Britský Aston Martin podle očekávání představuje novou čistě elektrickou variantu svého čtyřdveřového modelu Rapide.

Britský Aston Martin podle očekávání představuje novou čistě elektrickou variantu svého čtyřdveřového modelu Rapide.

Na exteriéru zůstává všechno víceméně při starém, zásadní změny ale pochopitelně nastaly pod kapotou, kde již nenajdete starý atmosférický dvanáctiválec o objemu šesti litrů projevující se obzvláště líbezným řevem.

Na exteriéru zůstává všechno víceméně při starém, zásadní změny ale pochopitelně nastaly pod kapotou, kde již nenajdete starý atmosférický dvanáctiválec o objemu šesti litrů projevující se obzvláště líbezným řevem.

Místo něj totiž Rapide E používá pár elektromotorů umístěných na zadní nápravě a zbylé místo pod kapotou vyplňuje lithium‑iontový bateriový modul o kapacitě 65 kWh „zabalený“ do karbonu a kevlaru.

Místo něj totiž Rapide E používá pár elektromotorů umístěných na zadní nápravě a zbylé místo pod kapotou vyplňuje lithium‑iontový bateriový modul o kapacitě 65 kWh „zabalený“ do karbonu a kevlaru.

Také akcelerací z nuly na 100 km/h pak Rapide E překonává i zatím nejvrcholnější dvanáctiválcový Rapide AMR. Elektrická verze totiž zvládá stovku za méně než 4 vteřiny (AMR za 4,2 s).

Také akcelerací z nuly na 100 km/h pak Rapide E překonává i zatím nejvrcholnější dvanáctiválcový Rapide AMR. Elektrická verze totiž zvládá stovku za méně než 4 vteřiny (AMR za 4,2 s).

Díky 800V architektuře bateriového systému je umožněno i rychlonabíjení výkonem přes 100 kW.

Díky 800V architektuře bateriového systému je umožněno i rychlonabíjení výkonem přes 100 kW.

Každý vyrobený kus si zákazník specifikuje dle vlastních přání. Aston Martin totiž do světa elektromobilů vstupuje zatím pomalu a elektrického Rapide E plánuje vyrobit pouze 155 kusů. Cenovku novinky sděluje na vyžádání.

Každý vyrobený kus si zákazník specifikuje dle vlastních přání. Aston Martin totiž do světa elektromobilů vstupuje zatím pomalu a elektrického Rapide E plánuje vyrobit pouze 155 kusů. Cenovku novinky sděluje na vyžádání.

Maximální rychlost je však klasicky jako u většiny elektromobilů limitována, a to na 250 km/h (AMR zvládá až 330 km/h).

Maximální rychlost je však klasicky jako u většiny elektromobilů limitována, a to na 250 km/h (AMR zvládá až 330 km/h).

Dvojice motorů zajišťuje výkon 449 kW (610 koní) a točivý moment 950 N.m, čímž převyšuje všechny dosavadní verze modelu Rapide.

Dvojice motorů zajišťuje výkon 449 kW (610 koní) a točivý moment 950 N.m, čímž převyšuje všechny dosavadní verze modelu Rapide.

Uvnitř nakonec tradiční budíky nahradil digitální přístrojový štít zobrazující kromě klasických informací pochopitelně i stav elektrického ústrojí.

Uvnitř nakonec tradiční budíky nahradil digitální přístrojový štít zobrazující kromě klasických informací pochopitelně i stav elektrického ústrojí.

Po stránce designu byla karoserie Rapide E na určitých místech zahlazena pro snížení odporu vzduchu, používá tedy jinak tvarované nárazníky i difuzor vzadu a všechno podtrhují speciální aerodynamická kola.

Po stránce designu byla karoserie Rapide E na určitých místech zahlazena pro snížení odporu vzduchu, používá tedy jinak tvarované nárazníky i difuzor vzadu a všechno podtrhují speciální aerodynamická kola.

V rámci dojezdu na jedno nabití mluví Aston Martin o vzdálenosti přes 322 kilometrů (dle metodiky WLTP). V závislosti na výkonu nabíječky se poté doba nabíjení pohybuje mezi 1 až 3 hodinami.

V rámci dojezdu na jedno nabití mluví Aston Martin o vzdálenosti přes 322 kilometrů (dle metodiky WLTP). V závislosti na výkonu nabíječky se poté doba nabíjení pohybuje mezi 1 až 3 hodinami.

Aston Martin Rapide E Aston Martin

Aston Martin Rapide E | Aston Martin

Na exteriéru zůstává všechno víceméně při starém, zásadní změny ale pochopitelně nastaly pod kapotou, kde již nenajdete starý atmosférický dvanáctiválec o objemu šesti litrů projevující se obzvláště líbezným řevem.
Místo něj totiž Rapide E používá pár elektromotorů umístěných na zadní nápravě a zbylé místo pod kapotou vyplňuje lithium‑iontový bateriový modul o kapacitě 65 kWh „zabalený“ do karbonu a kevlaru.
Také akcelerací z nuly na 100 km/h pak Rapide E překonává i zatím nejvrcholnější dvanáctiválcový Rapide AMR. Elektrická verze totiž zvládá stovku za méně než 4 vteřiny (AMR za 4,2 s).
Díky 800V architektuře bateriového systému je umožněno i rychlonabíjení výkonem přes 100 kW.
12
Fotogalerie

Aston Martin ukončí výrobu modelu Rapide. Brzo už nebude mít význam

Už jednou měl tento model na kahánku. Nyní už je to však stoprocentní. Čtyřdveřový sporťák se rozloučí.

Aston Martin Rapide je čtyřmístný sportovní sedan britské automobilky. Na svět přišel v roce 2010, ovšem první koncept mu předcházel již v roce 2006. Automobilka měla s praktickým Astonem velké plány, jenže prodejní čísla nedosahovala vytyčeným cílům.

A to je právě ten hlavní důvod, proč jeho výroba skončí. Aston Martin Rapide dožije konce v momentě, kdy do produkce nastoupí první SUV automobilky DBX a menší crossover Lagonda, kterým se maluje zatím růžová budoucnost.

Zatímco DBX se již chystá na své oficiální uvedení, ke kterému by mělo dojít na konci letošního roku, crossover Lagonda má za sebou teprve designovou studii. Do výroby by se však měl dostat do čtyř let. V momentě, kdy bude na trhu nová dvojice čtyřdveřových Astonů, nebude mít model Rapide již význam.

Současný Rapide se již brzy dočká elektrické verze Rapide E, se kterou měl údajně jezdit James Bond ve svém již pětadvacátém filmu. Spekulace se však nepotvrdily.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

Doporučujeme

Články odjinud