Britský Aston Martin podle očekávání představuje novou čistě elektrickou variantu svého čtyřdveřového modelu Rapide. | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin

Britský Aston Martin podle očekávání představuje novou čistě elektrickou variantu svého čtyřdveřového modelu Rapide. | Aston Martin Rapide E | Zdroj: Aston Martin

Na exteriéru zůstává všechno víceméně při starém, zásadní změny ale pochopitelně nastaly pod kapotou, kde již nenajdete starý atmosférický dvanáctiválec o objemu šesti litrů projevující se obzvláště líbezným řevem. | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin

Na exteriéru zůstává všechno víceméně při starém, zásadní změny ale pochopitelně nastaly pod kapotou, kde již nenajdete starý atmosférický dvanáctiválec o objemu šesti litrů projevující se obzvláště líbezným řevem. | Aston Martin Rapide E | Zdroj: Aston Martin

Místo něj totiž Rapide E používá pár elektromotorů umístěných na zadní nápravě a zbylé místo pod kapotou vyplňuje lithium‑iontový bateriový modul o kapacitě 65 kWh „zabalený“ do karbonu a kevlaru. | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin

Místo něj totiž Rapide E používá pár elektromotorů umístěných na zadní nápravě a zbylé místo pod kapotou vyplňuje lithium‑iontový bateriový modul o kapacitě 65 kWh „zabalený“ do karbonu a kevlaru. | Aston Martin Rapide E | Zdroj: Aston Martin

Dvojice motorů zajišťuje výkon 449 kW (610 koní) a točivý moment 950 N.m, čímž převyšuje všechny dosavadní verze modelu Rapide. | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin

Dvojice motorů zajišťuje výkon 449 kW (610 koní) a točivý moment 950 N.m, čímž převyšuje všechny dosavadní verze modelu Rapide. | Aston Martin Rapide E | Zdroj: Aston Martin

Také akcelerací z nuly na 100 km/h pak Rapide E překonává i zatím nejvrcholnější dvanáctiválcový Rapide AMR. Elektrická verze totiž zvládá stovku za méně než 4 vteřiny (AMR za 4,2 s). | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin

Také akcelerací z nuly na 100 km/h pak Rapide E překonává i zatím nejvrcholnější dvanáctiválcový Rapide AMR. Elektrická verze totiž zvládá stovku za méně než 4 vteřiny (AMR za 4,2 s). | Aston Martin Rapide E | Zdroj: Aston Martin

Maximální rychlost je však klasicky jako u většiny elektromobilů limitována, a to na 250 km/h (AMR zvládá až 330 km/h). | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin

Maximální rychlost je však klasicky jako u většiny elektromobilů limitována, a to na 250 km/h (AMR zvládá až 330 km/h). | Aston Martin Rapide E | Zdroj: Aston Martin

V rámci dojezdu na jedno nabití mluví Aston Martin o vzdálenosti přes 322 kilometrů (dle metodiky WLTP). V závislosti na výkonu nabíječky se poté doba nabíjení pohybuje mezi 1 až 3 hodinami. | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin

V rámci dojezdu na jedno nabití mluví Aston Martin o vzdálenosti přes 322 kilometrů (dle metodiky WLTP). V závislosti na výkonu nabíječky se poté doba nabíjení pohybuje mezi 1 až 3 hodinami. | Aston Martin Rapide E | Zdroj: Aston Martin

Díky 800V architektuře bateriového systému je umožněno i rychlonabíjení výkonem přes 100 kW. | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin

Díky 800V architektuře bateriového systému je umožněno i rychlonabíjení výkonem přes 100 kW. | Aston Martin Rapide E | Zdroj: Aston Martin

Po stránce designu byla karoserie Rapide E na určitých místech zahlazena pro snížení odporu vzduchu, používá tedy jinak tvarované nárazníky i difuzor vzadu a všechno podtrhují speciální aerodynamická kola. | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin

Po stránce designu byla karoserie Rapide E na určitých místech zahlazena pro snížení odporu vzduchu, používá tedy jinak tvarované nárazníky i difuzor vzadu a všechno podtrhují speciální aerodynamická kola. | Aston Martin Rapide E | Zdroj: Aston Martin

Uvnitř nakonec tradiční budíky nahradil digitální přístrojový štít zobrazující kromě klasických informací pochopitelně i stav elektrického ústrojí. | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin

Uvnitř nakonec tradiční budíky nahradil digitální přístrojový štít zobrazující kromě klasických informací pochopitelně i stav elektrického ústrojí. | Aston Martin Rapide E | Zdroj: Aston Martin

Každý vyrobený kus si zákazník specifikuje dle vlastních přání. Aston Martin totiž do světa elektromobilů vstupuje zatím pomalu a elektrického Rapide E plánuje vyrobit pouze 155 kusů. Cenovku novinky sděluje na vyžádání. | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin

Každý vyrobený kus si zákazník specifikuje dle vlastních přání. Aston Martin totiž do světa elektromobilů vstupuje zatím pomalu a elektrického Rapide E plánuje vyrobit pouze 155 kusů. Cenovku novinky sděluje na vyžádání. | Aston Martin Rapide E | Zdroj: Aston Martin

Na exteriéru zůstává všechno víceméně při starém, zásadní změny ale pochopitelně nastaly pod kapotou, kde již nenajdete starý atmosférický dvanáctiválec o objemu šesti litrů projevující se obzvláště líbezným řevem. | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin
Místo něj totiž Rapide E používá pár elektromotorů umístěných na zadní nápravě a zbylé místo pod kapotou vyplňuje lithium‑iontový bateriový modul o kapacitě 65 kWh „zabalený“ do karbonu a kevlaru. | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin
Dvojice motorů zajišťuje výkon 449 kW (610 koní) a točivý moment 950 N.m, čímž převyšuje všechny dosavadní verze modelu Rapide. | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin
Také akcelerací z nuly na 100 km/h pak Rapide E překonává i zatím nejvrcholnější dvanáctiválcový Rapide AMR. Elektrická verze totiž zvládá stovku za méně než 4 vteřiny (AMR za 4,2 s). | Aston Martin Rapide E Zdroj: Aston Martin
11
Fotogalerie

Už i Aston Martin má elektromobil. Rapide E má 610 koní a ujede jen 322 km

Aston Martin už také vstupuje na pole elektromobilů. Zatím však opatrně. Elektrického Rapide E vznikne jen omezený počet kusů.

Britský Aston Martin podle očekávání představuje novou čistě elektrickou variantu svého čtyřdveřového modelu Rapide. Na exteriéru zůstává všechno víceméně při starém, zásadní změny ale pochopitelně nastaly pod kapotou, kde již nenajdete starý atmosférický dvanáctiválec o objemu šesti litrů projevující se obzvláště líbezným řevem.

Místo něj totiž Rapide E používá pár elektromotorů umístěných na zadní nápravě a zbylé místo pod kapotou vyplňuje lithium‑iontový bateriový modul o kapacitě 65 kWh „zabalený“ do karbonu a kevlaru. Dvojice motorů zajišťuje výkon 449 kW (610 koní) a točivý moment 950 N.m, čímž převyšuje všechny dosavadní verze modelu Rapide.

Také akcelerací z nuly na 100 km/h pak Rapide E překonává i zatím nejvrcholnější dvanáctiválcový Rapide AMR. Elektrická verze totiž zvládá stovku za méně než 4 vteřiny (AMR za 4,2 s). Maximální rychlost je však klasicky jako u většiny elektromobilů limitována, a to na 250 km/h (AMR zvládá až 330 km/h).

V rámci dojezdu na jedno nabití mluví Aston Martin o vzdálenosti přes 322 kilometrů (dle metodiky WLTP). V závislosti na výkonu nabíječky se poté doba nabíjení pohybuje mezi 1 až 3 hodinami. Díky 800V architektuře bateriového systému je umožněno i rychlonabíjení výkonem přes 100 kW.

Po stránce designu byla karoserie Rapide E na určitých místech zahlazena pro snížení odporu vzduchu, používá tedy jinak tvarované nárazníky i difuzor vzadu a všechno podtrhují speciální aerodynamická kola. Uvnitř nakonec tradiční budíky nahradil digitální přístrojový štít zobrazující kromě klasických informací pochopitelně i stav elektrického ústrojí.

Každý vyrobený kus si zákazník specifikuje dle vlastních přání. Aston Martin totiž do světa elektromobilů vstupuje zatím pomalu a elektrického Rapide E plánuje vyrobit pouze 155 kusů. Cenovku novinky sděluje na vyžádání.

Kromě nedávné přestavby starého DB6 MkII Volante na elektrický pohon, bude hlavním krokem automobilky vůči elektromobilitě až spuštění produkce modelů jeho nové značky Lagonda, specializující se na luxusní vozy s „nulovými emisemi“.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

Doporučujeme

Články odjinud