Jedna studie má k produkci nejblíže, pro zbytek totiž Nissan teprve vyvíjí techniku.
Čtveřicí nových konceptů Nissan dále utvrzuje svou dlouhodobou strategii v elektrifikaci. Automobilka nyní oznamuje, že do roku 2030 chce uvést celkem 23 nových elektrifikovaných modelů, z toho 15 s čistě elektrickým ústrojím. Podobně jako další značky (BMW či Hyundai) pak plánuje ke konci dekády (2028) uvést do produkce nové baterie s pevným elektrolytem.
První a vcelku blízkou představou jednoho z nových elektromobilů je koncept Chill-Out, crossover se splývající zádí, který by mohl nahradit v portfoliu současný Leaf. Využita je zde stejná platforma CMF-EV, na které stojí i SUV Ariya, a taktéž dvojice elektromotorů pro pohon všech kol. Bez volantu a pedálů studie naznačuje i rozsáhlé schopnosti autonomního řízení.
Nový modulární základ s nízkým těžištěm a variabilitou pro různé kategorie modelů si pak Nissan představuje u zbylých tří konceptů. Zde již značka plánuje nasadit zmíněné baterie s pevným elektrolytem (ASSB, all-solid-state batteries), které mají zajistit vyšší bezpečnost, dojezd a zároveň nižší výrobní náklady oproti současným lithium-iontovým bateriím.
Koncept dvoumístného roadsteru Max-Out ukazuje pohled na možnou budoucnost sportovních vozů Nissanu, zatímco studie Hang-Out hledí prostorným modelem ve stylu MPV spíše na rodiny s dětmi. Nakonec si představuje automobilka i elektrický pick-up pro dobrodruhy ve formě konceptu Surf-Out.
Výše zmíněný koncept Chill-Out postavený na již existující platformě popisuje Nissan za elektromobil blízké budoucnosti. K výrobě má tedy ze čtyř představených novinek nejblíže. Na datum uvedení produkční verze je ale zatím brzo.