Porche původně patřilo přímo režisérovi a mistru výbuchů Michaelu Bayovi – studio nechtělo do filmu žádný sporťák pronajmout, na půjčení na vlastní pěst neměli filmaři prostředky a samotné Porsche se do natáčení zapojit nechtělo. Zdroj: Mecum

Porche původně patřilo přímo režisérovi a mistru výbuchů Michaelu Bayovi – studio nechtělo do filmu žádný sporťák pronajmout, na půjčení na vlastní pěst neměli filmaři prostředky a samotné Porsche se do natáčení zapojit nechtělo. | Zdroj: Mecum

Auto později prodal svému kolegovi, producentovi Patu Sandstonovi za 60 tisíc dolarů. Ten pak vůz střelil současnému majiteli za 45 tisíc dolarů, od kterého si jej pořídil sběratel Matthew Drendel, od nějž se k aktuálnímu vlastníkovi „Turbína“ opět vrátila. Zdroj: Mecum

Auto později prodal svému kolegovi, producentovi Patu Sandstonovi za 60 tisíc dolarů. Ten pak vůz střelil současnému majiteli za 45 tisíc dolarů, od kterého si jej pořídil sběratel Matthew Drendel, od nějž se k aktuálnímu vlastníkovi „Turbína“ opět vrátila. | Zdroj: Mecum

Auto prošlo renovací v roce 2006 a v roce 2020 detailingem do dokonalého výstavního stavu. Zdroj: Mecum

Auto prošlo renovací v roce 2006 a v roce 2020 detailingem do dokonalého výstavního stavu. | Zdroj: Mecum

Jde o verzi Turbo 3.6 s výkonem 265 kW (360 k) a točivým momentem 520 Nm, na rozdíl od pozdějších turb jsou zde poháněna pouze zadní kola, a to skrze pětistupňovou manuální převodovku. Zdroj: Mecum

Jde o verzi Turbo 3.6 s výkonem 265 kW (360 k) a točivým momentem 520 Nm, na rozdíl od pozdějších turb jsou zde poháněna pouze zadní kola, a to skrze pětistupňovou manuální převodovku. | Zdroj: Mecum

Na 100 km/h zrychlí za 4,8 sekundy a rozjede se až na 280 km/h. Zdroj: Mecum

Na 100 km/h zrychlí za 4,8 sekundy a rozjede se až na 280 km/h. | Zdroj: Mecum

Nový majitel vůz získal s certifikátem pravosti přímo od Porsche a dále filmovým certifikátem.  Zdroj: Mecum

Nový majitel vůz získal s certifikátem pravosti přímo od Porsche a dále filmovým certifikátem.  | Zdroj: Mecum

 Auto mimochodem zvítězilo na nemálo přehlídkách, jde tedy o opravdu jakostní kousek.  Zdroj: Mecum

 Auto mimochodem zvítězilo na nemálo přehlídkách, jde tedy o opravdu jakostní kousek.  | Zdroj: Mecum

Najeto má jen 34 396 mil, tedy 55 343 kilometrů.  Zdroj: Mecum

Najeto má jen 34 396 mil, tedy 55 343 kilometrů.  | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 Zdroj: Mecum

Porsche 911 Turbo 964 | Zdroj: Mecum

Auto později prodal svému kolegovi, producentovi Patu Sandstonovi za 60 tisíc dolarů. Ten pak vůz střelil současnému majiteli za 45 tisíc dolarů, od kterého si jej pořídil sběratel Matthew Drendel, od nějž se k aktuálnímu vlastníkovi „Turbína“ opět vrátila. Zdroj: Mecum
Auto prošlo renovací v roce 2006 a v roce 2020 detailingem do dokonalého výstavního stavu. Zdroj: Mecum
Jde o verzi Turbo 3.6 s výkonem 265 kW (360 k) a točivým momentem 520 Nm, na rozdíl od pozdějších turb jsou zde poháněna pouze zadní kola, a to skrze pětistupňovou manuální převodovku. Zdroj: Mecum
Na 100 km/h zrychlí za 4,8 sekundy a rozjede se až na 280 km/h. Zdroj: Mecum
23
Fotogalerie

Porsche 911 Turbo z filmu Mizerové se prodalo za pořádný balík. Původní majitel si teď rve vlasy

Původním majitelem nebyl nikdo jiný než slavný režisér Michael Bay. Jeho bývalé auto mělo dost zajímavý osud.

Psal se rok 1995 a do kin šel akční trhák Bad Boys – v češtině Mizerové. Detektivové Will Smith a Martin Lawrence hledají zabavené drogy, které někdo ukradl z policejních trezorů, a vozí se při tom v černém Porsche 911 Turbo řady 964. To se v nedávné aukci Mecum prodalo za 1.300.000 dolarů, tedy zhruba 28 milionů korun. Původně patřilo přímo režisérovi a mistru výbuchů Michaelu Bayovi – studio nechtělo do filmu žádný sporťák pronajmout, na půjčení na vlastní pěst neměli filmaři prostředky a samotné Porsche se do natáčení zapojit nechtělo. Takže pan Bay musel sáhnout do své vlastní garáže.

Auto později prodal svému kolegovi, producentovi Patu Sandstonovi za 60 tisíc dolarů. Ten pak vůz střelil současnému majiteli za 45 tisíc dolarů, od kterého si jej pořídil sběratel Matthew Drendel, od nějž se k aktuálnímu vlastníkovi „Turbína“ opět vrátila. Auto prošlo renovací v roce 2006 a v roce 2020 detailingem do dokonalého výstavního stavu. Jde o verzi Turbo 3.6 s výkonem 265 kW (360 k) a točivým momentem 520 Nm, na rozdíl od pozdějších turb jsou zde poháněna zadní kola, a to skrze pětistupňovou manuální převodovku. Na 100 km/h zrychlí za 4,8 sekundy a rozjede se až na 280 km/h.

Nový majitel vůz získal s certifikátem pravosti přímo od Porsche a dále filmovým certifikátem. Auto mimochodem zvítězilo na nemálo přehlídkách, jde tedy o opravdu jakostní kousek. Vpředu má stejně jako ve filmu francouzskou registrační značku „447 DB 75,“ na zadní značce stojí „BAD BYS1.“ Najeto má jen 34.396 mil, tedy 55.343 kilometrů. Po prodeji se Michael Bay vyjádřil na svém instagramu takto: „Nemůžu sakra uvěřit, že se moje osobní Porsche, které jsem dal do Mizerů 1 – a prodal kamarádovi za 60 tisíc - dnes prodalo v aukci za 1.300.000 dolarů!“

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud