9
Fotogalerie

Peugeot 908 V12 HDI, naftový speciál definitivně

Francouzská automobilka představila finální podobu svého okruhového speciálu 908, který se bude v letošní sezóně účastnit vytrvalostních závodů. V první sezóně pouze na evropských oválech a tratích, ovšem pokud se nic nepředvídatelného nestane, za rok zkusí celou sezónu.

Na okruhu bude mít v podstatě jediného soupeře a to Audi R10 V12 TDI, která vyhrála celkové pořadí vytrvalostních závodů v loňské sezóně. Tím se Audi R10 stalo prvním naftovým vozem, kterému se toto podařilo.

Velký mediální zájem a velká propagace se pak podepsaly na vzniku dalšího okruhového naftového vozu. Dvanáct válců, 5,5 litru, 700 koní a 1200 Nm se spolu s dvojicí filtrů pevných částic budou pod kapotou Peugeotu 908 snažit zvítězit nad Audi.

A pokud si myslíte, že Peugeot nemá šanci, pak je třeba připomenout si úspěchy z počátku devadesátých let, kdy prototypy této automobilky ve vytrvalostních závodech dominovaly.

Tip: Podrobné představení Peugeotu 908 HDI FAP V12 naleznete zde.

Nezodpovězená tak zůstává pouze jediná otázka. Zda Peugeot využije svůj naftový dvanáctiválec i ve svých civilních vozech. Audi toto zvládlo a 12V TDI se objeví v modelech R8 a Q7. Peugeot ale v současné chvíli vozy podobných tříd nedisponuje, a tak zřejmě zůstane jen u propagace prostřednictvím vystupování na závodních tratích.

1.jpg 2.jpg 3.jpg
4.jpg 5.jpg 6.jpg
7.jpg 8.jpg 9.jpg
Peugeot 908 V12 HDI a jeho naftové srdce

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud