Nové modely Turbo a Turbo S mají podhodnocené parametry zrychlení a maximální rychlosti. I výkon motoru by mohl být vyšší.
Porsche nedávno představilo modernizovaný model 911 Turbo a Turbo S. Asi nejdůležitější údaj se týká výkonu motorů. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný plochý šestiválec 3,8 l totiž nyní dosahuje výkonu 397 kW (540 k) nebo dokonce 427 kW (580 k) v případě modelu Turbo S.
Porsche 911 Turbo a Turbo S jsou ve skutečnosti ještě rychlejší, než udává automobilka
Zrychlení 0-100 km/h trvá novému Turbu podle oficiálních údajů 3,0 s, Turbo S to zvládne jen za 2,9 s. Podle představitelů automobilky jsou však tyto hodnoty spíše opatrné, realita by měla být ještě lepší.
„Těch 2,9 sekundy je velmi konzervativní hodnota. Měli by ji dosáhnout i průměrní řidiči za běžných podmínek,“ řekl magazínu Motoring August Achleitner, viceprezident programu 911. Dodává, že při interních testech dosáhla nová 911 Turbo S na zrychlení 0-100 km/h za 2,6 až 2,7 sekundy.
Porsche představilo nová Turba na modernizovaném okruhu v jihoafrickém Kyalami. Porsche 911 Turbo a Turbo S mají standardně pohon všech kol
To by z Turba S dělalo vlastně stejně rychlé auto jako supersport 918 Spyder. Jen pro zajímavost, Bugatti Veyron má udávané zrychlení 2,5 sekundy. Porsche 911 Turbo S by bylo dokonce rychlejší než McLaren P1.
„Pesimismus“ Porsche při uvádění dynamických parametrů je dobře známý. Už léta je vcelku běžné, že motoristická média naměří lepší akceleraci, než jakou firma udává. To přitom u jiných značek zdaleka není pravidlem.
Automobilka také přiznává, že hodnoty točivého momentu a výkonu nových modelů 911 Turbo (540 k a 700 Nm) a Turbo S (580 k a 750 Nm) jsou zvolené s ohledem na spotřebu emise. Motor i převodovka PDK by při zachování provozní spolehlivosti měly na víc. Stejný „problém“ s emisemi řeší třeba Lexus u nástupce LFA.