Foto: Generals Motors

| Foto: Generals Motors

Koncern General Motors představil odvážný plán pro testování svých autonomních vozů: nechat je jezdit po veřejných komunikacích bez volantů. Podle  agentury Reuters  již požádal National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) o potřebné povolení. Foto: Generals Motors

Koncern General Motors představil odvážný plán pro testování svých autonomních vozů: nechat je jezdit po veřejných komunikacích bez volantů. Podle agentury Reuters již požádal National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) o potřebné povolení. | Foto: Generals Motors

Dotyčná společnost je evidentně přesvědčena o tom, že její samořídící automobily nepotřebují dozor řidičů, kteří by nad nimi v případě nějaké potenciálně nebezpečné situace mohli převzít kontrolu. Otázkou však je, zda se nejedná o přehnaně velký optimismus.

Dotyčná společnost je evidentně přesvědčena o tom, že její samořídící automobily nepotřebují dozor řidičů, kteří by nad nimi v případě nějaké potenciálně nebezpečné situace mohli převzít kontrolu. Otázkou však je, zda se nejedná o přehnaně velký optimismus.

 „Budou kolem toho velké dohady, protože by to bylo poprvé, kdy by taková akce byla schválena,“   uvedl  úřadující administrátor NHTSA James Owens a dodal, že finální rozhodnutí padne příští rok.

„Budou kolem toho velké dohady, protože by to bylo poprvé, kdy by taková akce byla schválena,“ uvedl úřadující administrátor NHTSA James Owens a dodal, že finální rozhodnutí padne příští rok.

Ministryně dopravy Spojených států Elaine Chao se k tomuto nápadu staví s despektem. Ve svém vyjádření mj. připomněla nesčetné přísliby, které firmy vyrábějící samořídící vozy později musely odvolat.

Ministryně dopravy Spojených států Elaine Chao se k tomuto nápadu staví s despektem. Ve svém vyjádření mj. připomněla nesčetné přísliby, které firmy vyrábějící samořídící vozy později musely odvolat.

 „Myslím, že náročnost byla mnohem větší, než si řada velice optimistických obhájců myslela,“   konstatovala .

„Myslím, že náročnost byla mnohem větší, než si řada velice optimistických obhájců myslela,“ konstatovala.

 Foto: Generals Motors

| Foto: Generals Motors

 Foto: Generals Motors

| Foto: Generals Motors

Koncern General Motors představil odvážný plán pro testování svých autonomních vozů: nechat je jezdit po veřejných komunikacích bez volantů. Podle  agentury Reuters  již požádal National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) o potřebné povolení. Foto: Generals Motors
Dotyčná společnost je evidentně přesvědčena o tom, že její samořídící automobily nepotřebují dozor řidičů, kteří by nad nimi v případě nějaké potenciálně nebezpečné situace mohli převzít kontrolu. Otázkou však je, zda se nejedná o přehnaně velký optimismus.
 „Budou kolem toho velké dohady, protože by to bylo poprvé, kdy by taková akce byla schválena,“   uvedl  úřadující administrátor NHTSA James Owens a dodal, že finální rozhodnutí padne příští rok.
Ministryně dopravy Spojených států Elaine Chao se k tomuto nápadu staví s despektem. Ve svém vyjádření mj. připomněla nesčetné přísliby, které firmy vyrábějící samořídící vozy později musely odvolat.
9
Fotogalerie

GM se žene do průšvihu. Na veřejné silnice chce vypustit auta bez volantů

Testování autonomních vozů v běžném provozu je dnes už celkem běžný jev. Koncern GM si myslí, že volanty už pro další testování nebudou potřeba.

Koncern General Motors představil odvážný plán pro testování svých autonomních vozů: nechat je jezdit po veřejných komunikacích bez volantů. Podle agentury Reuters již požádal National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) o potřebné povolení.

Dotyčná společnost je evidentně přesvědčena o tom, že její samořídící automobily nepotřebují dozor řidičů, kteří by nad nimi v případě nějaké potenciálně nebezpečné situace mohli převzít kontrolu. Otázkou však je, zda se nejedná o přehnaně velký optimismus.

General Motors se teoreticky může stát prvním subjektem, který něco takového vyzkouší. Například Waymo nedávno rovněž dospělo k závěru, že v jeho autonomních taxících již nemusí být přítomni řidiči, nicméně volanty i pedály ponechalo.

Rozhodne se příští rok

„Budou kolem toho velké dohady, protože by to bylo poprvé, kdy by taková akce byla schválena,“ uvedl úřadující administrátor NHTSA James Owens a dodal, že finální rozhodnutí padne příští rok.

Ministryně dopravy Spojených států Elaine Chao se k tomuto nápadu staví s despektem. Ve svém vyjádření mj. připomněla nesčetné přísliby, které firmy vyrábějící samořídící vozy později musely odvolat.

„Myslím, že náročnost byla mnohem větší, než si řada velice optimistických obhájců myslela,“ konstatovala.

Doporučujeme

Články odjinud