Moc bychom se divili, kdyby ještě někdy Peugeot přivedl sporťák RCZ, nebo alespoň jemu podobný model, k životu. Naděje ale umírá poslední... Foto:  Czyzewski Design

Moc bychom se divili, kdyby ještě někdy Peugeot přivedl sporťák RCZ, nebo alespoň jemu podobný model, k životu. Naděje ale umírá poslední... | Foto: Czyzewski Design

Článků typu „co by kdyby“ je všude spousta a jsou založeny hlavně na spekulacích, zároveň ale věříme, že občas se dá trochu přimhouřit oko. Foto:  Czyzewski Design

Článků typu „co by kdyby“ je všude spousta a jsou založeny hlavně na spekulacích, zároveň ale věříme, že občas se dá trochu přimhouřit oko. | Foto: Czyzewski Design

Obzvláště, když se jedná o auto, které koncem minulého desetiletí slušně rozbilo každodenní českou šeď a dodnes na něm spočine oko nejednoho motoristického nadšence. Foto:  Czyzewski Design

Obzvláště, když se jedná o auto, které koncem minulého desetiletí slušně rozbilo každodenní českou šeď a dodnes na něm spočine oko nejednoho motoristického nadšence. | Foto: Czyzewski Design

 Řeč je o Peugeotu RCZ , sportovním kupé s uspořádáním interiéru 2+2, napříč uloženými motory a pohonem předních kol. Foto:  Czyzewski Design

Řeč je o Peugeotu RCZ, sportovním kupé s uspořádáním interiéru 2+2, napříč uloženými motory a pohonem předních kol. | Foto: Czyzewski Design

Jeho premiéra proběhla v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu a nelze říci, že by šlo vyloženě o malosériové auto. Foto:  Czyzewski Design

Jeho premiéra proběhla v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu a nelze říci, že by šlo vyloženě o malosériové auto. | Foto: Czyzewski Design

Výrobu zajišťoval závod Magna Steyr v Rakousku a během prvního roku produkce sjelo z výrobní linky skoro třicet tisíc exemplářů. Foto:  Czyzewski Design

Výrobu zajišťoval závod Magna Steyr v Rakousku a během prvního roku produkce sjelo z výrobní linky skoro třicet tisíc exemplářů. | Foto: Czyzewski Design

V únoru 2013, necelé tři roky od oficiálního spuštění výroby, byl na světě rudý exemplář s pořadovým číslem 50.000. Foto:  Czyzewski Design

V únoru 2013, necelé tři roky od oficiálního spuštění výroby, byl na světě rudý exemplář s pořadovým číslem 50.000. | Foto: Czyzewski Design

Vůz prožil standardní šestiletý životní cyklus a na podzim roku 2015 byla jeho výroba ukončena. Foto:  Czyzewski Design

Vůz prožil standardní šestiletý životní cyklus a na podzim roku 2015 byla jeho výroba ukončena. | Foto: Czyzewski Design

Prodával se s motorem 1.6 THP o výkonu 115 a 147 kW, specialitou byla vyladěná verze RCZ R s výkonem 199 kW. Foto:  Czyzewski Design

Prodával se s motorem 1.6 THP o výkonu 115 a 147 kW, specialitou byla vyladěná verze RCZ R s výkonem 199 kW. | Foto: Czyzewski Design

Vůz dokonce nabízel i nafťák, a sice dvoulitr HDi s výkonem 120 kW. Kdekdo by mohl říci, že šlo o francouzskou odpověď na Audi TT, které se vyrábí dodnes, ale údajně má taky na kahánku. Foto:  Czyzewski Design

Vůz dokonce nabízel i nafťák, a sice dvoulitr HDi s výkonem 120 kW. Kdekdo by mohl říci, že šlo o francouzskou odpověď na Audi TT, které se vyrábí dodnes, ale údajně má taky na kahánku. | Foto: Czyzewski Design

A teď přichází to „co by kdyby“. Přivedl nás na něj designér Piotr Czyzewski,  jehož webovky jsou plné zajímavých projektů  z oblasti průmyslového designu. Foto:  Czyzewski Design

A teď přichází to „co by kdyby“. Přivedl nás na něj designér Piotr Czyzewski, jehož webovky jsou plné zajímavých projektů z oblasti průmyslového designu. | Foto: Czyzewski Design

Najdete mezi nimi i nástupce Peugeotu RCZ, v jehož případě autor vycházel z původního konceptu s krátkou přídí, širokými blatníky a kontrastními střešními oblouky. Foto:  Czyzewski Design

Najdete mezi nimi i nástupce Peugeotu RCZ, v jehož případě autor vycházel z původního konceptu s krátkou přídí, širokými blatníky a kontrastními střešními oblouky. | Foto: Czyzewski Design

Na tento základ autor aplikoval prvky současných modelů vozů Peugeot, hlavně pak z modelu 508, z nějž pochází interiér. Foto:  Czyzewski Design

Na tento základ autor aplikoval prvky současných modelů vozů Peugeot, hlavně pak z modelu 508, z nějž pochází interiér. | Foto: Czyzewski Design

Výsledek vypadá fantasticky, jen je škoda, že nic takového nebo tomu podobného zřejmě nikdy nevznikne. Doba totiž takovým autům nepřeje.    Foto:  Czyzewski Design

Výsledek vypadá fantasticky, jen je škoda, že nic takového nebo tomu podobného zřejmě nikdy nevznikne. Doba totiž takovým autům nepřeje.    | Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

 Foto:  Czyzewski Design

| Foto: Czyzewski Design

Článků typu „co by kdyby“ je všude spousta a jsou založeny hlavně na spekulacích, zároveň ale věříme, že občas se dá trochu přimhouřit oko. Foto:  Czyzewski Design
Obzvláště, když se jedná o auto, které koncem minulého desetiletí slušně rozbilo každodenní českou šeď a dodnes na něm spočine oko nejednoho motoristického nadšence. Foto:  Czyzewski Design
 Řeč je o Peugeotu RCZ , sportovním kupé s uspořádáním interiéru 2+2, napříč uloženými motory a pohonem předních kol. Foto:  Czyzewski Design
Jeho premiéra proběhla v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu a nelze říci, že by šlo vyloženě o malosériové auto. Foto:  Czyzewski Design
30
Fotogalerie

Kdyby vznikl nový Peugeot RCZ, mohl by vypadat nějak takto. Líbil by se vám?

Moc bychom se divili, kdyby ještě někdy Peugeot přivedl sporťák RCZ, nebo alespoň jemu podobný model, k životu. Naděje ale umírá poslední...

Článků typu „co by kdyby“ je všude spousta a jsou založeny hlavně na spekulacích, zároveň ale věříme, že občas se dá trochu přimhouřit oko. Obzvláště, když se jedná o auto, které koncem minulého desetiletí slušně rozbilo každodenní českou šeď a dodnes na něm spočine oko nejednoho motoristického nadšence.

Řeč je o Peugeotu RCZ, sportovním kupé s uspořádáním interiéru 2+2, napříč uloženými motory a pohonem předních kol. Jeho premiéra proběhla v roce 2009 na autosalonu ve Frankfurtu a nelze říci, že by šlo vyloženě o malosériové auto. Výrobu zajišťoval závod Magna Steyr v Rakousku a během prvního roku produkce sjelo z výrobní linky skoro třicet tisíc exemplářů. V únoru 2013, necelé tři roky od oficiálního spuštění výroby, byl na světě rudý exemplář s pořadovým číslem 50.000.

Vůz prožil standardní šestiletý životní cyklus a na podzim roku 2015 byla jeho výroba ukončena. Prodával se s motorem 1.6 THP o výkonu 115 a 147 kW, specialitou byla vyladěná verze RCZ R s výkonem 199 kW. Vůz dokonce nabízel i nafťák, a sice dvoulitr HDi s výkonem 120 kW. Kdekdo by mohl říci, že šlo o francouzskou odpověď na Audi TT, které se vyrábí dodnes, ale údajně má taky na kahánku. Mohl by z něj být elektrický crossover…

A teď přichází to „co by kdyby“. Přivedl nás na něj designér Piotr Czyzewski, jehož webovky jsou plné zajímavých projektů z oblasti průmyslového designu. Najdete mezi nimi i nástupce Peugeotu RCZ, v jehož případě autor vycházel z původního konceptu s krátkou přídí, širokými blatníky a kontrastními střešními oblouky. Na tento základ autor aplikoval prvky současných modelů vozů Peugeot, hlavně pak z modelu 508, z nějž pochází interiér. Výsledek vypadá fantasticky, jen je škoda, že nic takového nebo tomu podobného zřejmě nikdy nevznikne. Doba totiž takovým autům nepřeje.

Foto: Czyzewski Design

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud