Svou řadu upravených klasických Mini představila firma David Brown Automotive (DBA) již na letošním autosalonu v Ženevě. | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive

Svou řadu upravených klasických Mini představila firma David Brown Automotive (DBA) již na letošním autosalonu v Ženevě. | Mini Remastered | Zdroj: David Brown Automotive

Takzvané Mini Remastered však nyní ukazuje na další hrstce nových fotografií a nad výsledkem britské dílny můžeme znova s obdivem kroutit hlavou. | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive

Takzvané Mini Remastered však nyní ukazuje na další hrstce nových fotografií a nad výsledkem britské dílny můžeme znova s obdivem kroutit hlavou. | Mini Remastered | Zdroj: David Brown Automotive

Jestliže vás užije na „restomod“ úpravy kombinující pečlivou renovaci s doplněním vozu částečně o modernější techniku, DBA dělá svou práci na jedničku. | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive

Jestliže vás užije na „restomod“ úpravy kombinující pečlivou renovaci s doplněním vozu částečně o modernější techniku, DBA dělá svou práci na jedničku. | Mini Remastered | Zdroj: David Brown Automotive

Ostatně stavba jednoho z těchto vyšperkovaných Mini podle všeho zabere na 1400 hodin ruční práce. Vlastně mluvíme o vytvoření zcela nového vozu, neboť jediné díly, které jsou využity s dárcovského originálu, jsou motor a převodovka. | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive

Ostatně stavba jednoho z těchto vyšperkovaných Mini podle všeho zabere na 1400 hodin ruční práce. Vlastně mluvíme o vytvoření zcela nového vozu, neboť jediné díly, které jsou využity s dárcovského originálu, jsou motor a převodovka. | Mini Remastered | Zdroj: David Brown Automotive

Zbytek si DBA jakožto schopná karosárna obstará vlastními silami, přestože z venku vypadá Remastered co nejblíže původnímu stylu Mini z šedesátek. DBA pak nemá problém exteriér „posypat“ řadou doplňků... | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive

Zbytek si DBA jakožto schopná karosárna obstará vlastními silami, přestože z venku vypadá Remastered co nejblíže původnímu stylu Mini z šedesátek. DBA pak nemá problém exteriér „posypat“ řadou doplňků... | Mini Remastered | Zdroj: David Brown Automotive

...od moderních LED světlometů, nových chromovaných dílů, zahrádky na střeše až po stylové (i když falešné) kožené popruhy na kapotě. | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive

...od moderních LED světlometů, nových chromovaných dílů, zahrádky na střeše až po stylové (i když falešné) kožené popruhy na kapotě. | Mini Remastered | Zdroj: David Brown Automotive

Interiér se proměňuje mnohem více. Nechybí čalounění kvalitní kůží kombinovanou o textilní potahy, kůži najdete i na palubní desce, výplních dveří a dalších částech kabiny. | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive

Interiér se proměňuje mnohem více. Nechybí čalounění kvalitní kůží kombinovanou o textilní potahy, kůži najdete i na palubní desce, výplních dveří a dalších částech kabiny. | Mini Remastered | Zdroj: David Brown Automotive

Palubní deska je přitom řádně přepracována s novými výdechy klimatizace či zabudovaným infotainmentem, přes který ovládáte navigaci nebo kvalitní audiosystém. | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive

Palubní deska je přitom řádně přepracována s novými výdechy klimatizace či zabudovaným infotainmentem, přes který ovládáte navigaci nebo kvalitní audiosystém. | Mini Remastered | Zdroj: David Brown Automotive

Čtyřválcová třináctistovka prošla kompletním omlazením, lehkým navýšením objemu (z 1275 cm³ na 1330 cm³) a dalším vyladěním, díky čemuž nyní produkuje kolem 95 koní a 117 N.m točivého momentu. Na svém místě je čtyřstupňová manuální převodovka. | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive

Čtyřválcová třináctistovka prošla kompletním omlazením, lehkým navýšením objemu (z 1275 cm³ na 1330 cm³) a dalším vyladěním, díky čemuž nyní produkuje kolem 95 koní a 117 N.m točivého momentu. Na svém místě je čtyřstupňová manuální převodovka. | Mini Remastered | Zdroj: David Brown Automotive

Všemu nakonec odpovídá i cenovka. Podle zvolené specifikace se částky pohybují od 75.000 liber (asi 2,25 milionu korun) až po 100.000 liber (3 miliony korun). | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive

Všemu nakonec odpovídá i cenovka. Podle zvolené specifikace se částky pohybují od 75.000 liber (asi 2,25 milionu korun) až po 100.000 liber (3 miliony korun). | Mini Remastered | Zdroj: David Brown Automotive

Takzvané Mini Remastered však nyní ukazuje na další hrstce nových fotografií a nad výsledkem britské dílny můžeme znova s obdivem kroutit hlavou. | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive
Jestliže vás užije na „restomod“ úpravy kombinující pečlivou renovaci s doplněním vozu částečně o modernější techniku, DBA dělá svou práci na jedničku. | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive
Ostatně stavba jednoho z těchto vyšperkovaných Mini podle všeho zabere na 1400 hodin ruční práce. Vlastně mluvíme o vytvoření zcela nového vozu, neboť jediné díly, které jsou využity s dárcovského originálu, jsou motor a převodovka. | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive
Zbytek si DBA jakožto schopná karosárna obstará vlastními silami, přestože z venku vypadá Remastered co nejblíže původnímu stylu Mini z šedesátek. DBA pak nemá problém exteriér „posypat“ řadou doplňků... | Mini Remastered Zdroj: David Brown Automotive
10
Fotogalerie

Klasické Mini za 3 miliony korun? Tento kousek má blízko ke zbrusu novému autu

Britský úpravce David Brown Automotive nemá problém vytvářet opravdu speciální auta za speciální cenovky. Pokud tedy chcete vyšperkované klasické Mini za „tři mega“, máte ho mít.

Svou řadu upravených klasických Mini představila firma David Brown Automotive (DBA) již na letošním autosalonu v Ženevě. Takzvané Mini Remastered však nyní ukazuje na další hrstce nových fotografií a nad výsledkem britské dílny můžeme znova s obdivem kroutit hlavou.

Jestliže vás užije na „restomod“ úpravy kombinující pečlivou renovaci s doplněním vozu částečně o modernější techniku, DBA dělá svou práci na jedničku. Ostatně stavba jednoho z těchto vyšperkovaných Mini podle všeho zabere na 1400 hodin ruční práce. Vlastně mluvíme o vytvoření zcela nového vozu, neboť jediné díly, které jsou využity s dárcovského originálu, jsou motor a převodovka.

Zbytek si DBA jakožto schopná karosárna obstará vlastními silami, přestože z venku vypadá Remastered co nejblíže původnímu stylu Mini z šedesátek. DBA pak nemá problém exteriér „posypat“ řadou doplňků, od moderních LED světlometů, nových chromovaných dílů, zahrádky na střeše až po stylové (i když falešné) kožené popruhy na kapotě.

Interiér se proměňuje mnohem více. Nechybí čalounění kvalitní kůží kombinovanou o textilní potahy, kůži najdete i na palubní desce, výplních dveří a dalších částech kabiny. Palubní deska je přitom řádně přepracována s novými výdechy klimatizace či zabudovaným infotainmentem, přes který ovládáte navigaci nebo kvalitní audiosystém.

Po mechanické stránce došlo samozřejmě i na renovaci zmíněného pohonného ústrojí. Čtyřválcová třináctistovka prošla kompletním omlazením, lehkým navýšením objemu (z 1275 cm³ na 1330 cm³) a dalším vyladěním, díky čemuž nyní produkuje kolem 95 koní a 117 N.m točivého momentu. Na svém místě je čtyřstupňová manuální převodovka.

Jelikož si zájemci o takto „vymazlené“ Mini v podstatě kupují zbrusu nové, ačkoliv staře vypadající Mini, všemu nakonec odpovídá i cenovka. Podle zvolené specifikace se částky pohybují od 75.000 liber (asi 2,25 milionu korun) až po 100.000 liber (3 miliony korun).  

Mini

Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.

V roce 2001 se objevila nová generace  v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.

Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman

Doporučujeme

Články odjinud