do řady přidává i Bentley, které se rozhodlo ke svému 100. výročí přivést zpátky na svět originální model Corniche.

Při svém uvedení v roce 1939 měl Corniche zastávat výkonnější variantu sedanu MkV. Auto dostalo aerodynamickou karoserii navrženou francouzským designérem Georgesem Paulinem a vyladěný řadový šestiválec o objemu 4,25 litru, se kterým při testování na okruhu Brooklands zvládlo upalovat rychlostí přes 160 km/h.

Bohužel, jediný tehdy vyrobený exemplář byl ještě toho roku nabourán při dalším testování ve Francii (viz galerie). Zatímco však šasi putovalo zpátky domů do továrny Bentley v Derby, karoserii čekala oprava ve francouzském Dieppe. Se začátkem druhé světové války byl ale nádherný skelet později zničen během bombardování.

Projekt znovuvytvoření jedinečného a navždy ztraceného Corniche započal už před pár lety na popud dobrovolníků z nadací Sira Henryho Royce a W.O. Bentleyho. Až v únoru 2018 byl nicméně plán přenesen zpátky pod střechu automobilky Bentley, kde byl přidělen do rukou personalizačního oddělení Mulliner.

K vytvoření staronového Corniche pomohla Bentley i celá řada dochovaných letitých dílů z období před druhou světovou válkou. Velká část dílů však musela být vyrobena znovu, včetně zmíněné karoserie. Ačkoliv Mulliner vycházel z dobových náčrtků, plánů a technických specifikací, k navržení některých součástek samozřejmě použil i moderní technologie.

Výsledek má být každopádně perfektní kopií původního auta. Dosud chybějící dílek v modelové historii Bentley se předvede naživo v září na přehlídce Salon Privé u Blenheimského paláce, kde Corniche doplní i další staré exempláře oslavující výročí automobilky.

Bentley

Bentley Motors Limited je britský výrobce luxusních automobilů. Společnost v roce 1919 založil Walter Owen Bentley. V roce 1931 koupil automobilku Rolls-Royce. Od roku 1998 patří Bentley do koncernu Volkswagen.

Bentley Continental GTBentley MulsanneBentley Flying SpurBentley Bentayga • Bentley Mulliner

Doporučujeme

Články odjinud