V designérské soutěži 36. ročníku Festivalu Automobile International extrémní Bugatti překonalo čtyři soupeře a zvítězilo s výrazným náskokem.  Zdroj: Bugatti

V designérské soutěži 36. ročníku Festivalu Automobile International extrémní Bugatti překonalo čtyři soupeře a zvítězilo s výrazným náskokem.  | Zdroj: Bugatti

Je pro nás ctí, že výsledný design získal takto žádané ocenění, pro nějž hlasovali experti v našem oboru,“ prohlásil šéfdesignér značky Achim Anscheidt. Zdroj: Bugatti

Je pro nás ctí, že výsledný design získal takto žádané ocenění, pro nějž hlasovali experti v našem oboru,“ prohlásil šéfdesignér značky Achim Anscheidt. | Zdroj: Bugatti

Vůz v sériové podobě váží pouhých 1450 kilogramů a na 98oktanový benzin dosahuje poměru 0,9 kilogramu na koně – zaměření na tento údaj vychází z přístupu Ettore Bugattiho. Zdroj: Bugatti

Vůz v sériové podobě váží pouhých 1450 kilogramů a na 98oktanový benzin dosahuje poměru 0,9 kilogramu na koně – zaměření na tento údaj vychází z přístupu Ettore Bugattiho. | Zdroj: Bugatti

Automobilka si položila otázku, jak by mohl vypadat extrémní vůz, postavený okolo čtyřikrát přeplňovaného motoru W16 z Chironu. Ten byl u konceptu poháněn 110oktanovým benzinem a dával tak výkon 1361 kW (1850 k), pro sériovou podobu byl Bolide nastaven tak, aby jezdil i a běžný 98oktanový benzin. Zdroj: Bugatti

Automobilka si položila otázku, jak by mohl vypadat extrémní vůz, postavený okolo čtyřikrát přeplňovaného motoru W16 z Chironu. Ten byl u konceptu poháněn 110oktanovým benzinem a dával tak výkon 1361 kW (1850 k), pro sériovou podobu byl Bolide nastaven tak, aby jezdil i a běžný 98oktanový benzin. | Zdroj: Bugatti

Výkon je proto stále slušných 1177 kW (1600 k) a maximum točivého momentu činí 1600 Nm, které jsou dostupné od 2250 otáček. Zdroj: Bugatti

Výkon je proto stále slušných 1177 kW (1600 k) a maximum točivého momentu činí 1600 Nm, které jsou dostupné od 2250 otáček. | Zdroj: Bugatti

Všechna tato síla pohání stroj s hmotností pouhých 1450 kilogramů – pro srovnání, Chiron má okolo dvou tun. Zdroj: Bugatti

Všechna tato síla pohání stroj s hmotností pouhých 1450 kilogramů – pro srovnání, Chiron má okolo dvou tun. | Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide | Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide | Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide | Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide | Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide | Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide | Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide | Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide Zdroj: Bugatti

Bugatti Bolide | Zdroj: Bugatti

Je pro nás ctí, že výsledný design získal takto žádané ocenění, pro nějž hlasovali experti v našem oboru,“ prohlásil šéfdesignér značky Achim Anscheidt. Zdroj: Bugatti
Vůz v sériové podobě váží pouhých 1450 kilogramů a na 98oktanový benzin dosahuje poměru 0,9 kilogramu na koně – zaměření na tento údaj vychází z přístupu Ettore Bugattiho. Zdroj: Bugatti
Automobilka si položila otázku, jak by mohl vypadat extrémní vůz, postavený okolo čtyřikrát přeplňovaného motoru W16 z Chironu. Ten byl u konceptu poháněn 110oktanovým benzinem a dával tak výkon 1361 kW (1850 k), pro sériovou podobu byl Bolide nastaven tak, aby jezdil i a běžný 98oktanový benzin. Zdroj: Bugatti
Výkon je proto stále slušných 1177 kW (1600 k) a maximum točivého momentu činí 1600 Nm, které jsou dostupné od 2250 otáček. Zdroj: Bugatti
14
Fotogalerie

Bugatti má cenu za design. Extrémní Bolide je nejkrásnějším hyperautem světa

Experimentální rychlá placka z Molsheimu zvítězila v soutěži krásy na Festivalu Automobile International. K zákazníkům zamíří v roce 2024.

Co by se stalo, kdybychom odstrojili Chiron téměř až na motor W16 a ten doplnili nezbytným minimem aerodynamické kapotáže? Takto přemýšleli designéři hypersportu Bugatti Bolide. Ten si bere za vzor Formuli 1, funkce u něj předchází formě a i ta je velmi povedená. Vůz v sériové podobě váží pouhých 1450 kilogramů a na 98oktanový benzin dosahuje poměru 0,9 kilogramu na koně – zaměření na tento údaj vychází z přístupu Ettore Bugattiho.

„Bolide je kulminací této filozofie, je ryzí svým designem a účelem. Stejně jako závoďáky z dvacátých let, tato čistota sebou přináší nevyhnutelnou krásu,“ vysvětluje šéfdesignér speciálních projektů Bugatti Nils Sajonz. O tom, že je Bolide krásné, byla přesvědčena i porota na designérské soutěže na 36. ročníku Festivalu Automobile International, kde extrémní Bugatti překonalo čtyři soupeře a zvítězilo s výrazným náskokem.

„Je pro nás ctí, že výsledný design získal takto žádané ocenění, pro nějž hlasovali experti v našem oboru,“ prohlásil šéfdesignér značky Achim Anscheidt. Bolide vznikne ve čtyřiceti kusech, první exempláře se dostanou k zákazníkům už za tři roky.

Doporučujeme

Články odjinud