Výroba edice Takumi proběhla od lednu do března. Nyní už mají první zákazníci očekávat telefon, kdy se mají dostavit do dealerství.
Takumi je nejvyšší úroveň zvládnutí řemesla v Japonsku. Pod tímto označením najdete jen ty nejpovolanější mistry své profese, ať už jde o mečíře, sochaře nebo tkalce. A protože samotné slovo Takumi hezky zní, oblíbili si ho i japonské automobilky, které jej používají v propagačních materiálech. Toto slovo najdete u Mazdy, Toyoty i Lexusu. Japonci jsou si ale moc dobře vědomi, co to pro držitele tohoto titulu znamená, takže ho ani v automobilovém průmyslu nedostane jen tak někdo, nebo jen tak něco.
Jinak řečeno, automobilky si nedovolí vzít takto honosný titul a udělat si z něj samolepku, aby mohly prodávat své auto dráž a balamutily nás, že je to jako něco dobrého. U Lexusu je to nastavené tak, že mistrem můžete být po 10.000 odpracovaných hodinách, a pokud chcete být Takumi, musíte těch hodin mít 60.000. To znamená, že kdybyste pracovali sedm dní v týdnu osm hodin denně, bez jediného volného dne a bez pauzy na oběd, získali byste titul zhruba za dvacet let. Běžná doba získání titulu je tak třicet let.
A nyní se označení Takumi objevuje také na modelu. Sice není na trhu třicet let, ale odslouženo už něco má. Vlastně už je na konci svého životního cyklu a za těch pár let, co se prodával i u nás, se velmi osvědčil. Řeč je o Lexusu RC F Takumi Edition, limitce pouhých patnácti kusů. Všech patnáct bude jezdit pouze ve třech zemích Evropy - v České republice, Velké Británii a na Slovensku. A skvělou zprávou je, že z těch patnácti bude v České republice sedm kousků, každý s cenou 3.199.000 Kč.
Takumi Edition vychází z vychvalované verze Track Edition, která přeměnila klasické RC F v okruhové náčiní s lepší aerodynamikou, nižší hmotností nebo samosvorným diferenciálem Torsen. Vidlicový osmiválec v tomto voze pochází od Yamahy, je to takový klenot bez přeplňování, s krásným zvukem, objemem pět litrů a výkonem 341 kW (464 koní).
Lexus se zmiňuje, co všechno tady vlastně mistři Takumi dělali. Tak třeba vyvážení pístů a ojnic, vymezení záběru ozubených kol s přesností 0,01 milimetru nebo precizní ladění samosvoru. Abyste si svou Takumi Edition s ostatními nepletli, je vybavena emblémy, číselným označením a šedý odstín barvy laku karoserie Titanium Carbonide. Zájemci by neměli otálet.
Galerie doplněna o RC F Track Edition.