Podle informací Škodovky je omezení nabídky dočasné a souvisí se změnou vzhledu.

Podle informací Škodovky je omezení nabídky dočasné a souvisí se změnou vzhledu.

Motory zdražovaly i u Octavie. Ty benzinové jsou nyní dražší o 10.000 Kč, čímž základní cena vozu poskočila na 417.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Active), vznětové zdražily dokonce o 15.000 korun.

Motory zdražovaly i u Octavie. Ty benzinové jsou nyní dražší o 10.000 Kč, čímž základní cena vozu poskočila na 417.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Active), vznětové zdražily dokonce o 15.000 korun.

Nejlevnější šestnáctistovku TDI s 85 kilowatty tak od 10. listopadu nepořídíte za 471.900 Kč, jak v době zpracování článku uváděl konfigurátor, ale za 486.900 Kč.

Nejlevnější šestnáctistovku TDI s 85 kilowatty tak od 10. listopadu nepořídíte za 471.900 Kč, jak v době zpracování článku uváděl konfigurátor, ale za 486.900 Kč.

Minulá generace Škody Octavia  naposledy změnila vzhled jenom pár měsíců před příchodem nástupce . V rámci modelové péče došlo k nahrazení Chrompaketu, který byl standardem od linie Style, černým provedením vybraných dílů karoserie, jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek či lišty kolem oken.

Minulá generace Škody Octavia naposledy změnila vzhled jenom pár měsíců před příchodem nástupce. V rámci modelové péče došlo k nahrazení Chrompaketu, který byl standardem od linie Style, černým provedením vybraných dílů karoserie, jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek či lišty kolem oken.

Podle informací Škodovky je omezení nabídky dočasné a souvisí se změnou vzhledu.
Motory zdražovaly i u Octavie. Ty benzinové jsou nyní dražší o 10.000 Kč, čímž základní cena vozu poskočila na 417.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Active), vznětové zdražily dokonce o 15.000 korun.
16
Fotogalerie

Modernizovaná Škoda Octavia oficiálně. Vážně vypadá jako Mercedes!

Dnešním dnem končí spekulace o vzhledu modernizované Škody Octavia. Automobilka do světa vypustila první snímky, které odhalují také novinky v interiéru.

Facelift Octavie třetí generace přichází téměř po čtyřech letech od jejího odhalení (stalo se tak v prosinci 2012 ve Škoda Muzeu). Už v polovině letošního roku proběhla malá modernizace, nový litrový motor a praktický deštník pod sedadlem spolujezdce ale na první pohled nepoznáte. Škoda nás poměrně dlouho napínala a později přiznala, že bestseller dostane rozdělené světlomety, a ty budou stoprocentně tématem mnoha diskusí.

Zákulisní informace napovídaly, že budou světlomety rozděleny uvnitř každého z nich, a že se nebude jednat o styl minulé generace Mercedesu třídy E, to se ale nakonec nepotvrdilo. Světla (nově mohou být i plně diodová) rozděluje přední nárazník a vnitřní segmenty se téměř dotýkají masky chladiče. Dokonce i ta prošla obměnou – dostala citlivěji zakomponovaný radar adaptivního tempomatu, který bude stejně jako dosud dostupný za příplatek. Spodní část nárazníku je elegantnější a vodorovně rozdělená tenkou lištou. Zajímavá je kapota ve stylu Superbu a Kodiaqu. Dostala výraznější prolisy, na blatníky však nenavazuje s bočním přesahem.

Pár důležitých změn najdeme také vzadu. Svítilny mají novou grafiku, nepůsobí tak jednolitě a z karoserie pocitově vystupují. Charakteristický světelný prvek ve tvaru písmene C zůstal zachován, stejně jako prolisy víka zavazadelníku. Dokonce i s nárazníkem si designéři trochu pohráli – je výrazněji horizontálně členěný a bezpečnostní odrazky jsou o něco užší.

Změny uvnitř se týkají pouze palubních přístrojů. Dosud mohla mít Octavia nanejvýš osmipalcový dotykový displej s tlačítky po stranách, facelift však přinesl o 1,2 palce větší úhlopříčku (Columbus) a u všech verzí (Swing, Bolero, Amundsen, Columbus), kapacitní displej se skleněným designem a softwarová tlačítka známá z Kodiaqu. Ze Superbu a Kodiaqu zde našel cestu WLAN hotspot, na přání dokonce se slotem pro externí kartu SIM pro síť 4G LTE. Nechybí ani online služby Škoda Connect, které se dále dělní na Infotainment Online a Care Connect. Druhý zmíněný systém je dostupný ve všech liniích Octavie kromě verze G-Tec spalující také zemní plyn.

Octavii byla ze strany uživatelů často vyčítána například absence systému hlídání slepého úhlu, ten už je ale nově k dispozici a společně s ním i další bezpečnostní pomocníci. Řeč je například o vylepšeném systému Front Assist s prediktivní ochranou chodců, asistentu pro couvání s přívěsem, nebo asistentu pro couvání z parkovacího místa, který prostřednictvím silných ultrazvukových radarů detekuje vozidla přijíždějící ze stran.

Škodovka zapracovala také na Simply Clever řešeních, se kterými je nejčastěji spojována škrabka na led ve víčku palivové nádrže. Nově se v nabídce objevuje možnost personalizace klíče, do kterého si může více uživatelů uložit osobní nastavení, vyhřívaný věnec volantu, držáky nápojů usnadňující otevíraní lahví (známe ze Superbu), vyjímatelná svítilna v zavazadelníku (také známe ze Superbu, pouze pro kombi) nebo sklopné stolky na zadní straně předních opěradel. Ty jsou vlastní zejména vozům MPV a SUV.

Motorová paleta podle všeho žádných změn nedoznala. Stále jsou v nabídce agregáty o objemech od 1,2 do 2,0 litru a výkony v rozmezí 63 (1.2 TSI) až 135 kW (2.0 TDI). Motory 1.8 TSI (132 kW) a 2.0 TDI budou v nabídce také s pohonem všech kol a nechybí ani adaptivní podvozek DCC, který Octavia dostala už v polovině roku v rámci modelové péče.

Vůz bude možné objednat od konce letošního roku, první exempláře se k zákazníkům dostanou začátkem příštího roku. Modernizace se zatím týká pouze standardního provedení, příjem objednávek na RS a Scout by měl být zahájen v únoru 2017. Chybět nebude ani posílená verze „eresa“ známá jako RS230. Její dvoulitrový turbomotor si výkonově polepší o 15 kW a ponese označení RS245.

skoc02.jpgskoc03.jpgskocko80.jpg
skoc10.jpgskoc20.jpgskoc40.jpg
skoc80.jpgskoc81.jpgskoc82.jpg
skoc91.jpgskoc90.jpgskoc92.jpg
skoc93.jpgskoc05.jpgskocko90.jpg
skocko40.jpg

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud