Ferrari dále rozšiřuje svou řadu speciálních modelů Icona pro sběratele. Po dřívějších  barchettách Monza SP1 a SP2  tak přichází Daytona SP3... | Ferrari Daytona SP3 Zdroj: Ferrari

Ferrari dále rozšiřuje svou řadu speciálních modelů Icona pro sběratele. Po dřívějších barchettách Monza SP1 a SP2 tak přichází Daytona SP3... | Ferrari Daytona SP3 | Zdroj: Ferrari

...supersport s uprostřed uloženým dvanáctiválcem odkazující na ikonické závodní prototypy 330 P3/4, 350 Can-Am nebo 512 S. A přestože se to nemusí zdát, v určitých oblastech jde na věc hezky postaru. | Ferrari Daytona SP3 Zdroj: Ferrari

...supersport s uprostřed uloženým dvanáctiválcem odkazující na ikonické závodní prototypy 330 P3/4, 350 Can-Am nebo 512 S. A přestože se to nemusí zdát, v určitých oblastech jde na věc hezky postaru. | Ferrari Daytona SP3 | Zdroj: Ferrari

Na rozdíl do předchozích modelů Icona má nová Daytona vlastní šasi, nestaví tedy na již existujícím základu. Pro samotné šasi a karoserii Ferrari přirozeně využilo karbonových vláken a kevlaru. | Ferrari Daytona SP3 Zdroj: Ferrari

Na rozdíl do předchozích modelů Icona má nová Daytona vlastní šasi, nestaví tedy na již existujícím základu. Pro samotné šasi a karoserii Ferrari přirozeně využilo karbonových vláken a kevlaru. | Ferrari Daytona SP3 | Zdroj: Ferrari

Automobilka přitom uvádí, že jde o její nejaerodynamičtější mode bez použití jakýchkoliv aktivní prvků. Suchá hmotnost silničně homologovaného supersportu je 1485 kg. | Ferrari Daytona SP3 Zdroj: Ferrari

Automobilka přitom uvádí, že jde o její nejaerodynamičtější mode bez použití jakýchkoliv aktivní prvků. Suchá hmotnost silničně homologovaného supersportu je 1485 kg. | Ferrari Daytona SP3 | Zdroj: Ferrari

Uprostřed našel místo známý atmosféricky plněný V12 o objemu 6,5 litru původem z  812 Competizione . | Ferrari Daytona SP3 Zdroj: Ferrari

Uprostřed našel místo známý atmosféricky plněný V12 o objemu 6,5 litru původem z 812 Competizione. | Ferrari Daytona SP3 | Zdroj: Ferrari

Motor však inženýři pro Daytonu dále vyladili. Došlo na redukci hmotnosti s titanovými a karbonovými díly, novými písty, lehčí klikovou hřídelí nebo přepracovaným sáním. | Ferrari Daytona SP3 Zdroj: Ferrari

Motor však inženýři pro Daytonu dále vyladili. Došlo na redukci hmotnosti s titanovými a karbonovými díly, novými písty, lehčí klikovou hřídelí nebo přepracovaným sáním. | Ferrari Daytona SP3 | Zdroj: Ferrari

Oproti 812 Competizione (830 k/610 kW; 692 N.m) tak motor v Daytoně produkuje výkon 840 koní (618 kW) a točivý moment 697 N.m., zatímco omezovač naleznete opět v 9500 ot./min. Síla míří na zadní kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. | Ferrari Daytona SP3 Zdroj: Ferrari

Oproti 812 Competizione (830 k/610 kW; 692 N.m) tak motor v Daytoně produkuje výkon 840 koní (618 kW) a točivý moment 697 N.m., zatímco omezovač naleznete opět v 9500 ot./min. Síla míří na zadní kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. | Ferrari Daytona SP3 | Zdroj: Ferrari

Dynamika novinky je samozřejmě úžasná, na 100 km/h akceleruje z místa za 2,85 sekundy, na 200 km/h pokračuje za 7,4 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti přes 340 km/h. | Ferrari 330 P3/4 Zdroj: Ferrari

Dynamika novinky je samozřejmě úžasná, na 100 km/h akceleruje z místa za 2,85 sekundy, na 200 km/h pokračuje za 7,4 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti přes 340 km/h. | Ferrari 330 P3/4 | Zdroj: Ferrari

Palubní deska v kabině připomíná  plug-in hybrid SF90 , ačkoliv se dočkala řady změn. Velký přístrojový displej a dotykové plochy včetně ovládacích prvků na volantu jsou samozřejmě poslední technikou Ferrari. | Ferrari 330 P3/4 Zdroj: Ferrari

Palubní deska v kabině připomíná plug-in hybrid SF90, ačkoliv se dočkala řady změn. Velký přístrojový displej a dotykové plochy včetně ovládacích prvků na volantu jsou samozřejmě poslední technikou Ferrari. | Ferrari 330 P3/4 | Zdroj: Ferrari

Nové sedačky jsou pevně uchyceny k šasi, nastavitelná je v tomto případě vzdálenost pedálů. | Ferrari 512 S Zdroj: Ferrari

Nové sedačky jsou pevně uchyceny k šasi, nastavitelná je v tomto případě vzdálenost pedálů. | Ferrari 512 S | Zdroj: Ferrari

Ferrari vyrobí 599 exemplářů Daytony SP3, tedy o stovku více než dua Monza SP1 a SP2. Prioritu k získání nového limitovaného speciálu pak dostanou právě majitelé dřívějších modelů série Icona. | Ferrari 350 Can-Am Zdroj: Ferrari

Ferrari vyrobí 599 exemplářů Daytony SP3, tedy o stovku více než dua Monza SP1 a SP2. Prioritu k získání nového limitovaného speciálu pak dostanou právě majitelé dřívějších modelů série Icona. | Ferrari 350 Can-Am | Zdroj: Ferrari

Dodávky prvních kusů mají započít na konci roku 2022. Základní cenovka je 2 miliony eur (asi 50,8 milionu korun). | Ferrari 350 Can-Am Zdroj: Ferrari

Dodávky prvních kusů mají započít na konci roku 2022. Základní cenovka je 2 miliony eur (asi 50,8 milionu korun). | Ferrari 350 Can-Am | Zdroj: Ferrari

...supersport s uprostřed uloženým dvanáctiválcem odkazující na ikonické závodní prototypy 330 P3/4, 350 Can-Am nebo 512 S. A přestože se to nemusí zdát, v určitých oblastech jde na věc hezky postaru. | Ferrari Daytona SP3 Zdroj: Ferrari
Na rozdíl do předchozích modelů Icona má nová Daytona vlastní šasi, nestaví tedy na již existujícím základu. Pro samotné šasi a karoserii Ferrari přirozeně využilo karbonových vláken a kevlaru. | Ferrari Daytona SP3 Zdroj: Ferrari
Automobilka přitom uvádí, že jde o její nejaerodynamičtější mode bez použití jakýchkoliv aktivní prvků. Suchá hmotnost silničně homologovaného supersportu je 1485 kg. | Ferrari Daytona SP3 Zdroj: Ferrari
Uprostřed našel místo známý atmosféricky plněný V12 o objemu 6,5 litru původem z  812 Competizione . | Ferrari Daytona SP3 Zdroj: Ferrari
12
Fotogalerie

Nové Ferrari Daytona SP3 oficiálně: Další limitka kašle na hybridy i aktivní aero

Atmosféra uprostřed, žádné aktivní aero… na staré závoďáky odkazuje Ferrari uctivě.

Ferrari dále rozšiřuje svou řadu speciálních modelů Icona pro sběratele. Po dřívějších barchettách Monza SP1 a SP2 tak přichází Daytona SP3, supersport s uprostřed uloženým dvanáctiválcem odkazující na ikonické závodní prototypy 330 P3/4, 350 Can-Am nebo 512 S. A přestože se to nemusí zdát, v určitých oblastech jde na věc hezky postaru.

Na rozdíl do předchozích modelů Icona má nová Daytona vlastní šasi, nestaví tedy na již existujícím základu. Pro samotné šasi a karoserii Ferrari přirozeně využilo karbonových vláken a kevlaru. Automobilka přitom uvádí, že jde o její nejaerodynamičtější model bez použití jakýchkoliv aktivní prvků. Suchá hmotnost silničně homologovaného supersportu je 1485 kg.

Uprostřed našel místo známý atmosféricky plněný V12 o objemu 6,5 litru původem z 812 Competizione. Motor však inženýři pro Daytonu dále vyladili. Došlo na redukci hmotnosti s titanovými a karbonovými díly, novými písty, lehčí klikovou hřídelí nebo přepracovaným sáním.

Oproti 812 Competizione (830 k/610 kW; 692 N.m) tak motor v Daytoně produkuje výkon 840 koní (618 kW) a točivý moment 697 N.m., zatímco omezovač naleznete opět v 9500 ot./min. Síla míří na zadní kola skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Dynamika novinky je samozřejmě úžasná, na 100 km/h akceleruje z místa za 2,85 sekundy, na 200 km/h pokračuje za 7,4 sekundy a maximálně dosáhne rychlosti přes 340 km/h.

Palubní deska v kabině připomíná plug-in hybrid SF90, ačkoliv se dočkala řady změn. Velký přístrojový displej a dotykové plochy včetně ovládacích prvků na volantu jsou samozřejmě poslední technikou Ferrari. Nové sedačky jsou pevně uchyceny k šasi, nastavitelná je v tomto případě vzdálenost pedálů.

Ferrari vyrobí 599 exemplářů Daytony SP3, tedy o stovku více než dua Monza SP1 a SP2. Prioritu k získání nového limitovaného speciálu pak dostanou právě majitelé dřívějších modelů série Icona. Dodávky prvních kusů mají započít na konci roku 2022. Základní cenovka je 2 miliony eur (asi 50,8 milionu korun).

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Doporučujeme

Články odjinud