Jestli je na vás GLE 63 AMG už moc, zkuste civilnější a jenom lehce připepřený model GLE 450.
Kapitoly článku:
Pravděpodobně víte, že i Mercedes-Benz prodává vedle plnohodnotných AMG modelů jakási „poloviční“ AMG s ne tak silným motorem, ale s upraveným podvozkem a kosmetickými detaily, které mají tato auta odlišit od běžné modelové řady s naftovými motory.
Model GLE 450 AMG se od obyčejného GLE liší jinými nárazníky, 20" koly a samozřejmě detaily v interiéru a hlavně silnějším benzínovým motorem 3,0 l V6 bi-turbo
Už jsme tu měli Mercedes C 450 AMG Sport a také konkurenta BMW X6, Mercedes GLE 450 AMG Coupé. Nyní přichází Mercedes-Benz GLE 450 AMG 4Matic, což je nová generace velkého SUV nahrazující model dříve označovaný jako Mercedes ML. To jen pro připomenutí, kdybyste se v novém názvosloví Mercedesu ztráceli.
Pod kapotou modelu GLE 450 AMG je dvěma turby přeplňovaný benzínový šestiválec 3,0 l o výkonu 270 kW (367 k) a točivém momentu 520 Nm, který je k dispozici mezi 2000 a 4200 ot./min. Síla putuje na silnici přes devítistupňový automat a pohon všech kol s poměrem přenosu výkonu 40:60 ve prospěch zadní nápravy.
Zajímavé je, že Mercedes šetří s nápisy AMG a podobnými detaily. I ostřejší model vypadá poměrně civilně. Zrychlení na 100 km/h ale zvládne za 5,7 s
Akcelerace z 0 na 100 km/h se odehraje za 5,7 sekundy a maximální rychlost hlídá tradičně omezovač u 250 km/h. Mercedes se také chlubí spotřebou 8,6 litru na 100 km a emisemi 199 g/km CO2, což bude mít k realitě stejně daleko jako více než dvoutunové SUV ke skutečné sportovní jízdě.
Od běžných modelů GLE se model 450 AMG odlišuje vedle jinak nastaveného podvozku i ostřejším a rychlejším řízením, jinak kalibrovaným posilovačem a samozřejmě mnoha detaily na karoserii a v interiéru. Standardně dostanete také pětipaprsková 20" kola AMG.