Horká novinka z Polska se dočkala pojmenování, navíc vám můžeme nabídnout i několik nových obrázků sériového provedení a nové technické informace.
Jméno Hussarya zřejmě ve většině čtenářů snadno evokuje název nového supersportovního modelu Pagani Huayra, který se představil na samém počátku loňského roku, nicméně polskou společnost Arrinera Automotive z vyloženého plagiátorství nařknout nelze. Jméno Hussarya bylo odvozeno od husarů.
Arrinera ponese jméno Hussarya
O přípravě nového supersportu vás informujeme průběžně, nicméně nyní již známe další technické podrobnosti a můžeme vám ukázat i nové počítačové obrázky vozu určeného pro sériovou výrobu. Ten se od prototypu poměrně výrazně liší, ale musíme bohužel konstatovat, že Hussarya nese řadu rysů vypůjčených z konkurenčních modelů renomovaných evropských automobilek, zejména pak nových Lamborghini.
Arrinera Hussarya má podvozek vyrobený převážně z vysokopevnostní oceli a kola zavěšena na víceprvkových závěsech. O vývoj celého podvozku se postaral britský konstruktér Lee Noble, jenž se do povědomí příznivců motorismu zapsal nejen vozy nesoucími jeho jméno, ale také stroji Ultima, Midtec nebo Rossion.
Některé stylistické prvky připomínají Lamborghini
Novinka má být 4 450 mm dlouhá, 2 056 mm široké a jen 1 190 mm vysoká, přičemž stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 695 mm a rozchodem kol 1 744 vpředu i vzadu. O pohon se stará osmiválec GM LS9 6,2 l z Chevroletu Corvette ZR1, jenž je prý schopen dosáhnout výkonu 650 koní (478 kW) a točivého momentu 820 Nm.
Detailní snímky nového polského supersportu jsme vám ukázali již dříve
Na tento agregát má navazovat převodovka Graziano, s níž bude Arrinera zrychlovat z klidu na 100 km/h za 3,2 s a na 200 km/h za 8,9 s a při pohotovostní hmotnosti okolo 1 300 kg dosáhne nejvyšší rychlosti 340 km/h. Prodeje mají být odstartovány na sklonku příštího roku a cena se má pohybovat v přepočtu okolo 3,2 mil. Kč.