SsangYong přivezl do Paříže další koncepty SUV XIV-Air a XIV-Adventure, které by si to mělo brzy namířit na výrobní linku a k zákazníkům. Jedná se o kompetní SUV, které se spolehne na zatím nespecifikovaný motor o objemu 1,6 litru a emisích 140 - 150 g/km CO2 pro benzínovou a 110 - 120 g/km CO2 pro dieselovou verzi.
Lukáš Dittrich, Dalibor Žák
Koncept XIV-Air je něco jako SUV Targa, ale rozhodně to je zajímavý nápad. XIV-Adventure je zase zaměřený do terénu. Otázkou je, co se potom dostane do sériové výroby, ale dvě verze - jedna městská a jedna outdoorová - nejsou dneska úplně mimo mísu. Podobné členění nabízí i třeba Škoda Yeti, i když jde vždycky spíše jen o optické než vyloženě funkční doplňky.
Informací bohužel příliš nemáme a ani SsangYong není moc konkrétní. Evidetně tak mají vozy do sériového provedení ještě docela daleko, i když už vypadají docela uvěřitelně a z některých úhlů i docela originálně.
Jihokorejský SsangYong vznikl v roce 1963 spojením dvou společností, současný název dostal v roce 1986.
V minulosti spolupracoval s Daimler-Benz, Daewoo, koupila ho čínská automobilka a vlastnila jej i indická firma Mahindra & Mahindra. V současnosti je pod vedením jihokorejského konsorcia KG Group. V České republice se soustředí na SUV.
SsangYong Rexton • SsangYong Korando • SsangYong Tivoli • SsangYong Musso Grand