14
Fotogalerie

Připravujeme: Test BMW 640d xDrive Cabrio

Doba už je zkrátka taková, že se všeobecně hledají i ty nejmenší mezery na trhu. Automobilka BMW je v této činnosti přeborníkem. Už několikrát dokázala úspěšně přijít s dosud nevídaným křížencem, který si zákazníci rychle oblíbili. Do redakce nám přijel další takový příklad.

Dobře, nejde o tak na první pohled divného křížence typu BMW X6 nebo 5 GT, ale jak tak nad ním přemýšlím, vychází mi z toho velice zvláštní kombinace. Řeč je o řadě šest v provedení kabriolet. Samozřejmě na obrovské karoserii osazené plátěnou střechou není nic světoborného, nicméně naše konkrétní verze dostala pod kapotu vrcholný naftový třílitr o výkonu 230 kW (313 k) a především pohon všech kol xDrive.

Pořád se nemůžu zbavit otázky, kdo potřebuje auto s plátěnou střechou vybavené pohonem všech kol. Systém xDrive samozřejmě přijde vhod za špatného počasí nebo dokonce na sněhu, jenže když chci kabriolet, chci přece jezdit s nebem nad hlavou, tedy za pěkného a teplého počasí. Jistě, nabízí se odpověď, že budoucí majitel bude auto používat přes celý rok. Stále mi ale přijde představa šestkového BMW ve verzi Cabrio, které se nese lednovou pražskou břečkou tak trochu proti srsti. Ono to asi bude celé trochu jinak.

DSC_2335.JPGDSC_2343.JPG
Šestkový kabriolet vypadá hodně sebevědomě. Že jde o velmi drahé auto, to kolemjdoucí poznají na první pohled.

Pokud chcete všechno

Krize nekrize, pořád se najde spousta zájemců o drahá auta. Občas si myslím, že právě luxusní modely na krizi paradoxně vydělaly a možná ještě trochu získaly na své exkluzivitě. Český trh, ač nejsme kdo ví jak obrovská země, je v tomto ohledu specifický. Drahá auta se u nás prodávají až překvapivě hodně a až překvapivě hodně se také najde zájemců, kteří prostě a jednoduše chtějí všechno. No a přesně pro ty připravilo BMW (abych se vrátil zpět k testovanému automobilu) 640d Cabrio s pohonem všech kol xDrive. Chcete všechno? Žádný problém, dostanete tolik věcí, kolik unese vaše konto.

Základní cena za 640d xDrive Cabrio startuje na 2,3 milionu Kč, což tedy není málo peněz, ale rozhodně na této sumě neskončíte. Kam až může zaškrtávání příplatkových prvků zajít, to výborně demonstruje právě testovací exemplář osazený prakticky vším, včetně interiéru čalouněného vysoce kvalitní bílou kůží. Musím se přiznat, že jsem auto s takovýmto interiérem snad ještě netestoval. Na první pohled to vypadá fantasticky.

DSC_0033.JPGDSC_0053.JPG
Obrovský kabriolet s interiérem čalouněným bílou kůži. Pozornost máte zaručenou kamkoliv přijedete.

Soudě podle prvních dojmů pramění z bílé dva problémy. Každému je asi jasné, že to není zrovna nejpraktičtější varianta a především, což si možná tak úplně člověk neuvědomí, jste v bílém interiéru jako ve výkladní skříni. Cestující na bílém pozadí pěkně vyniknou, a pokud si sundáte střechu, nemusíte se bát o to, že by vás náhodou někdo přehlédl. Pro lidi, kteří chtějí být vidět je to ideální řešení.

Naftová klasa

O naftovém šestiválci z dílny BMW toho bylo napsáno více než dost. Zajímavý zvuk, výborný zátah a hodně slušná spotřeba je velice lákavá kombinace. Opět platí (respektive takový je můj názor), že by velkému kabrioletu asi více slušel benzinový osmiválec, nicméně i movitější lidé mají zaprvé rádi nízkou spotřebu a zadruhé ocení zajímavý dojezd na plnou nádrž.

Naftový téměř pětimetrový kabriolet díky vrcholnému dieselu a osmistupňové převodovce „válí“ především na dálnicích, kde bez mrknutí oka jede 200 km/h a tváří se, jako kdyby jel příkladně předpisově. Samozřejmě jet tak rychle se staženou střechou není i přes větrný štít zrovna komfortní záležitostí. Do 130 km/h ale není velký problém, tedy pokud je dost teplo, protože se musíte obejít bez vyhřívání zátylku, což je u těchto aut věc velmi praktická a užitečná.

Kabriolet s naftovým motorem, pohonem všech kol a cenou daleko přesahující hranici 2,5 milionu Kč je docela zajímavá kombinace. Pokud vás něco speciálního zajímá, diskuze je jako vždy k dispozici. Nejpozději v připravovaném testu se pokusíme odpovědět na všechny vaše dotazy.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud