Hybridní offroad Ferin Pioneer navrhl bývalý konstruktér Ferrari a McLarenu Ben Scott-Geddes. Zdroj: Fering

Hybridní offroad Ferin Pioneer navrhl bývalý konstruktér Ferrari a McLarenu Ben Scott-Geddes. | Zdroj: Fering

Každou nápravu pohání jeden elektromotor, převodovka je čistě mechanická a diferenciály také – to vše kvůli jednoduchosti. Řidič může volit mezi pohonem jedné nápravy, nebo obou. Zdroj: Fering

Každou nápravu pohání jeden elektromotor, převodovka je čistě mechanická a diferenciály také – to vše kvůli jednoduchosti. Řidič může volit mezi pohonem jedné nápravy, nebo obou. | Zdroj: Fering

Energii motory čerpají z LTO (lithium-titanátové) baterie, jejíž výhodou je rychlé nabíjení, ale nevýhodou nízká energetická hustota – na objem a hmotnost se do ní vejde méně. Zdroj: Fering

Energii motory čerpají z LTO (lithium-titanátové) baterie, jejíž výhodou je rychlé nabíjení, ale nevýhodou nízká energetická hustota – na objem a hmotnost se do ní vejde méně. | Zdroj: Fering

uto kombinaci vlastností má optimalizovat tříválcový dobíjecí motor na bionaftu, který je schopen poskytovat energii elektromotorům při normální jízdě, zatím co extrémní spotřebu v terénu vykryje baterie s dojezdem až 80 kilometrů. Zdroj: Fering

uto kombinaci vlastností má optimalizovat tříválcový dobíjecí motor na bionaftu, který je schopen poskytovat energii elektromotorům při normální jízdě, zatím co extrémní spotřebu v terénu vykryje baterie s dojezdem až 80 kilometrů. | Zdroj: Fering

Točivý moment má maximální hodnotu 600 Nm, výkon není známý. Fering Pioneer váží zhruba 1500 kilogramů a stejnou hmotnost i uveze/utáhne. I s téměř vybitými bateriemi slibuje spotřebu okolo 4,7 l/100 km a dojezd až 7000 kilometrů. Zdroj: Fering

Točivý moment má maximální hodnotu 600 Nm, výkon není známý. Fering Pioneer váží zhruba 1500 kilogramů a stejnou hmotnost i uveze/utáhne. I s téměř vybitými bateriemi slibuje spotřebu okolo 4,7 l/100 km a dojezd až 7000 kilometrů. | Zdroj: Fering

Každou nápravu pohání jeden elektromotor, převodovka je čistě mechanická a diferenciály také – to vše kvůli jednoduchosti. Řidič může volit mezi pohonem jedné nápravy, nebo obou. Zdroj: Fering
Energii motory čerpají z LTO (lithium-titanátové) baterie, jejíž výhodou je rychlé nabíjení, ale nevýhodou nízká energetická hustota – na objem a hmotnost se do ní vejde méně. Zdroj: Fering
uto kombinaci vlastností má optimalizovat tříválcový dobíjecí motor na bionaftu, který je schopen poskytovat energii elektromotorům při normální jízdě, zatím co extrémní spotřebu v terénu vykryje baterie s dojezdem až 80 kilometrů. Zdroj: Fering
Točivý moment má maximální hodnotu 600 Nm, výkon není známý. Fering Pioneer váží zhruba 1500 kilogramů a stejnou hmotnost i uveze/utáhne. I s téměř vybitými bateriemi slibuje spotřebu okolo 4,7 l/100 km a dojezd až 7000 kilometrů. Zdroj: Fering
5
Fotogalerie

Fering Pioneer ujede až 7000 km. Navrhl ho bývalý konstruktér Ferrari a McLarenu

Jednou z mála oblastí, kam ještě nezasáhla elektromobilita, jsou extrémní terénní stroje. Tento vypadá opravdu slibně a díky chytré technice a minimalistickému přístupu zvládne téměř nemožné.

Za touto zdánlivě primitivní krabicí s obřími koly stojí pan Ben Scott-Geddes. Pracoval na technice u McLarenu i Ferrari, odkud si evidentně odnesl spoustu zkušeností. Stroj, který navrhnul, se jmenuje Fering Pioneer a striktně vyznává funkčnost místo stylu. A má docela zajímavou techniku.

Každou nápravu pohání jeden elektromotor, převodovka je čistě mechanická a diferenciály také – to vše kvůli jednoduchosti. Řidič může volit mezi pohonem jedné nápravy, nebo obou. Energii čerpají z LTO (lithium-titanátové) baterie, jejíž výhodou je rychlé nabíjení, ale nevýhodou nízká energetická hustota – na objem a hmotnost se do ní vejde méně. Tuto kombinaci vlastností má optimalizovat tříválcový dobíjecí motor na bionaftu, který je schopen poskytovat energii elektromotorům při normální jízdě, zatímco extrémní spotřebu v terénu vykryje baterie s dojezdem až 80 kilometrů.

Točivý moment má maximální hodnotu 600 Nm, výkon není známý. Fering Pioneer váží zhruba 1500 kilogramů a stejnou hmotnost i uveze/utáhne. I s téměř vybitými bateriemi slibuje spotřebu okolo 4,7 l/100 km a dojezd až 7000 kilometrů – a v rukávu má další eso. Na ráfky v rozměru 22,5 palce se vejdou běžné pneumatiky pro náklaďáky, takže náhradu po defektu sežene prakticky po celém světě. Nyní probíhá důkladné testování prototypu a zastavili se také první potenciální zákazníci, výroba má být spuštěna v první polovině příštího roku.

Doporučujeme

Články odjinud