Rodina elektromobilů značky Audi vítá nového člena. Stal se jím sourozenec SUV e-tron s elegantnější karosérií Sportback. Novinka je tedy o dost hezčí na pohled a vznikla podle klasického receptu podkategorie SUV-kupé.  Audi

Rodina elektromobilů značky Audi vítá nového člena. Stal se jím sourozenec SUV e-tron s elegantnější karosérií Sportback. Novinka je tedy o dost hezčí na pohled a vznikla podle klasického receptu podkategorie SUV-kupé.  | Audi

Designéři přikázali konstruktérům uhladit střechu od B sloupku až po kufr a směrem dozadu zvednout spodní linii bočních oken. Audi

Designéři přikázali konstruktérům uhladit střechu od B sloupku až po kufr a směrem dozadu zvednout spodní linii bočních oken. | Audi

Úprava karoserie sebou nese pár zásadních změn. Tou první je snížení prostoru cestujících vzadu o 20 milimetrů. Dále jde o větší dojezd na jedno nabití, díky lepšímu proudění vzduchu okolo vozu. Audi

Úprava karoserie sebou nese pár zásadních změn. Tou první je snížení prostoru cestujících vzadu o 20 milimetrů. Dále jde o větší dojezd na jedno nabití, díky lepšímu proudění vzduchu okolo vozu. | Audi

Konkrétně to dělá deset kilometrů. Nesmíme také zapomenout na zmenšení zavazadlového prostoru o 45 litrů. e-tron Sportback má objem zavazadlového prostoru už „jen“ 615 litrů.  Audi

Konkrétně to dělá deset kilometrů. Nesmíme také zapomenout na zmenšení zavazadlového prostoru o 45 litrů. e-tron Sportback má objem zavazadlového prostoru už „jen“ 615 litrů.  | Audi

Většina designových prvků z e-tronu zůstává, včetně single-frame přední masky, kterou elektromobily v podstatě nepotřebují. Audi

Většina designových prvků z e-tronu zůstává, včetně single-frame přední masky, kterou elektromobily v podstatě nepotřebují. | Audi

Žhavou novinkou jsou ale digitální Matrix LED světlomety, které potvrzují elitní postavení technického a vývojového centra Audi. Nová technologie dostala název DMD (Digital Micromirror Device – digitální zařízení s mikrozrcadly). Audi

Žhavou novinkou jsou ale digitální Matrix LED světlomety, které potvrzují elitní postavení technického a vývojového centra Audi. Nová technologie dostala název DMD (Digital Micromirror Device – digitální zařízení s mikrozrcadly). | Audi

Nyní to bude znít trochu jako ze science fiction. Systém předního osvětlení je vybaven čipem. který je osazen přibližně jedním milionem mikrozrcadel (každé z nich s délkou strany několik setin milimetru). Každé z nich se pak díky elektrostatice dokáže natáčet až 5000krát za sekundu. Audi

Nyní to bude znít trochu jako ze science fiction. Systém předního osvětlení je vybaven čipem. který je osazen přibližně jedním milionem mikrozrcadel (každé z nich s délkou strany několik setin milimetru). Každé z nich se pak díky elektrostatice dokáže natáčet až 5000krát za sekundu. | Audi

V praxi bude světlo po silnici umět „jezdit“ tak, jak to budete chtít, a to i kdyby šlo o osvícení pouze jednoho pruhu, ve kterém zrovna jedete. Samozřejmostí jsou i opojné animace včetně promítání textů.  Audi

V praxi bude světlo po silnici umět „jezdit“ tak, jak to budete chtít, a to i kdyby šlo o osvícení pouze jednoho pruhu, ve kterém zrovna jedete. Samozřejmostí jsou i opojné animace včetně promítání textů.  | Audi

Pohonné ústrojí spolu oba vozy sdílí. Každá náprava má svůj asynchronní elektromotor a společně dokáží vyprodukovat výkon 265 kW (360 koní) a točivý moment 561 N.m. V klidu na stovku to zvládne za 6,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 200 km/h.  Audi

Pohonné ústrojí spolu oba vozy sdílí. Každá náprava má svůj asynchronní elektromotor a společně dokáží vyprodukovat výkon 265 kW (360 koní) a točivý moment 561 N.m. V klidu na stovku to zvládne za 6,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 200 km/h.  | Audi

Pro ohromení vás i posádky je tu ještě režim Boost, který dokáže krátkodobě zvýšit výkon až na 300 kW a točivý moment na 664 N.m. V tomto režimu platí stovka za 5,7 sekundy. Sportback je taktéž quattro a točivý moment se mezi nápravy rozděluje během „zlomků sekundy“, jak informuje sama automobilka. Audi

Pro ohromení vás i posádky je tu ještě režim Boost, který dokáže krátkodobě zvýšit výkon až na 300 kW a točivý moment na 664 N.m. V tomto režimu platí stovka za 5,7 sekundy. Sportback je taktéž quattro a točivý moment se mezi nápravy rozděluje během „zlomků sekundy“, jak informuje sama automobilka. | Audi

Lithium-iontová baterie o kapacitě 95 kWh vystačí e-tronu Sportback na 446 kilometrů. Výše zmíněné údaje ovšem platí pouze pro verzi 55 quattro. Audi

Lithium-iontová baterie o kapacitě 95 kWh vystačí e-tronu Sportback na 446 kilometrů. Výše zmíněné údaje ovšem platí pouze pro verzi 55 quattro. | Audi

V době uvedení nás ale čeká rovnou i slabší verze 50 quattro, která s kapacitou baterie 71 kWh vydrží na jedno nabití na 347 kilometrů. Dynamika je samozřejmě slabší (0-100 km/h - 6,8 sekundy, maximální rychlost 190 km/h). Audi

V době uvedení nás ale čeká rovnou i slabší verze 50 quattro, která s kapacitou baterie 71 kWh vydrží na jedno nabití na 347 kilometrů. Dynamika je samozřejmě slabší (0-100 km/h - 6,8 sekundy, maximální rychlost 190 km/h). | Audi

Audi e-tron Sportback vstoupí na evropský trh na jaře příštího roku. Svůj prodej zahájí speciální bohatě vybavenou edicí edition one v modré barvě. Obsahovat bude prémiovou audiosoustavu, čalounění kůží Valcona a nenáviděná či milovaná virtuální zpětná zrcátka. Audi

Audi e-tron Sportback vstoupí na evropský trh na jaře příštího roku. Svůj prodej zahájí speciální bohatě vybavenou edicí edition one v modré barvě. Obsahovat bude prémiovou audiosoustavu, čalounění kůží Valcona a nenáviděná či milovaná virtuální zpětná zrcátka. | Audi

Dynamické Matrix LED světlomety se v nabídce ukážou až v polovině příštího roku. České ceny zatím nebyly stanoveny. Audi

Dynamické Matrix LED světlomety se v nabídce ukážou až v polovině příštího roku. České ceny zatím nebyly stanoveny. | Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

 Audi

| Audi

Designéři přikázali konstruktérům uhladit střechu od B sloupku až po kufr a směrem dozadu zvednout spodní linii bočních oken. Audi
Úprava karoserie sebou nese pár zásadních změn. Tou první je snížení prostoru cestujících vzadu o 20 milimetrů. Dále jde o větší dojezd na jedno nabití, díky lepšímu proudění vzduchu okolo vozu. Audi
Konkrétně to dělá deset kilometrů. Nesmíme také zapomenout na zmenšení zavazadlového prostoru o 45 litrů. e-tron Sportback má objem zavazadlového prostoru už „jen“ 615 litrů.  Audi
Většina designových prvků z e-tronu zůstává, včetně single-frame přední masky, kterou elektromobily v podstatě nepotřebují. Audi
158
Fotogalerie

Audi e-tron Sportback oficiálně: SUV-kupé na elektřinu má revoluční světla

Mohou být rozhodovacím faktorem v nákupu auta pouhé světlomety? Pokud jde o Audi, tak rozhodně ano.

Rodina elektromobilů značky Audi vítá nového člena. Stal se jím sourozenec SUV e-tron s elegantnější karoserií Sportback. Novinka je o dost hezčí na pohled a vznikla podle klasického receptu podkategorie SUV-kupé. Designéři přikázali konstruktérům uhladit střechu od B sloupku až po kufr a směrem dozadu zvednout spodní linii bočních oken.

Úprava karoserie sebou nese pár zásadních změn. Tou první je snížení prostoru cestujících vzadu o 20 milimetrů. Dále jde o větší dojezd na jedno nabití, díky lepšímu proudění vzduchu okolo vozu. Konkrétně to dělá deset kilometrů. Nesmíme zapomenout ani na zmenšení zavazadlového prostoru o 45 litrů. e-tron Sportback má objem zavazadlového prostoru už „jen“ 615 litrů. 

Většina designových prvků z e-tronu zůstává, včetně single-frame přední masky, kterou elektromobily v podstatě nepotřebují. Žhavou novinkou jsou ale digitální Matrix LED světlomety, které potvrzují elitní postavení technického a vývojového centra Audi. Nová technologie dostala název DMD (Digital Micromirror Device – digitální zařízení s mikrozrcadly).

Nyní to bude znít trochu jako ze science fiction. Systém předního osvětlení je vybaven čipem, který je osazen přibližně jedním milionem mikrozrcadel (každé z nich s délkou strany několik setin milimetru). Každé z nich se pak díky elektrostatice dokáže natáčet až 5000krát za sekundu. V praxi bude světlo po silnici umět „jezdit“ tak, jak to budete chtít, a to i kdyby šlo o osvícení pouze jednoho pruhu, ve kterém zrovna jedete (ukázka v galerii). Samozřejmostí jsou i opojné animace včetně promítání textů. 

Pohonné ústrojí spolu oba vozy sdílí. Každá náprava má svůj asynchronní elektromotor a společně dokáží vyprodukovat výkon 265 kW (360 koní) a točivý moment 561 N.m. V klidu na stovku to zvládne za 6,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 200 km/h. 

Pro ohromení vás i posádky je tu ještě režim Boost, který dokáže krátkodobě zvýšit výkon až na 300 kW a točivý moment na 664 N.m. V tomto režimu platí stovka za 5,7 sekundy. Sportback je taktéž quattro a točivý moment se mezi nápravy rozděluje během „zlomků sekundy“, jak informuje sama automobilka.

Lithium-iontová baterie o kapacitě 95 kWh vystačí e-tronu Sportback na 446 kilometrů. Výše zmíněné údaje ovšem platí pouze pro verzi 55 quattro. V době uvedení nás ale čeká rovnou i slabší verze 50 quattro, která s kapacitou baterie 71 kWh vydrží na jedno nabití na 347 kilometrů. Dynamika je samozřejmě slabší (0-100 km/h - 6,8 sekundy, maximální rychlost 190 km/h).

Audi e-tron Sportback vstoupí na evropský trh na jaře příštího roku. Svůj prodej zahájí speciální bohatě vybavenou edicí edition one v modré barvě. Obsahovat bude prémiovou audiosoustavu, čalounění kůží Valcona a nenáviděná či milovaná virtuální zpětná zrcátka. Dynamické Matrix LED světlomety se v nabídce ukážou až v polovině příštího roku. České ceny zatím nebyly stanoveny.

Audi e-tron Sportback - technická data
Model 50 quattro 55 quattro
Výkon [kW] 230 265 (300)
Točivý moment [N.m] 540 561 (664)
Kapacita baterie [kWh] 71 95
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,8 6,6 (5,7)
Max. rychlost [km/h] 190 200
Kombi. spotřeba [kWh/100 km] 26,3-21,6 26,0-21,9
Maximální dojezd [km] 347 446
Objem zav. Prostoru [l] 615 615
*hodnoty v závorce platí pro režim Boost

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud