První elektromobil Škoda vyjede rok po plug-in hybridním Superbu a vznikat bude v hlavním závodě v Mladé Boleslavi.

První elektromobil Škoda vyjede rok po plug-in hybridním Superbu a vznikat bude v hlavním závodě v Mladé Boleslavi.

Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem.

Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem.

Elektrifikace modelů podle automobilky představuje významný krok k naplnění Strategie 2025.

Elektrifikace modelů podle automobilky představuje významný krok k naplnění Strategie 2025.

Do roku 2025 chce Škoda vyrábět pět elektrických modelů v různých segmentech.

Do roku 2025 chce Škoda vyrábět pět elektrických modelů v různých segmentech.

Využívat by měly platformu MEB, která je velmi podobná základu vozů automobilky Tesla – s elektromotorem u každé z náprav, půjde-li o čtyřkolku, a s akumulátory umístěnými v podlaze.

Využívat by měly platformu MEB, která je velmi podobná základu vozů automobilky Tesla – s elektromotorem u každé z náprav, půjde-li o čtyřkolku, a s akumulátory umístěnými v podlaze.

Vision E je vybaven dvěma elektromotory o souhrnném výkonu 225 kW a s využitím rekuperace energie má být schopen na jedno nabití ujet až 500 kilometrů.

Vision E je vybaven dvěma elektromotory o souhrnném výkonu 225 kW a s využitím rekuperace energie má být schopen na jedno nabití ujet až 500 kilometrů.

Hlavně ale zvládá třetí úroveň autonomní jízdy (ADAS 3), což mu dovoluje samočinně se pohybovat v kolonách, držet se v jízdním pruhu i předjíždět nebo zajíždět a vyjíždět z parkovacích míst.

Hlavně ale zvládá třetí úroveň autonomní jízdy (ADAS 3), což mu dovoluje samočinně se pohybovat v kolonách, držet se v jízdním pruhu i předjíždět nebo zajíždět a vyjíždět z parkovacích míst.

Systém funguje na bázi nejrůznějších radarů a kamer, které neustále sledují okolí.

Systém funguje na bázi nejrůznějších radarů a kamer, které neustále sledují okolí.

Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem.
Elektrifikace modelů podle automobilky představuje významný krok k naplnění Strategie 2025.
Do roku 2025 chce Škoda vyrábět pět elektrických modelů v různých segmentech.
Využívat by měly platformu MEB, která je velmi podobná základu vozů automobilky Tesla – s elektromotorem u každé z náprav, půjde-li o čtyřkolku, a s akumulátory umístěnými v podlaze.
22
Fotogalerie

Mladá Boleslav se brzy stane městem elektromobilů. Škoda to rozjede ve velkém

První elektrický model značky Škoda vyjede do světa už v roce 2020. Automobilka jej bude vyrábět v Mladé Boleslavi, kde nyní vznikají modely Fabia, Rapid a Octavia.

Dříve, než škodovka vyrobí první plně elektrické auto, dorazí plug-in hybridní varianta vlajkové lodi Superb (vznikat bude v Kvasinách). S tou se aktuálně počítá už na rok 2019 a bude sdílet techniku s Volkswagenem Passat GTE. Vedle toho bude Škoda v Kvasinkách vyrábět řadu komponentů pro plug-in hybridy celého koncernu Volkswagen.

První elektromobil Škoda vyjede rok po plug-in hybridním Superbu a vznikat bude v hlavním závodě v Mladé Boleslavi. Půjde o produkční verzi konceptu Vision E, který automobilka představila letos v Šanghaji a v lehce upravené podobě později ve Frankfurtu nad Mohanem. Elektrifikace modelů podle automobilky představuje významný krok k naplnění Strategie 2025.

Do roku 2025 chce Škoda vyrábět pět elektrických modelů v různých segmentech. Využívat by měly platformu MEB, která je velmi podobná základu vozů automobilky Tesla – s elektromotorem u každé z náprav, půjde-li o čtyřkolku, a s akumulátory umístěnými v podlaze. Vision E je vybaven dvěma elektromotory o souhrnném výkonu 225 kW a s využitím rekuperace energie má být schopen na jedno nabití ujet až 500 kilometrů.

Hlavně ale zvládá třetí úroveň autonomní jízdy (ADAS 3), což mu dovoluje samočinně se pohybovat v kolonách, držet se v jízdním pruhu i předjíždět nebo zajíždět a vyjíždět z parkovacích míst. Systém funguje na bázi nejrůznějších radarů a kamer, které neustále sledují okolí.

V určité míře se s ním můžeme setkat už dnes. Kupříkladu Volkswagen Arteon umí na dálnici v případě potřeby sám zajet ke krajnici a aktivovat výstražná světla, což představuje jeden z mnoha dílků skládačky systémů ADAS. Konkrétně Arteon zvládá úroveň ADAS 2 z celkem pěti možných. Jak vypadá nejvyšší úroveň v praxi, ukázal ve Frankfurtu koncept Audi Aicon. Ten už nemá pedály ani volant...

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud